Home » » ထားဝယ္မွ ထုိင္းႏုိင္ငံ ကက္ခ်နာပူရီသုိ႔ တုိက္႐ုိက္သြားလာႏုိင္ၿပီ

ထားဝယ္မွ ထုိင္းႏုိင္ငံ ကက္ခ်နာပူရီသုိ႔ တုိက္႐ုိက္သြားလာႏုိင္ၿပီ

Written By ေမာင္ေစတနာ on Thursday, July 14, 2011 | 12:46:00 AM



ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းဝင္ ထားဝယ္-ကက္ခ်နာပူရီ လမ္းေဖာက္လုပ္မႈ အၾကမ္းထည္အဆင့္ ၿပီးစီးၿပီျဖစ္ရာ ထားဝယ္မွ ထုိင္းႏိုင္ငံ ကက္ခ်နာပူရီသုိ႔ တုိက္႐ုိက္ ကားလမ္းခရီး ေပါက္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ႏိုင္ငံတကာ ေရေၾကာင္း ကုန္သြယ္ေရး အတြက္ အဓိက ဗဟိုခ်က္မ အသစ္ျဖစ္လာမည့္ ထားဝယ္ေရနက္ ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ အထူးစက္မႈဇုန္ စီမံကိန္း လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအနက္ ထားဝယ္မွ ထိုင္းႏိုင္ငံ ဖူနမ္ရြမ္ခ႐ိုင္ ကက္ခ်နာပူရီသို႔ ေဖာက္လုပ္ေနေသာ ကားလမ္းမသည္ ပထမအဆင့္ လမ္းၾကမ္း ၿပီးစီးၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာ ထိုင္းသံ႐ံုးမွ စီးပြားေရးသံမွဴး မစၥတာပရာဂ်ပ္က ေျပာသည္။

အဆိုပါလမ္းသည္ ကီလိုမီတာ ၁၇၀ (မိုင္ ၁၀၀ ဝန္းက်င္) ရွည္လ်ားကာ စီမံကိန္း ပထမအဆင့္တြင္ ႏွစ္လမ္းသြား ေဖာက္လုပ္မည္ျဖစ္ၿပီး စီမံကိန္း အဆံုးသတ္ ၿပီးစီးပါက ရွစ္လမ္းသြားအထိ တိုးခ်ဲ႕ေဖာက္လုပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ယင္းစီမံကိန္းအား အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္ေနေသာ အီတာလ်ံ ထိုင္းကုမၸဏီမွ ထုတ္ျပန္ ထားေသာ သတင္းမ်ားအရ သိရသည္။

“ထားဝယ္ကေန ထိုင္းကို ေဖာက္ေနတဲ့လမ္းက ပထမအဆင့္ၿပီးၿပီဆိုေတာ့ စီမံကိန္းအတြက္ လိုအပ္တဲ့ပစၥည္းေတြကို သယ္ယူဖို႔ အသံုးျပဳလို႔ ရေနပါၿပီ”ဟု မစၥတာပရာဂ်ပ္က ေျပာသည္။ အဆိုပါ လမ္းစီမံကိန္း ပထမအဆင့္ မၿပီးစီးမီက စီမံကိန္းဝင္ ပစၥည္းမ်ားကို ထားဝယ္သို႔ သယ္ယူရာတြင္ ထိုင္းပင္လယ္ေကြ႕မွေန၍ မလကၠာေရလက္ၾကားမွတစ္ဆင့္ သြားရသည့္ေရေၾကာင္းကို အသံုးျပဳခဲ့ရေၾကာင္း သိရသည္။ အဆိုပါလမ္းသည္ ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံ ဒါနန္းဆိပ္ကမ္းသို႔တိုင္ ေပါက္ေရာက္မည့္လမ္းျဖစ္ၿပီး ကမ႓ာ႔အေရွ႕ႏွင့္ အေနာက္တို႔၏ ကုန္သြယ္ေရးအတြက္ ပိုမိုတိုေတာင္းကာ အခ်ိန္ႏွင့့္ ေငြကုန္က်မႈကို ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္မည့္ လမ္းေၾကာင္းျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္တြင္းျပည္ပ ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက တညီတၫြတ္တည္း သံုးသပ္ထားၾကသည္။ ယင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ မစၥတာပရာဂ်ပ္က “ဒီစီမံကိန္းက ျမန္မာကို ဒူဘိုင္း၊ စင္ကာပူတို႔လို အဓိက ပင္လယ္ဆိပ္ကမ္းႀကီး ျဖစ္ေစမည့္ဟာမ်ိဳးပါ။ ၿပီးေတာ့ စင္ကာပူ ဆိပ္ကမ္းထက္လဲ အမ်ားႀကီး ပိုႀကီးပါတယ္”ဟု ေျပာသည္။

ဆက္လက္၍ ယင္းက အဆိုပါလမ္းမသည္ ေဒသတြင္းႏိုင္ငံမ်ားျဖစ္သည့္ လာအို၊ ကေမ႓ာဒီးယား၊ ထိုင္း၊ ဗီယက္နမ္တို႔အျပင္ တ႐ုတ္၊ ကိုရီးယား၊ ဂ်ပန္တို႔အတြက္ပါ အက်ဳိးရွိေစမည့္ လမ္းျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာသည္။ ယင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ျမန္မာႏိုင္ငံ ငါးလုပ္ငန္းအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ဒုတိယ ဥကၠ႒ ဦးႏွင္းဦးက “ထားဝယ္စီမံကိန္းႀကီး ေပၚေပါက္လာရင္ေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးမႈကို အေထာက္အကူ ျပဳႏိုင္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဒီစီမံကိန္းက စက္မႈဇုန္တင္မကဘူး ေရနက္ဆိပ္ကမ္းပါ ပါတာကလဲ အားသာခ်က္တစ္ခုပါ။ ၿပီးေတာ့ ဒီေရနက္ဆိပ္ကမ္းကေန ဗီယက္နမ္အထိ ကုန္းလမ္းခရီး ေဖာက္မယ္ဆိုတာကလဲ အားသာခ်က္ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ထားဝယ္စီမံကိန္းရဲ႕ အေရးပါမႈကို ဒီကားလမ္းက အမ်ားႀကီးအား ျဖည့္ေပးႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ ျမင္မိပါတယ္”ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳေျပာၾကားသည္။ အဆိုပါ ထားဝယ္စီမံကိန္းတစ္ခုလံုး၏ တန္ဖိုးမွာ ကန္ေဒၚလာဘီလီယံ ၆၀ အထိရွိမည္ျဖစ္သည္။

Source by :http://www.hin4ooe.com
Share this article :

0 comments:

Free Online Radio Media





 
ေနေဇာ္လင္း - ORMM(Malaysia News)
Copyright © Mg Say Ta Nar 1+2+3 (ALL IN ONE)
NAY ZAW LIN1(မေလးရွား အြန္လိုင္း ေရဒီယုိ မီဒီယာ)
9.9.2009 ရက္ေန႔တြင္ စတင္ဖြင္႔လွစ္ထားေသာ ဖရီးဝဘ္ဆိုဒ္ ျဖစ္သည္။