Home » » ေလးစား အတုယူ စရာ ေဆာင္းပါးေလး ....

ေလးစား အတုယူ စရာ ေဆာင္းပါးေလး ....

Written By ေမာင္ေစတနာ on Saturday, November 28, 2009 | 4:29:00 PM

[image: helping] ပညာကိုအလင္းျဖင့္ ခိုင္းႏိႈင္းတတ္ၾကသည္။ အခ်ိဳ႕က လည္း
မ်က္စိဟုဆုိတတ္ၾကသည္။ မည္သို႔ဆုိေစ ပညာရဲ့ ဂုဏ္ေက်းဇူးကို ေဖာ္ျပရာ၌
သိသာထင္ရွား ေသာ ဥပမာမ်ားပင္ျဖစ္သည္။

ထုိကဲ့သို႔ ပညာကိုအဖုိးတန္ရတနာအျဖစ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးခိုင္း ႏိႈင္းကာ
ျမတ္ႏုိးတန္ဖုိးထားၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ပညာ ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး
လူအမ်ားတစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ခံယူခ်က္ မတူတတ္ၾကပါ။ အခ်ိဳ႕သည္ မိမိသိေသာ အသိပညာ၊
အတတ္ပညာတစ္ခုကို သိေစတတ္ေစလုိေသာ စိတ္ထားျဖင့္ မွ်ေ၀လုိၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ကား
အဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ဟု ေသခ်ာမသိေသာ္လည္း မိမိသိေသာ တတ္ေသာ အသိပညာကို
ေ၀မွ်ဖုိ႔ရန္ ၀န္ေလး တတ္ၾကသည္။ တြန္႕တုိတတ္ၾကသည္။

က်ေနာ္ေက်ာင္းၿပီးလို႔ အလုပ္၀င္စက အေၾကာင္းေလးကို သတိရမိသည္။ ေက်ာင္းၿပီးခါစ
လုပ္ငန္းအေတြ႔ အၾကံဳ ဘာမွမရွိေသးသျဖင့္ အူလည္လည္အေျခအေနပါ။
အလုပ္ႏွင့္ပတ္သတ္ၿပီး နားလည္ခ်င္၊ သိခ်င္ တတ္ခ်င္သည္။ အဲဒီေတာ့ အလုပ္ထဲမွာ
ေမးစရာျမန္းစရာေမးခြန္းေတြက အစီအရီ။ မသိတာမတတ္တာ ေတြက ေတာင္လုိပံုေနသည္။
ဒီၾကားထဲ ကိုယ္ကေက်ာင္းတတ္တုန္းကလည္း အီးေယာင္၀ါးလုပ္ေနၿပီး
စာလည္းဟုတ္တိပတ္တိမေလ့လာ မသိမမွတ္ေတာ့ ပိုၿပီးအခက္ေတြ႔ေတာ့တာေပါ့။
ဆိုက္ထဲေရာက္ၿပီး တစ္ရက္ႏွစ္ရက္ေလာက္ေနေတာ့ လုပ္ငန္းအေတြ႔အၾကံဳရွိတဲ့
အကိုတစ္ေယာက္ႏွင့္ အတူလုပ္ရတယ္။

အဲဒီေတာ့ အင္း… ငါေမးျမန္းလုိ႔ရႏုိင္မွာပါလုိ႔ ေတြးထားတာေပါ့ေလ။ လုပ္ေနရင္း
ဆုိက္ထဲမွာ မသိတာ တစ္ခုေတြ႔ေတာ့ အကိုအဲဒါဘယ္လုိျဖစ္တာလဲ လုိ႔ေမးလုိက္တယ္။
သူကက်ေနာ့္ကိုေသခ်ာၾကည့္ေနတယ္။ ေနာက္ အထင္ေသးသလို ေလွာင္သလုိလို အၾကည့္နဲ႔
“ငါကေျပာျပရမွာလား”…တဲ့….။ အဲသလုိအေမးခံ လိုက္ရေတာ့ စိတ္ထဲမွာ
အံ့အားသင့္သြားတယ္။ ေနာက္… သူ႔မ်က္ႏွာကို ေသခ်ာစိုက္ၾကည့္ၿပီး “ရတယ္အကို
က်ေနာ္ဘာသာသိေအာင္လုပ္ပါ့မယ္” လုိ႔ပဲေျပာခဲ့လုိက္တယ္။ ေနာက္ တစ္ရက္မွာလည္း
အလုပ္မွာ လုိအပ္တဲ့ ပစၥည္းေတြမရွိလုိ႔ ဆုိၿပီး “မင္းအလုပ္ကၾကိဳမွာထားရမွာေလကြာ၊
ဒါေလးေတာင္ မသိဘူးလား” ဆုိၿပီး မ်က္ႏွာတင္းတင္းနဲ႔ အေျပာခံရျပန္တယ္။ ေနာက္ေတာ့
အတူလုပ္ေနတဲ့ အျခားတစ္ေယာက္ကို ေျပာတယ္။ “ေဟ့ေကာင္ေရ ငါဟိုေကာင္ေလးကို
ပညာေပးခဲ့တယ္ကြာ”တဲ့..။ အဲဒီတစ္ေယာက္က စိတ္မေကာင္းစြာ လာေျပာတယ္။

