ျမန္မာျပည္ေက်ာက္စိမ္း ဆိုသည့္ ဆိုင္း၀ိုင္းက ပရိသတ္မ်ားႏွင့္ စိမ္းသည့္ နာမည္တစ္ခုေတာ့မဟုတ္။ ျမန္မာ့ဆိုင္းပညာႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပရိသတ္အသိမ်ား႐ံုသာမက ေခတ္ေပၚေတးဂီတ၀ိုင္းမ်ားႏွင့္လည္း တဲြဖက္ေဖ်ာ္ေျဖ တီးခတ္ေလ့ရိွသူ ျဖစ္သည္။
ျပည္တြင္းျပည္ပ ေဖ်ာ္ေျဖပဲြမ်ားစြာ လိုက္ပါတီးခတ္လ်က္ ရိွသည့္ ျမန္မာျပည္ေက်ာက္စိမ္းက ပထမဆံုး ႐ုပ္ရွင္ေနာက္ခံ ေတးဂီတ ဖန္တီးမႈအျဖစ္ ျမန္မာ့႐ိုးရာ ဇာတ္သဘင္ကို အေျခခံ ဇာတ္အိမ္ဖဲြ႔ထားသည့္ ‘အငိုမ်က္လံုး အျပံဳးမ်က္ႏွာ’ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားတြင္ ပါ၀င္တီးခတ္ခဲ့သည္။ ျမန္မာျပည္ေက်ာက္စိမ္း၏ ဆိုင္းပညာအေတြ႔အၾကံဳ၊ ပထမဆံုး ႐ုပ္ရွင္ေနာက္ခံဂီတ ဖန္တီးမႈ၊ အကယ္ဒမီ တစ္ႀကိဳ ရင္ခုန္သံတို႔ကို ေမးျမန္းျဖစ္ခဲ့ရာ . . .
ေမး- ျမန္မာ့ဆိုင္းပညာကို ဘယ္လိုစၿပီး ေလ့လာဆည္းပူး ျဖစ္ခဲ့တယ္ ဆိုတာကေန စၿပီးေျပာျပေပးပါလား။
ေျဖ- ငယ္ငယ္ကတည္းက ဆိုင္းသံၾကားရင္ မေနႏိုင္ဘူး။ ဦးေလးေတြ အဖိုးေတြက သဘင္ေလာကက ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေက်ာင္းတက္လို႔ ကစားရင္ေတာင္ ဆိုင္းတီးတမ္းကစားခဲ့တာ။ အရြယ္ေရာက္လာတဲ့ အခါက်ေတာ့လည္း ျမန္မာ့ဆိုင္းပညာကို ထိန္းသိမ္းရမယ္ဆိုတဲ့အသိ ၀င္လာခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခက္ခဲတဲ့ ျမန္မာ့ဆိုင္းပညာကို ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုးနဲ႔ ႀကိဳးစားၿပီးသင္ယူခဲ့တယ္။ ဆက္လက္ၿပီးေတာ့လည္း ႀကိဳးစားေနတုန္းပါပဲ။
ေမး- ဆိုင္းပညာကို သင္ယူစဥ္မွာ လက္ဦးဆရာေတြ ဆိုရင္ေရာဘယ္သူေတြနဲ႔ ေတြ႔ၾကံဳသင္ယူခဲ့ရလဲ။
ေျဖ- ဆိုင္းပညာကို သင္ယူစဥ္မွာ လက္ဦးဆရာဆိုရင္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ ဦးေလးလို႔ဆိုရမွာပါပဲ။ ၀ါရင့္ဆိုင္းဆရာႀကီးေတြရဲ႕ အၾကားအျမင္ သင္ၾကားမႈေတြလည္း ရိွခဲ့ပါတယ္။ အနႏၲဆရာေတြခ်ည္းပါပဲ။ နာမည္ ႀကီးမွ ဆရာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ နာမည္ႀကီးသည္ျဖစ္ေစ မႀကီးသည္ျဖစ္ေစ သင္ဆရာျမင္ဆရာၾကား ဆရာေတြခ်ည္းပါပဲ။ ငယ္ငယ္ကတည္းကလည္း ဦးေလးေတြ အဖိုးေတြနဲ႔ဇာတ္ပဲြ၊ ဆိုင္းပဲြေတြထဲလိုက္ၿပီး နားေထာင္ေတာ့ နားရည္ေတြ ၀ေနတာေပါ့ေလ။
