Home » » ထိုင္း-ျမန္မာ တရား၀င္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး ျပန္မစႏုိင္ေသး

ထိုင္း-ျမန္မာ တရား၀င္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး ျပန္မစႏုိင္ေသး

Written By ေမာင္ေစတနာ on Friday, December 9, 2011 | 8:40:00 PM



ယမန္ေန႔ မြန္းလြဲပိုင္းက ေတြ႔ရသည့္ ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတား ထိုင္းႏုိင္ငံဘက္ ဂိတ္အ၀င္ (ဓာတ္ပံု - ဧရာ၀တီ)

ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ မဲေဆာက္-ျမ၀တီ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားကို တႏွစ္ခြဲခန္႔ ပိတ္ထားရာမွ ျပန္ဖြင့္လိုက္ေသာ္လည္း ျမန္မာ အာ ဏာ ပိုင္မ်ားက ထုတ္ကုန္သြင္းကုန္လိုင္စဥ္မ်ား ထုတ္မေပးေသး သည့္အတြက္ ယခင္က ကဲ့သို႔ တရားမ၀င္နည္းျဖင့္ ကုန္သြယ္ ေနရဆဲျဖစ္သည္ဟု ကုန္သည္မ်ားက ေျပာသည္။

စားေသာက္ကုန္နွင့္ အထည္အလိပ္မ်ိဳးစံု ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ တင္ပို႔သည့္ ထိုင္းလုပ္ငန္းရွင္ ႏိုင္၀စ္ခ်ိဳင္းက“တံတားျပန္ဖြင့္ေပမယ့္ ျမန္မာ ဘက္က ပို႔ကုန္သြင္း ကုန္လိုင္စဥ္အသစ္္ျပန္လုပ္ရတဲ့အတြက္ အနည္းဆံုး ၁၅ ရက္ေလာက္ေတာ့ၾကာမယ္၊ အရင္ လိုင္ စင္ အေဟာင္းက သက္တမ္းျပန္တိုးလို႔ မရေတာ့ဘူး၊ ျမန္မာဘက္က တံတားကို တႏွစ္ခြဲေလာက္ပိတ္လိုက္ေတာ့ လုပ္ငန္းရွင္နဲ႔ ကုန္သည္ေတြအားလံုး လိုင္စဥ္အသစ္ျပန္ရဖို႔ ေစာင့္ေနၾကရတယ္၊ လိုင္စဥ္ျပန္ရမွပဲ တရား၀င္ကုန္သြယ္ရမယ္၊ ေလာေလာ ဆယ္ေတာ့ အရင္အတိုင္းပဲ တံတားေအာက္ကေန တရားမ၀င္နည္းနဲ႔ ကုန္သြယ္ေနရတယ္”ဟု ေျပာျပသည္။

ထိုင္းႏွင့္ ျမန္မာ တရား၀င္နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးကို သြင္းကုန္ထုတ္ကုန္လိုင္စဥ္အသစ္ ျပန္ထုတ္ေပးသည့္ကိစၥ ၿပီးမွသာလွ်င္ ထိုင္းကုန္မ်ား ျမန္မာဘက္သို႔ တင္ပို႔ႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး အနည္းဆံုး ရက္သတၱ ႏွစ္ပတ္ခန္႔ ၾကာႏိုင္သည္ဟု မဲေဆာက္ၿမိဳ႕မွ ထိုင္း အေကာက္ခြန္ ဌာနမႉး ႏိုင္ဖံုေထ့ဘိုး၀ါးစာ က ေျပာသည္။

ျမန္မာဘက္သို႔ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းသံုး ပစၥည္းမ်ိဳးစံု တင္ပို႔သည့္ ထိုင္းလုပ္ငန္းရွင္ ႏိုင္ဟာဂ်ီဘိုင္ကလည္း“က်ေနာ္တို႔ ကုမၸဏီက ပစၥည္းေတြကို အဓိက ရန္ကုန္နဲ႔ေနျပည္ေတာ္က ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းခြင္ေတြကိုပို႔တယ္၊ လုပ္ငန္း ရပ္နားထားရတာ တႏွစ္ခြဲရိွေတာ့မယ္၊ အခု လိုင္စဥ္အသစ္ျပန္ရမွပဲ လုပ္ငန္းျပန္စႏိုင္မွာျဖစ္တယ္၊ တံတား ပိတ္ထားတဲ့ ကာလမွာေတာ့ ေအာက္ လမ္းကေနပဲ အနည္းအက်ဥ္း ပစၥည္းပို႔ရတယ္၊ ျမန္မာဘက္ကကုန္သည္ေတြ မွာထားတဲ့ကုန္ပစၥည္းအမွာေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီး ရိွတယ္”ဟု ေျပာဆိုသည္။

