Home » » နယ္ျခားျမစ္ ကမ္းထိန္းတမံ စတင္ တည္ေဆာက္

နယ္ျခားျမစ္ ကမ္းထိန္းတမံ စတင္ တည္ေဆာက္

Written By ေမာင္ေစတနာ on Wednesday, August 25, 2010 | 2:05:00 PM



ကမ္းထိန္းတမံေဆာက္ရန္ စီစဥ္ေနသည့္ ေသာင္ရင္းျမစ္ေဘး ျမဝတီၿမိဳ႕ကို
မဲေဆာက္ဘက္ျခမ္းမွ ဤသို႔ ျမင္ေတြ႕ရသည္ (ဓာတ္ပံု - ဧရာဝတီ)
နရီလင္းလက္
Wednesday, August 25, 2010

ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္ ေသာင္ရင္းျမစ္ႏွင့္ ထိစပ္ေနေသာ ျမ၀တီၿမိဳ႕ဘက္ အျခမ္းရွိ ျမစ္ကမ္း ေရတိုက္စားမႈ ကာကြယ္ရန္ ေဆာက္လုပ္ေရး ကုမၸဏီႀကီး ၄ ခုက ကမ္းထိန္းတမံမ်ား တည္ေဆာက္ေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ကမ္းထိန္းတမံ တည္ေဆာက္ခြင့္ကို စစ္အစုိးရႏွင့္ နီးစပ္သည့္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ား ျဖစ္ေသာ ဦးေက်ာ္ဝင္း၏ ေရႊသံလြင္ ကုမၸဏီ၊ ဦးခ်စ္ခိုင္၏ ဧဒင္ကုမၸဏီ၊ ၾကယ္ျမင့္မိုရ္ ေဆာက္လုပ္ေရး ကုမၸဏီႏွင့္ AK ေဆာက္လုပ္ေရး ကုမၸဏီတို႔က တာ၀န္ယူတည္ ေဆာက္သြား မည္ဟု ေဆာက္လုပ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ အရာရွိ တဦးက ေျပာသည္။

“မိုးတြင္းဆိုေတာ့ ေရတိုက္စား ႏႈန္းကလည္း ပိုလာၿပီး ျမစ္ကမ္း ပ်က္စီးမႈႏႈန္း မ်ားလာတယ္။ ဒါနဲ႔ အာဏာပိုင္ ေတြက နီးစပ္တဲ့ ကုမၸဏီ ေတြကို ခ်ေပးၿပီး ျမန္ျမန္ လုပ္ခိုင္း လိုက္တာ။ ျမစ္ကမ္း ေတာက္ေလွ်ာက္ အကုန္လံုးကို လုပ္ခြင့္ေပးတာ မဟုတ္ေသးဘူး။ ေရတိုက္စားလို႔ ပ်က္စီးႏိုင္တဲ့ အဓိက ေနရာကို ေရြးၿပီး အရင္ဆံုး ျပင္ခိုင္းတာ” ဟု အဆိုပါ အရာရွိက ဧရာ၀တီသို႔ ေျပာသည္။



ယင္း ကုမၸဏီ ၄ ခုက ေက်ာက္စီ ကမ္းထိန္းတမံ အရွည္ ေပ ၃၃၀၀ ကို အပိုင္း ၄ ပိုင္းခြဲ၍ တာ၀န္ယူ တည္ေဆာက္မည္ ျဖစ္ၿပီး တလအတြင္း အၿပီးသတ္ တည္ေဆာက္ရန္ ညႊန္ၾကားထားေၾကာင္း၊ ၾကယ္ျမင့္မိုရ္ ေဆာက္လုပ္ေရး ကုမၸဏီက ေပ ၆၀၀ တည္ေဆာက္မည္ျဖစ္ၿပီး က်န္ကုမၸဏီ ၃ ခုက ေပ ၉၀၀ စီ တာ၀န္ယူ တည္ေဆာက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္းရွိ လမ္း၊ တံတား၊ ဆည္ေျမာင္းႏွင့္ အေဆာက္အအံုမ်ား တည္ေဆာက္ခြင့္ကို နအဖစစ္အစိုးရ လက္ထက္တြင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအား တည္ေဆာက္ လုပ္ကိုင္ လႊဲေျပာင္း စနစ္ (B.O.T) ျဖင့္ လုပ္ကိုင္ေစခဲ့သည္။