ေမး- ျမန္မာျပည္ ေက်ာက္စိမ္းဆိုတဲ့ အမည္တစ္ခုကို ပရိသတ္ မွတ္မွတ္ထင္ထင္ ျဖစ္လာေစဖို႔ ဘယ္လိုမ်ား ႀကိဳးစား ခဲ့ရလဲ။
ေျဖ- ကြၽန္ေတာ့္အဖိုးက ငယ္စဥ္ကတည္းက ကြၽန္ေတာ့္ကို ဆိုင္းဆရာတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေစခ်င္ခဲ့တယ္။ အဲဒီအေပၚ ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ကလည္း ျဖစ္ခ်င္ခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ မျဖစ္မေန ႀကိဳးစားၿပီး ဒီလိုရပ္တည္ႏိုင္ လာခဲ့တာပါ။ ကြၽန္ေတာ္ငယ္စဥ္ကတည္းက ျဖစ္ခ်င္ခဲ့တာက ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးမွာ နာမည္ႀကီးတဲ့ ဆိုင္းဆရာ ျဖစ္ခ်င္တာေပါ့ေလ။ ဒီလိုမျဖစ္ခင္မွာေတာ့ နယ္လွည့္ ေဖ်ာ္ေျဖေရးေတြ လုပ္ရတာေပါ့ေလ။ ကံအားေလ်ာ္စြာပဲ ဆရာေကာင္းေတြနဲ႔ ေတြ႕ဆံုခြင့္လည္း ရတယ္ေပါ့ေလ။ ပစ္တိုင္းေထာင္ကို ေမြးထုတ္ေပးခဲ့တဲ့ ဘားမားဒစၥကို စိန္လွေမာင္ဆီမွာလည္း သင္ယူခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့သူက သူ႔တပည့္ေတြကို အရာ၀တၳဳတစ္ခုခုနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ၿပီးေတာ့ နာမည္ေလးေတြ ေပးတယ္ေပါ့ေလ။ ကြၽန္ေတာ္ဆိုင္းဆရာ မျဖစ္ခင္ ပတၲလားတီးေနကတည္းက ဘိုကေလးေက်ာက္စိမ္း ဆိုတဲ့ဆရာႀကီးလည္း ရိွပါတယ္။
အဲဒီဆရာႀကီးက ျမန္မာတစ္ျပည္လံုးမွာ ခုနစ္သံခ်ီတီးတာ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတယ္လို႔ ၾကားဖူးရပါတယ္။ အဲဒီဆရာႀကီးေတြကို အမွတ္တရျဖစ္တဲ့ အေနနဲ႔ ေက်ာက္စိမ္းဆိုတဲ့ နာမည္ေပးဖို႔ကို ျဖစ္လာတယ္ေပါ့ ေလ။ ျမန္မာျပည္ ေအးခ်မ္းေအာင္ ဆိုတဲ့အတိတ္နမိတ္နဲ႔ ျမန္မာျပည္ေက်ာက္စိမ္းဆိုတဲ့ အမည္ေလး ေပးပါဆိုၿပီး ဆရာႀကီးစိန္လွေမာင္က ေရြးေပးခဲ့တာပါ။
ေမး- ဆိုင္းပညာကို professional တစ္ေယာက္အျဖစ္ လုပ္ျဖစ္စဥ္မွာ ခံယူထားတဲ့ ခံယူခ်က္ကိုလည္း သိပါရေစ။
ေျဖ- ဆိုင္းပညာရဲ႕သေႏၶျဖစ္တဲ့ မဟာဂီတ၊ ပတ္ပ်ဳိး၊ ယိုးဒယားေတြ ကို ရင္ထဲမွာကိန္းေအာင္းၿပီး မေပ်ာက္ေအာင္ရယ္၊ ျမန္မာ့ဆိုင္းပညာနဲ႔ တူရိယာေတြကို လူငယ္ေတြကအစ ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုးနဲ႔ တန္ဖိုးထားလာေအာင္ရယ္၊ ဘယ္စီးရီးအတြက္ပဲတီးတီး ကိုယ့္အေမြအႏွစ္ မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ေတာ့ တီးေလ့တီးထ ရိွပါတယ္။ ဘုရားထီးတင္ပဲြ၊ ဗလာပဲြ၊ အလွဴမဂၤလာပဲြေတြလည္း တီးခြင့္ရတဲ့အခါ ကြၽန္ေတာ့္အေနနဲ႔ေတာ့ ႐ိုးရာလည္း မေပ်ာက္ေအာင္၊ ဆိုင္းပညာကိုလည္း အထင္ႀကီးေလးစားေအာင္ ႀကိဳးစားေနပါတယ္။