ထိုင္းကုန္သည္ႀကီးမ်ား၏ အဆိုအရ မဲေဆာက္-ျမ၀တီ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာမွ တဆင့္ ထိုင္းကုန္စည္မ်ား ျမန္မာ ဘက္ တင္ပို႔မႈမွာ လစဥ္ ထိုင္းဘတ္ေငြ သန္း ၃၀၀၀ ခန္႔ရိွၿပီး ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတား ပိတ္ထားသည့္ကာလတြင္ ျမန္မာဘက္သို႔ တရားမ၀င္နည္းျဖင့္ ကုန္သြယ္မႈျပဳရသျဖင့္ တလလွ်င္ ထိုင္းဘတ္သန္း ၁၀၀၀ ခန္႔သို႔ က်ဆင္းသြားေၾကာင္း သိရသည္။

သို႔ေသာ္ တံတားဖြင့္သည့္ ဒီဇင္ဘာ ၅ ရက္မွစ၍ ျမန္မာဘက္မွေစ်းသည္ေစ်း၀ယ္မ်ားနွင့္ တႏိုင္တပိုင္ကုန္သည္မ်ားလာေရာက္ ၾကသျဖင့္ အေရာင္းအ၀ယ္ေကာင္းကာ ယခင္ကထက္ သိသိသာသာ ေရာင္းအား တက္လာသည္ဟု မဲေဆာက္ေစ်းတြင္ ေငြလဲ လုပ္ငန္း နွင့္ အ၀တ္အထည္မ်ိဳးစံု လကၠား ေရာင္းခ်သည့္ ဆိုင္ပိုင္ရွင္မနီက ေျပာသည္။

ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ မဲေဆာက္-ျမ၀တီ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးသည္ အဓိကက်သည့္ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးတခုျဖစ္ၿပီး တရုတ္-ျမန္မာ နယ္စပ္ မူဆယ္ ၁၀၅ မိုင္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ၿပီးလွ်င္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဒုတိယ အႀကီးဆံုး ျဖစ္သည္။

ယင္း နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ကို ကရင္ျပည္နယ္ျမ၀တီၿမိဳ႕မွ၂ မိုင္အကြာတြင္၂၀၀၆ ခုႏွစ္က စတင္တည္ေဆာက္ထားၿပီး ျမ ၀တီမွ ရန္ကုန္သို႔ ၂၆၅ မိုင္ရိွသည့္ခရီးကို ကားျဖင့္ ၁၃ နာရီခန္႔သာသြားရေသာေၾကာင့္ ကုန္သြယ္ရာတြင္ လြယ္ကူသည့္လမ္းေၾကာျဖစ္ေၾကာင္း ကုန္သည္မ်ား ကေျပာသည္။

ထိုင္းႏိုင္ငံသည္ မဲေဆာက္မွတဆင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္း၊ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းသံုးပစၥည္း၊ စက္မႈကုန္ၾကမ္း ပစၥည္း၊ လူသံုးကုန္နွင့္စားသံုးကုန္ ပစၥည္းမ်ား၊ ဓာတ္ေျမၾသဇာ၊ ေကာ္ေစ့ႏွင့္ဘိလပ္ေျမမ်ား တင္ပို႔လ်က္ရိွၿပီး ျမန္မာက ထိုင္းဘက္ သို႔ ေရထြက္ပစၥည္း၊ စက္မႈကုန္ေခ်ာ ပစၥည္း၊ လယ္ယာထြက္ကုန္ပစၥည္း၊ သစ္ေတာထြက္ပစၥည္းမ်ား တင္ပို႔လ်က္ရိွသည္။

ျမန္မာကုန္သည္မ်ားလည္း ထိုင္းကုန္သည္မ်ားနည္းတူ သြင္းကုန္ထုတ္ကုန္လိုင္စဥ္အသစ္ ျပန္ ေလွ်ာက္ရသျဖင့္ ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတားမွတဆင့္ ျမန္မာကုန္စည္မ်ားကို တရား၀င္ကုန္သြယ္မႈျပဳလုပ္ႏိုင္ျခင္းမရိွေသးသည့္အတြက္ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား ေဘး ၀ဲယာရိွ ေလွဆိပ္မ်ားမွတဆင့္ တရားမ၀င္နည္းျဖင့္ ကုန္သြယ္ေနၾကရသည္ဟု ေရထြက္ကုန္ပစၥည္း ထိုင္းဘက္တင္ပို႔သည့္ ျမန္မာကုန္သည္ တဦးက ေျပာျပသည္။