AK ကုမၸဏီသည္ B.O.T စနစ္ျဖင့္ The Prince Hotel ၊ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ ေရႊမန္းေတာင္ ေဂါက္ကြင္းႏွင့္ ၾကယ္ေလး ပြင့္အဆင့္မီ Hotel Mandalay ၊ ဘားအံ- ေကာ့ကရိတ္-ျမ၀တီ လမ္းမႀကီး ျပင္ဆင္ေဖာက္လုပ္မႈႏွင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕တြင္ အေျခစိုက္ၿပီး ဟိုတယ္လုပ္ငန္းႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကိုင္ေနေၾကာင္း သိရသည္။

ဧဒင္ ကုမၸဏီပုိင္ရွင္ ဦးခ်စ္ခိုင္သည္ ဘဏ္လုပ္ငန္း၊ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ ရွာေဖြျခင္းလုပ္ငန္း၊ ဟိုတယ္ႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ ရရွိထားသူျဖစ္ၿပီး ဆန္စပါးလုပ္ငန္းအသင္း ဥကၠ႒အျဖစ္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ရရွိေနသည့္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္တဦးလည္းျဖစ္သည္။

“ထိုင္းႏိုင္ငံဘက္အျခမ္းက ကမ္းပါး မၿပိဳေအာင္ တမံေတြေဆာက္ေတာ့ ေရစီးေၾကာင္းက ေျပာင္းၿပီး ျမန္မာဘက္ကမ္းကို ပိုတိုက္စားလာတယ္။ ဒါကို တုန္႔ျပန္တဲ့အေနနဲ႔ ျမန္မာဘက္က တမံျပန္ေဆာက္တဲ့ သေဘာပါပဲ” ဟု ျမ၀တီ တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းခြင္ရွိ စီမံကိန္း အင္ဂ်င္နီယာတဦးက ေျပာသည္။

ျမ၀တီၿမိဳ႕ႏွင့္ ထိစပ္လ်က္ရွိေသာ ေသာင္ရင္းျမစ္မွာ ေပ ၁၅၃၀၀ ရွိၿပီး ေက်ာက္စီ ကမ္းထိန္းတမံ ေဆာက္လုပ္ျခင္းကို ျမ၀တီၿမိဳ႕ အမွတ္ ၅ ရပ္ကြက္ သံတံခါး အနီးမွ စတင္ေဆာင္႐ြက္သြားမည္ဟု သိရသည္။

“ဟိုးအရင္ကတည္းက ေရတိုက္စားမႈကို ကာကြယ္ဖို႔ဆိုၿပီး တႏွစ္ကို ေပ ၁၀၀ စီ ေဆာက္ေနတာ။ ဒီပမာဏထက္ တိုးၿပီး အာဏာပိုင္ေတြဘက္က ေဆာက္လို႔ရေပမယ့္ လိုအပ္တဲ့ေနရာေတြမွာ သိပ္အေလးမထားဘဲေနေတာ့ ျမန္ျမန္မၿပီးဘူး။ အခ်ိန္ဆြဲသလို ျဖစ္ေနတာ။ အခု အေျခအေနက မေဆာက္ရင္ မရတာ့ဘူး။ ကမ္းပါးၿပိဳတဲ့အထိ ျဖစ္လာႏိုင္တယ္” ဟု ေရႊသံလြင္ ေဆာက္လုပ္ေရးမွ တာ၀န္ရွိသူတဦးက ဆိုသည္။