ေမး- အခုေခတ္ေပၚ တီး၀ိုင္းေတြနဲ႔ ျမန္မာ့ဆိုင္း၀ိုင္းကို တဲြဖက္တီးခတ္တာမ်ဳိးေတြ ရိွလာတဲ့အေပၚမွာေရာ ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ။
ေျဖ- သေဘာက်ပါတယ္။ ဆိုင္းသံ တူရိယာေတြက သံရွည္ဆိုတာ နည္းတယ္ေလ။ သံတိုသံျပတ္ေတြမ်ား တယ္။ ေခါင္းေလာင္း၊ ေလမႈတ္တူရိယာဆို ႏွဲစသျဖင့္ပဲရိွတယ္။ အီလက္ထေရာနစ္ ပစၥည္းဆိုရင္ေတာ့ ပလပ္ေပါက္ထိုးထားၿပီး လက္ကႏွိပ္ထားလိုက္တာနဲ႔ အသံထြက္ေနတာ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ဆိုင္း၀ိုင္းနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ အေနာက္တိုင္း တူရိယာကို ေပါင္းစပ္ၿပီး တီးတဲ့အခါမွာ ထူးျခားတဲ့အသံေလးေတြ ထြက္တာေပါ့ေလ။ ႐ိုးရာလည္း ႐ိုးရာ၊ တိုင္းတစ္ပါးနဲ႔ကူးလူး ဆက္ဆံတာေတြလည္း အမ်ားႀကီးေပါ့။ သူတို႔ဂီတနဲ႔ ကိုယ့္ဂီတကိုေရာစပ္ၿပီး ဖန္တီးၾကရတာပါ။
ေမး- လက္ရိွျမန္မာ့ဆိုင္းပညာရဲ႕ရပ္တည္မႈ အေနအထားကိုလည္း သိခ်င္ပါတယ္။
ေျဖ- လက္ရိွ ျမန္မာ့ဆိုင္းပညာက အရင္ထက္စာရင္ ပြင့္လင္းလာပါၿပီ။ တရားပဲြေလးေတြ၊ ႐ိုးရာအေခြေလး ေတြစသျဖင့္ ထြက္လာတာေလးေတြလည္း ရိွပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕႐ိုးရာက မေပ်ာက္ပါဘူး။ ဆိုင္းေဖ်ာ္ေျဖရာမွာလည္း ဇာတ္ႀကီးတစ္ဇာတ္ ၾကည့္ေနရသလို ဟာသေလးေတြ၊ အဆိုေလးေတြ၊ ဘာသာေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ စကားလံုးေလးေတြနဲ႔ ေဖ်ာ္ေျဖၾကရပါတယ္။ ဒီအတြက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဆိုင္းပညာက တိမ္ေကာပေပ်ာက္သြားမယ္လို႔ မတြက္ဆေတာ့ပါဘူး။
ေမး- ႏိုင္ငံတကာ ေဖ်ာ္ေျဖပဲြေတြ သြားေရာက္တဲ့အခါမွာ ျမန္မာ့ဆိုင္းပညာ အေပၚအျမင္ကိုလည္း သိခ်င္ပါတယ္။
ေျဖ- သူတို႔အေနနဲ႔ကေတာ့ ဆိုင္းပညာဆိုတာကို တကယ္တီးေတာ့မွပဲ ဒိန္းကနဲ သိခြင့္ရတာေပါ့ေလ။ ဒါေပမယ့္ ေတာ္ေတာ္ေလးကို အံ့ၾသပါတယ္။ ပတ္စာစစမ္းကတည္းကကို အံ့ၾသၾကပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခား notes ေတြမလိုဘူး။ မဟာဂီတထဲက သီခ်င္းေတြ တီးလံုးတီးကြက္ေတြကို အလြတ္တီးခတ္ၾကတာ၊ notes မလိုဘဲတစ္ေယာက္ နဲ႔ တစ္ေယာက္ဘယ္ေနရာမွာ ဆိုင္းသြားတယ္၊ ဘယ္ေနရာမွာ ေလးသြားမယ္၊ ဘယ္ေနရာမွာ ျမန္သြားမယ္ဆိုတာေတြ ညီညီညြတ္ညြတ္ေလး တီးႏိုင္တယ္ဆိုတာ ထူးျခားခ်က္ေပါ့။