၎က“ျမ၀တီတံတားနဲ႔ ကုန္သြယ္ေရးဇံုျပန္ဖြင့္တာ ၄ ရက္ေတာ့ရိွၿပီ၊ လိုင္စင္အသစ္ျပန္ လုပ္ရေတာ့ လ၀က္ ေလာက္ေတာ့ အနည္းေလးၾကာဦးမယ္၊ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ လိုင္စင္ မက်ေသးခင္မွာ အရင္လိုပဲ တရားမ၀င္နည္းနဲ႔ ထိုင္းဘက္ ဆက္ပို႔ေနရ တယ္၊ လြန္ခဲ့တဲ့၂ ေလာက္ကစၿပီး ထိုင္းဘက္ကေန ငါး၊ ပုစြန္၊ ကဏန္း၊ ဘီလား၊ ငါးရွဥ့္ အ၀ယ္ပို လိုက္တဲ့အတြက္၊ လုပ္ငန္းကို ရပ္ထားလို႔မရဘူး”ဟု ဆက္ေျပာသည္။

ထိုင္း-ျမန္မာ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားကို ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ၾသဂုတ္ ၁၅ ရက္ေန႔ကစတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ၿပီး တန္ ၄၀ အထက္ ထိုင္းကုန္တင္ ကားမ်ား ျမန္မာဘက္သို႔ ေန႔စဥ္ကုန္ပစၥည္းမ်ား သြားေရာက္ပို႔ေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ေသာ္လည္း ေသာင္ရင္းျမစ္ ေရစီးအားေၾကာင့္ ၂၀၀၆ ခုနွစ္ ဇူလိုင္လ၂၅ ရက္ေန႔တြင္ ထိုင္းဘက္ ပိုင္တိုင္ အမွတ္ ၈ ႏွင့္ ျမန္မာဘက္ ပိုင္တိုင္ အမွတ္ ၆ တို႔ ၉ လက္မခန္႔ တိမ္းေစာင္း ၿပီး ေျမာက္ဘက္သို႔ ၂ လက္မခန္႔ နိမ့္က်ခဲ့သည့္အတြက္ တံတားႀကံံ့ခိုင္မႈ အားနည္းသြား၍ လက္ရိွတြင္ ၁၂ တန္ ေအာက္ ကုန္ တင္ ကားမ်ားသာ ျဖတ္ေက်ာ္ႏိုင္သည့္ တံတားျဖစ္သည္။

တံတားႀကံ့ခိုင္မႈမရိွေတာ့သျဖင့္ လက္ရိွတံတား၏ေျမာက္ဘက္ ထိုင္းဘက္ျခမ္း ၀မ္တခင္း ရန္းအရပ္ႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံျမ၀တီၿမိဳ႕နယ္ ေရပူအရပ္တြင္ ဒုတိယေျမာက္ မဲေဆာက္-ျမ၀တီ ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတားတစင္းကို မၾကာမီထိုင္းဘက္မွ ထပ္မံေဆာက္ လုပ္ႏိုင္ရန္အတြက္ ျမန္မာႏွင့္ထိုင္းႏွစ္ဘက္ အစိုးရမ်ား ပဏာမ သေဘာတူညီထားၿပီးျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။

ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတားပိတ္ထားသည့္ ကာလအတြင္း ႏွစ္ဘက္ကုန္သည္မ်ားသည္ တရားမ၀င္ နည္းလမ္း မ်ားျဖင့္သာ ကုန္သြယ္ ေနၾကရၿပီး ထိုင္းႏုိင္ငံ ဘက္မွ တလ လွ်င္ ထိုင္းဘတ္ေငြ သန္း ၃၀၀၀ ခန္႔ ထိခိုက္မႈရွိေၾကာင္း ထိုင္းကုန္သည္မ်ားက ေျပာ သည္။

Source by :http://burma.irrawaddy.org/
Share this article :

0 comments:

Free Online Radio Media





 
ေနေဇာ္လင္း - ORMM(Malaysia News)
Copyright © Mg Say Ta Nar 1+2+3 (ALL IN ONE)
NAY ZAW LIN1(မေလးရွား အြန္လိုင္း ေရဒီယုိ မီဒီယာ)
9.9.2009 ရက္ေန႔တြင္ စတင္ဖြင္႔လွစ္ထားေသာ ဖရီးဝဘ္ဆိုဒ္ ျဖစ္သည္။