၎က “အစိုးရက ဆက္မေဆာက္ႏိုင္ေတာ့တာနဲ႔ လုပ္ငန္းရွင္ေတြကို ေပးလိုက္တာ။ လုပ္ငန္းရွင္ေတြကို ခ်ေပးလိုက္ေတာ့ အခ်ိန္ ဘယ္ေလာက္အတြင္း ျမန္ျမန္ၿပီးသြားဖို႔ တြန္းလို႔ရမယ္။ တခုခု လြဲေခ်ာ္ခဲ့ရင္လည္း အာဏာပိုင္ေတြဘက္က ေရွာင္လို႔ရတယ္။ ဒီ ကမ္းထိန္းတမံ ေဆာက္ၿပီးသြားရင္ေတာ့ ကုန္က်စရိတ္အတြက္ အာဏာပိုင္ေတြဘက္က တံတားျဖတ္သန္းခေတြ ပိုေကာက္တာမ်ဳိး ရွိႏိုင္တယ္” ဟု ေျပာသည္။

ေသာင္းရင္းျမစ္သည္ နယ္စပ္တေလွ်ာက္ ေပေပါင္း ၁၅၃၀၀ ရွိၿပီး ေရတိုက္စားမႈ ကာကြယ္ရန္ ေပ ၇၇၆၅ ကို တည္ေဆာက္ၿပီး ေပ ၇၅၃၅ က်န္ရွိေသး ေၾကာင္းသိရသည္။

ဧဒင္ ကုမၸဏီမွ တာ၀န္ရွိသူတဦးက “ေပ ၇ ေထာင္ေက်ာ္ က်န္တဲ့အထဲမွာမွ တ၀က္ကို အရင္လုပ္ဖို႔ ခ်ေပးတာ။ က်န္တဲ့တ၀က္ကို ဘယ္ခ်ိန္လုပ္မယ္၊ ဘယ္သူေတြ လုပ္ခြင့္ရမယ္ဆိုတာ မသိေသးဘူး။ စေဆာက္မယ့္ အမွတ္ ၅ ရပ္ကြက္ သံတံခါးနားမွာ သံဇကာျခင္းႀကီးေတြထဲကို ေက်ာက္တုံးႀကီးေတြ ျဖည့္၊ ေရထဲခ်ၿပီး ေရေၾကာင္းလမ္း ေျပာင္းေအာင္ စလုပ္ေနတယ္။ တည္ေဆာက္ေရးအတြက္လည္း ဒီဇိုင္းေတြဆြဲၿပီး စလုပ္ေနၿပီ” ဟု ေျပာသည္။

ထိုင္းႏိုင္ငံ တာ့ခ္ ခ႐ိုင္အတြင္းရွိ ေသာင္ရင္းျမစ္ ကမ္းပါး တေလွ်ာက္တြင္ ထိုင္းဘက္အျခမ္းက ကမ္းထိန္းတမံမ်ား ေဆာက္လုပ္ေနျခင္းကို ျမန္မာ အာဏာပိုင္မ်ားက ကန္႔ကြက္သည့္ အေနျဖင့္ ကုန္စည္ စီးဆင္းမႈမ်ားကို ဇူလိုင္လဆန္းပုိင္းမွ စတင္ပိတ္ထားခဲ့သည္။

ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္တြင္ စစ္အစိုးရက နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးဂိတ္မ်ား တလေက်ာ္ၾကာ ပိတ္ထားေသာေၾကာင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံသည္ ထိုင္းဘတ္ေငြ သန္း ၂၀၀၀ ေက်ာ္ ထိခိုက္နစ္နာေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း တာ့ခ္ခ႐ိုင္ ကုန္သည္ႀကီးမ်ား အသင္း ဥကၠ႒ Bunpot Kokiatcharone ကုိ ကုိးကား၍ ထိုင္းသတင္းတရပ္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

http://www.irrawaddy.org/
Share this article :

0 comments:

Free Online Radio Media





 
ေနေဇာ္လင္း - ORMM(Malaysia News)
Copyright © Mg Say Ta Nar 1+2+3 (ALL IN ONE)
NAY ZAW LIN1(မေလးရွား အြန္လိုင္း ေရဒီယုိ မီဒီယာ)
9.9.2009 ရက္ေန႔တြင္ စတင္ဖြင္႔လွစ္ထားေသာ ဖရီးဝဘ္ဆိုဒ္ ျဖစ္သည္။