ေမး- ပထမဆံုး႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကား တီးခတ္မႈျဖစ္တဲ့ အငိုမ်က္လံုးအျပံဳးမ်က္ႏွာ ဇာတ္ကားဖန္တီးခဲ့ရပံုေလးလည္း သိခ်င္ပါတယ္။
ေျဖ- ကြၽန္ေတာ္ ငယ္ငယ္ကတည္း က စိတ္ကူးယဥ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္တဲ့အခါမွာလည္း ဂီတနဲ႔႐ုပ္ရွင္ ရဲ႕အႏွစ္သာရကို တဲြၿပီးေတာ့ခံစားပါတယ္။ ေလးစားအားက်ရတဲ့ ဆရာ အစ္ကိုေတြျဖစ္တဲ့ စႏၵရားလွထြဋ္၊ ထရမ္းပက္၀င္းဦး၊ဂီတလုလင္ဦးကိုကို၊ဦးခင္ေမာင္ႀကီးစသျဖင့္ အမ်ားႀကီးရိွပါတယ္။ သူတို႔တီးခတ္တဲ့ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေတြကိုလည္း အမ်ားႀကီး ေလ့လာခဲ့ဖူးပါတယ္။ dubbing တီးတဲ့ပညာရပ္ကိုလည္း ဆရာဦးကိုကို နဲ႔ ထရမ္းပက္၀င္းဦးတို႔ဆီမွာ အမ်ားဆံုး ေလ့လာခဲ့ဖူးပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္လည္း တခ်ဳိ႕ဇာတ္ကားေတြမွာ ပံ့ပိုးတီးခတ္ေပးဖူးပါတယ္။ အခုကြၽန္ေတာ့္ အေျခအေနေလး ေရာက္လာတဲ့အခါ ပထမဆံုးဇာတ္ကားအျဖစ္ ဒီဇာတ္ကားႀကီးကို စတင္ဖန္တီးျဖစ္ခဲ့ပါၿပီ။ ႐ိုးရာသီခ်င္းေတြ၊ မဟာဂီတသီခ်င္းေတြ၊ နာေရးတီးလံုး၊ အေပ်ာ္တီးလံုး၊ ေမြးေန႔ တီးလံုးစသျဖင့္ လိုက္ဖက္တဲ့တီးလံုးေလးေတြကို ကိုယ္ပုိင္ေလးေတြ ျဖစ္ေအာင္လည္း ထြင္ရသလိုမွတ္သား အတုယူၿပီးဖန္တီးခဲ့ရတာလည္း ရိွပါတယ္။
ေမး- အကယ္ဒမီ ရင္ခုန္သံအတြက္ကိုေရာ ေမွ်ာ္လင့္ထားတာမ်ဳိး ရိွလား။
ေျဖ- ရခဲ့သည္ ရိွရင္ေတာ့လည္း ၀မ္းသာရတာေပါ့ေလ။ မရခဲ့ရင္လည္းကြၽန္ေတာ့္ အိပ္မက္တစ္ခု ျဖစ္တဲ့႐ုပ္ရွင္ကားႀကီးကို ဖန္တီးခြင့္ရတာ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ၀မ္းသာပီတိျဖစ္တယ္ပဲ ဆိုရမွာပါ။ ေနာက္ကားေတြကိုလည္း ႀကိဳးစားၿပီးေတာ့ ဖန္တီးမွာပါ။ မရခဲ့ရင္လည္း ဆက္ၿပီးႀကိဳးစားရမွာပါ။ အကယ္ဒမီဆိုတာေတာ့ အသိအမွတ္ျပဳမႈ တစ္ခုေပါ့။ ၀မ္းစာရွာစားရာမွာ နာမည္ေလး တစ္ခုရတာေပါ့။
ေမး-ျပည္ပေဖ်ာ္ေျဖပဲြေရာသြားဖို႔ရိွ ဦးမလား။
ေျဖ- တစ္ခါတေလ က်ေတာ့လည္း ေမွ်ာ္လင့္မထားဘဲ သြားခ်င္လည္းသြား ရတတ္တာမ်ဳိးေလ။ သြားဖို႔ ေျပာထားတာေလးေတြေတာ့ ရိွပါတယ္။ ျမန္မာ့ဆိုင္းပညာကို ႏိုင္ငံျခားသားေတြ အေနနဲ႔ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က်လာၿပီး ဆည္းပူးေနတာမ်ဳိးေတြလည္း ရိွပါတယ္။
Source by :http://www.news-eleven.com/
ျပည္တြင္းျပည္ပ ေဖ်ာ္ေျဖပဲြမ်ားစြာ လိုက္ပါတီးခတ္လ်က္ ရိွသည့္ ျမန္မာျပည္ေက်ာက္စိမ္းက ပထမဆံုး ႐ုပ္ရွင္ေနာက္ခံ ေတးဂီတ ဖန္တီးမႈအျဖစ္ ျမန္မာ့႐ိုးရာ ဇာတ္သဘင္ကို အေျခခံ ဇာတ္အိမ္ဖဲြ႔ထားသည့္ ‘အငိုမ်က္လံုး အျပံဳးမ်က္ႏွာ’ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားတြင္ ပါ၀င္တီးခတ္ခဲ့သည္။ ျမန္မာျပည္ေက်ာက္စိမ္း၏ ဆိုင္းပညာအေတြ႔အၾကံဳ၊ ပထမဆံုး ႐ုပ္ရွင္ေနာက္ခံဂီတ ဖန္တီးမႈ၊ အကယ္ဒမီ တစ္ႀကိဳ ရင္ခုန္သံတို႔ကို ေမးျမန္းျဖစ္ခဲ့ရာ . . .
ေမး- ျမန္မာ့ဆိုင္းပညာကို ဘယ္လိုစၿပီး ေလ့လာဆည္းပူး ျဖစ္ခဲ့တယ္ ဆိုတာကေန စၿပီးေျပာျပေပးပါလား။
ေျဖ- ငယ္ငယ္ကတည္းက ဆိုင္းသံၾကားရင္ မေနႏိုင္ဘူး။ ဦးေလးေတြ အဖိုးေတြက သဘင္ေလာကက ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေက်ာင္းတက္လို႔ ကစားရင္ေတာင္ ဆိုင္းတီးတမ္းကစားခဲ့တာ။ အရြယ္ေရာက္လာတဲ့ အခါက်ေတာ့လည္း ျမန္မာ့ဆိုင္းပညာကို ထိန္းသိမ္းရမယ္ဆိုတဲ့အသိ ၀င္လာခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခက္ခဲတဲ့ ျမန္မာ့ဆိုင္းပညာကို ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုးနဲ႔ ႀကိဳးစားၿပီးသင္ယူခဲ့တယ္။ ဆက္လက္ၿပီးေတာ့လည္း ႀကိဳးစားေနတုန္းပါပဲ။
ေမး- ဆိုင္းပညာကို သင္ယူစဥ္မွာ လက္ဦးဆရာေတြ ဆိုရင္ေရာဘယ္သူေတြနဲ႔ ေတြ႔ၾကံဳသင္ယူခဲ့ရလဲ။
ေျဖ- ဆိုင္းပညာကို သင္ယူစဥ္မွာ လက္ဦးဆရာဆိုရင္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ ဦးေလးလို႔ဆိုရမွာပါပဲ။ ၀ါရင့္ဆိုင္းဆရာႀကီးေတြရဲ႕ အၾကားအျမင္ သင္ၾကားမႈေတြလည္း ရိွခဲ့ပါတယ္။ အနႏၲဆရာေတြခ်ည္းပါပဲ။ နာမည္ ႀကီးမွ ဆရာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ နာမည္ႀကီးသည္ျဖစ္ေစ မႀကီးသည္ျဖစ္ေစ သင္ဆရာျမင္ဆရာၾကား ဆရာေတြခ်ည္းပါပဲ။ ငယ္ငယ္ကတည္းကလည္း ဦးေလးေတြ အဖိုးေတြနဲ႔ဇာတ္ပဲြ၊ ဆိုင္းပဲြေတြထဲလိုက္ၿပီး နားေထာင္ေတာ့ နားရည္ေတြ ၀ေနတာေပါ့ေလ။
ေမး- ျမန္မာျပည္ ေက်ာက္စိမ္းဆိုတဲ့ အမည္တစ္ခုကို ပရိသတ္ မွတ္မွတ္ထင္ထင္ ျဖစ္လာေစဖို႔ ဘယ္လိုမ်ား ႀကိဳးစား ခဲ့ရလဲ။
ေျဖ- ကြၽန္ေတာ့္အဖိုးက ငယ္စဥ္ကတည္းက ကြၽန္ေတာ့္ကို ဆိုင္းဆရာတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေစခ်င္ခဲ့တယ္။ အဲဒီအေပၚ ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ကလည္း ျဖစ္ခ်င္ခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ မျဖစ္မေန ႀကိဳးစားၿပီး ဒီလိုရပ္တည္ႏိုင္ လာခဲ့တာပါ။ ကြၽန္ေတာ္ငယ္စဥ္ကတည္းက ျဖစ္ခ်င္ခဲ့တာက ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးမွာ နာမည္ႀကီးတဲ့ ဆိုင္းဆရာ ျဖစ္ခ်င္တာေပါ့ေလ။ ဒီလိုမျဖစ္ခင္မွာေတာ့ နယ္လွည့္ ေဖ်ာ္ေျဖေရးေတြ လုပ္ရတာေပါ့ေလ။ ကံအားေလ်ာ္စြာပဲ ဆရာေကာင္းေတြနဲ႔ ေတြ႕ဆံုခြင့္လည္း ရတယ္ေပါ့ေလ။ ပစ္တိုင္းေထာင္ကို ေမြးထုတ္ေပးခဲ့တဲ့ ဘားမားဒစၥကို စိန္လွေမာင္ဆီမွာလည္း သင္ယူခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့သူက သူ႔တပည့္ေတြကို အရာ၀တၳဳတစ္ခုခုနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ၿပီးေတာ့ နာမည္ေလးေတြ ေပးတယ္ေပါ့ေလ။ ကြၽန္ေတာ္ဆိုင္းဆရာ မျဖစ္ခင္ ပတၲလားတီးေနကတည္းက ဘိုကေလးေက်ာက္စိမ္း ဆိုတဲ့ဆရာႀကီးလည္း ရိွပါတယ္။
အဲဒီဆရာႀကီးက ျမန္မာတစ္ျပည္လံုးမွာ ခုနစ္သံခ်ီတီးတာ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတယ္လို႔ ၾကားဖူးရပါတယ္။ အဲဒီဆရာႀကီးေတြကို အမွတ္တရျဖစ္တဲ့ အေနနဲ႔ ေက်ာက္စိမ္းဆိုတဲ့ နာမည္ေပးဖို႔ကို ျဖစ္လာတယ္ေပါ့ ေလ။ ျမန္မာျပည္ ေအးခ်မ္းေအာင္ ဆိုတဲ့အတိတ္နမိတ္နဲ႔ ျမန္မာျပည္ေက်ာက္စိမ္းဆိုတဲ့ အမည္ေလး ေပးပါဆိုၿပီး ဆရာႀကီးစိန္လွေမာင္က ေရြးေပးခဲ့တာပါ။
ေမး- ဆိုင္းပညာကို professional တစ္ေယာက္အျဖစ္ လုပ္ျဖစ္စဥ္မွာ ခံယူထားတဲ့ ခံယူခ်က္ကိုလည္း သိပါရေစ။
ေျဖ- ဆိုင္းပညာရဲ႕သေႏၶျဖစ္တဲ့ မဟာဂီတ၊ ပတ္ပ်ဳိး၊ ယိုးဒယားေတြ ကို ရင္ထဲမွာကိန္းေအာင္းၿပီး မေပ်ာက္ေအာင္ရယ္၊ ျမန္မာ့ဆိုင္းပညာနဲ႔ တူရိယာေတြကို လူငယ္ေတြကအစ ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုးနဲ႔ တန္ဖိုးထားလာေအာင္ရယ္၊ ဘယ္စီးရီးအတြက္ပဲတီးတီး ကိုယ့္အေမြအႏွစ္ မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ေတာ့ တီးေလ့တီးထ ရိွပါတယ္။ ဘုရားထီးတင္ပဲြ၊ ဗလာပဲြ၊ အလွဴမဂၤလာပဲြေတြလည္း တီးခြင့္ရတဲ့အခါ ကြၽန္ေတာ့္အေနနဲ႔ေတာ့ ႐ိုးရာလည္း မေပ်ာက္ေအာင္၊ ဆိုင္းပညာကိုလည္း အထင္ႀကီးေလးစားေအာင္ ႀကိဳးစားေနပါတယ္။
ေမး- အခုေခတ္ေပၚ တီး၀ိုင္းေတြနဲ႔ ျမန္မာ့ဆိုင္း၀ိုင္းကို တဲြဖက္တီးခတ္တာမ်ဳိးေတြ ရိွလာတဲ့အေပၚမွာေရာ ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ။
ေျဖ- သေဘာက်ပါတယ္။ ဆိုင္းသံ တူရိယာေတြက သံရွည္ဆိုတာ နည္းတယ္ေလ။ သံတိုသံျပတ္ေတြမ်ား တယ္။ ေခါင္းေလာင္း၊ ေလမႈတ္တူရိယာဆို ႏွဲစသျဖင့္ပဲရိွတယ္။ အီလက္ထေရာနစ္ ပစၥည္းဆိုရင္ေတာ့ ပလပ္ေပါက္ထိုးထားၿပီး လက္ကႏွိပ္ထားလိုက္တာနဲ႔ အသံထြက္ေနတာ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ဆိုင္း၀ိုင္းနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ အေနာက္တိုင္း တူရိယာကို ေပါင္းစပ္ၿပီး တီးတဲ့အခါမွာ ထူးျခားတဲ့အသံေလးေတြ ထြက္တာေပါ့ေလ။ ႐ိုးရာလည္း ႐ိုးရာ၊ တိုင္းတစ္ပါးနဲ႔ကူးလူး ဆက္ဆံတာေတြလည္း အမ်ားႀကီးေပါ့။ သူတို႔ဂီတနဲ႔ ကိုယ့္ဂီတကိုေရာစပ္ၿပီး ဖန္တီးၾကရတာပါ။
ေမး- လက္ရိွျမန္မာ့ဆိုင္းပညာရဲ႕ရပ္တည္မႈ အေနအထားကိုလည္း သိခ်င္ပါတယ္။
ေျဖ- လက္ရိွ ျမန္မာ့ဆိုင္းပညာက အရင္ထက္စာရင္ ပြင့္လင္းလာပါၿပီ။ တရားပဲြေလးေတြ၊ ႐ိုးရာအေခြေလး ေတြစသျဖင့္ ထြက္လာတာေလးေတြလည္း ရိွပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕႐ိုးရာက မေပ်ာက္ပါဘူး။ ဆိုင္းေဖ်ာ္ေျဖရာမွာလည္း ဇာတ္ႀကီးတစ္ဇာတ္ ၾကည့္ေနရသလို ဟာသေလးေတြ၊ အဆိုေလးေတြ၊ ဘာသာေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ စကားလံုးေလးေတြနဲ႔ ေဖ်ာ္ေျဖၾကရပါတယ္။ ဒီအတြက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဆိုင္းပညာက တိမ္ေကာပေပ်ာက္သြားမယ္လို႔ မတြက္ဆေတာ့ပါဘူး။
ေမး- ႏိုင္ငံတကာ ေဖ်ာ္ေျဖပဲြေတြ သြားေရာက္တဲ့အခါမွာ ျမန္မာ့ဆိုင္းပညာ အေပၚအျမင္ကိုလည္း သိခ်င္ပါတယ္။
ေျဖ- သူတို႔အေနနဲ႔ကေတာ့ ဆိုင္းပညာဆိုတာကို တကယ္တီးေတာ့မွပဲ ဒိန္းကနဲ သိခြင့္ရတာေပါ့ေလ။ ဒါေပမယ့္ ေတာ္ေတာ္ေလးကို အံ့ၾသပါတယ္။ ပတ္စာစစမ္းကတည္းကကို အံ့ၾသၾကပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခား notes ေတြမလိုဘူး။ မဟာဂီတထဲက သီခ်င္းေတြ တီးလံုးတီးကြက္ေတြကို အလြတ္တီးခတ္ၾကတာ၊ notes မလိုဘဲတစ္ေယာက္ နဲ႔ တစ္ေယာက္ဘယ္ေနရာမွာ ဆိုင္းသြားတယ္၊ ဘယ္ေနရာမွာ ေလးသြားမယ္၊ ဘယ္ေနရာမွာ ျမန္သြားမယ္ဆိုတာေတြ ညီညီညြတ္ညြတ္ေလး တီးႏိုင္တယ္ဆိုတာ ထူးျခားခ်က္ေပါ့။
ေမး- ပထမဆံုး႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကား တီးခတ္မႈျဖစ္တဲ့ အငိုမ်က္လံုးအျပံဳးမ်က္ႏွာ ဇာတ္ကားဖန္တီးခဲ့ရပံုေလးလည္း သိခ်င္ပါတယ္။
ေျဖ- ကြၽန္ေတာ္ ငယ္ငယ္ကတည္း က စိတ္ကူးယဥ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္တဲ့အခါမွာလည္း ဂီတနဲ႔႐ုပ္ရွင္ ရဲ႕အႏွစ္သာရကို တဲြၿပီးေတာ့ခံစားပါတယ္။ ေလးစားအားက်ရတဲ့ ဆရာ အစ္ကိုေတြျဖစ္တဲ့ စႏၵရားလွထြဋ္၊ ထရမ္းပက္၀င္းဦး၊ဂီတလုလင္ဦးကိုကို၊ဦးခင္ေမာင္ႀကီးစသျဖင့္ အမ်ားႀကီးရိွပါတယ္။ သူတို႔တီးခတ္တဲ့ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေတြကိုလည္း အမ်ားႀကီး ေလ့လာခဲ့ဖူးပါတယ္။ dubbing တီးတဲ့ပညာရပ္ကိုလည္း ဆရာဦးကိုကို နဲ႔ ထရမ္းပက္၀င္းဦးတို႔ဆီမွာ အမ်ားဆံုး ေလ့လာခဲ့ဖူးပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္လည္း တခ်ဳိ႕ဇာတ္ကားေတြမွာ ပံ့ပိုးတီးခတ္ေပးဖူးပါတယ္။ အခုကြၽန္ေတာ့္ အေျခအေနေလး ေရာက္လာတဲ့အခါ ပထမဆံုးဇာတ္ကားအျဖစ္ ဒီဇာတ္ကားႀကီးကို စတင္ဖန္တီးျဖစ္ခဲ့ပါၿပီ။ ႐ိုးရာသီခ်င္းေတြ၊ မဟာဂီတသီခ်င္းေတြ၊ နာေရးတီးလံုး၊ အေပ်ာ္တီးလံုး၊ ေမြးေန႔ တီးလံုးစသျဖင့္ လိုက္ဖက္တဲ့တီးလံုးေလးေတြကို ကိုယ္ပုိင္ေလးေတြ ျဖစ္ေအာင္လည္း ထြင္ရသလိုမွတ္သား အတုယူၿပီးဖန္တီးခဲ့ရတာလည္း ရိွပါတယ္။
ေမး- အကယ္ဒမီ ရင္ခုန္သံအတြက္ကိုေရာ ေမွ်ာ္လင့္ထားတာမ်ဳိး ရိွလား။
ေျဖ- ရခဲ့သည္ ရိွရင္ေတာ့လည္း ၀မ္းသာရတာေပါ့ေလ။ မရခဲ့ရင္လည္းကြၽန္ေတာ့္ အိပ္မက္တစ္ခု ျဖစ္တဲ့႐ုပ္ရွင္ကားႀကီးကို ဖန္တီးခြင့္ရတာ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ၀မ္းသာပီတိျဖစ္တယ္ပဲ ဆိုရမွာပါ။ ေနာက္ကားေတြကိုလည္း ႀကိဳးစားၿပီးေတာ့ ဖန္တီးမွာပါ။ မရခဲ့ရင္လည္း ဆက္ၿပီးႀကိဳးစားရမွာပါ။ အကယ္ဒမီဆိုတာေတာ့ အသိအမွတ္ျပဳမႈ တစ္ခုေပါ့။ ၀မ္းစာရွာစားရာမွာ နာမည္ေလး တစ္ခုရတာေပါ့။
ေမး-ျပည္ပေဖ်ာ္ေျဖပဲြေရာသြားဖို႔ရိွ ဦးမလား။
ေျဖ- တစ္ခါတေလ က်ေတာ့လည္း ေမွ်ာ္လင့္မထားဘဲ သြားခ်င္လည္းသြား ရတတ္တာမ်ဳိးေလ။ သြားဖို႔ ေျပာထားတာေလးေတြေတာ့ ရိွပါတယ္။ ျမန္မာ့ဆိုင္းပညာကို ႏိုင္ငံျခားသားေတြ အေနနဲ႔ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က်လာၿပီး ဆည္းပူးေနတာမ်ဳိးေတြလည္း ရိွပါတယ္။
Source by :http://www.news-eleven.com/
0 comments:
Post a Comment