အဲဒီတုန္းက က်ေနာ္ေတြးေနမိခဲ့တယ္ “ဘာေၾကာင့္မ်ား ေနာက္တတ္လာမယ့္
အသစ္တစ္ေယာက္ကို လက္တြဲမေခၚခ်င္တာလဲ။ ေဖးေဖးမမေစာင့္ေရွာက္ဖုိ႔ စိတ္ထားသူ႕မွာ
ဘာေၾကာင့္မ်ားမရွိတာလဲ။”

ေနာက္… ရက္အေတာ္မ်ားမ်ားၾကာေတာ့ အသက္အနည္းငယ္ပိုၾကီးတဲ့ သူတစ္ေယာက္နဲ႔ ေတြ႔တယ္။
သူကေတာ့ အစစအရာရာ ေမးျမန္းသမွ်ကို သူသိသမွ်ေျပာျပတယ္။

က်ေနာ္မွတ္မိေနတဲ့ သူေျပာတဲ့စကားကေတာ့ “ေကာင္ေလး အင္ဂ်င္နီယာလုပ္မယ့္
သူတစ္ေယာက္ဟာ မ်က္လံုးထဲမွာ ေပတံေတြ၊ ေရခ်ိန္ေတြ ထည့္ထားရမယ္ကြ။ ေနာက္မင္းရဲ့
ကိုယ္ခႏၶာမွာရွိတဲ့ အစိတ္အပိုင္း ေတြရဲ့ အတုိင္းအထြာေတြ ကိုမွတ္ထားရမယ္။
ေျခလွမ္းတစ္လွမ္းကို ဘယ္ေလာက္ရွိသလဲဆုိတာလည္း အၾကမ္ဖ်င္းသိေနရမယ္။
မင္းလက္တစ္ထြာ တစ္ေတာင္ အဲဒါေတြဟာ ဘယ္ႏွစ္လက္မရွိသလဲ တုိင္းတာၿပီး မွတ္ထားရမယ္။
ဒါမွမင္းအေနနဲ႔ လက္ေတြ႔တုိင္းတာဖုိ႔ တျခားအကူကိရိယာအလြယ္တကူ ရွာမရတဲ့အခါ
အနီးစပ္ဆံုးခန္႔မွန္း ႏုိင္မယ္ကြ”…တဲ့။

အဲဒီစကားေျပာေနခ်ိန္က သူ႔ရဲ႕မ်က္ႏွာမွာ က်ေနာ္ကိုသိေစတတ္ေစခ်င္တဲ့ ေစတနာေတြနဲ႔
ေလးနက္တည္ ၾကည္ေနတာကို က်ေနာ္ျပန္ျမင္ေယာင္ေနမိပါတယ္။ အဲဒီလုိလူမ်ိဳးေတြလည္း
ရွိပါေသးတယ္ဆုိတာ ေတြးမိေတာ့ က်ေနာ္အလုပ္လုပ္ရတာမွာ စိတ္ညစ္စရာေတြနဲ႔အတူ
ေက်နပ္မႈေတြလည္းရွိခဲ့ပါတယ္။

က်ေနာ္ အျခားအလုပ္တစ္ခုေျပာင္းေတာ့ အျခားသူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္နဲ႔ ေတြ႔ျပန္ပါတယ္။
သူ႔ရဲ့ကူညီ သင္ျပေပးမႈေၾကာင့္ က်ေနာ္ရဲ့ လုပ္ငန္းခြင္အခက္အခဲေတြ အေတာ္မ်ားမ်ား
ေျပလည္ခဲ့ပါတယ္။ သူနဲ႔ပတ္ သက္ၿပီး လုပ္ငန္းခြင္စီမံခန္႔ခဲြမႈနဲ႔ပတ္သက္တဲ့
တစ္သတ္တာလက္စြဲစကားေလး ေျပာထားတာ အျမဲအမွတ္ ရေနမိတယ္။

“သူငယ္ခ်င္း… မင္း ကိစၥတစ္ခုကို စီမံခန္႔ခြဲရရင္…အဓိက အေျခခံအခ်က္(၃) ခ်က္ကို
စဥ္းစားရမယ္…”
၁) ဒါမလုပ္ ခင္ဘာလုပ္ရမလဲ…
၂) ဒါႏွင့္အတူ ဘာလုပ္မလဲ…
၃) ဒါၿပီးရင္ ဘာလုပ္မလဲ…
အဲဒါအေရးအၾကီးဆံုး အေျခခံ စဥ္းစားရမဲ့ အခ်က္ေတြပဲကြ….တဲ့။

က်ေနာ့္စိတ္ထဲ အေတာ္ေလးကို မွတ္မွတ္သားသား ျဖစ္ေနမိတယ္။ တကယ့္
စီမံခန္႔ခြဲမႈေတြမွာ အရမ္းရႈပ္ ေထြးတယ္ဆုိတာ လူတုိင္းသိမွာပါ…။ သို႔ေသာ္လည္း
ဒီအေျခခံ အခ်က္ကေလးေတြက ဘယ္အလုပ္ကို လုပ္လုပ္ အသံုး၀င္ေနတဲ့ ခန္႔ခြဲမႈေလးလုိ႔
က်ေနာ္ယူဆမိတယ္…။

ေနာက္ပိုင္း အလုပ္ေတြမွာ ထဲထဲ၀င္၀င္ အေတြ႔အၾကံဳေတြမ်ားလာေတာ့
လူအမ်ိဳးမ်ိဳးေတြ႔လာတယ္။ ႏိုင္ငံျခားကို ကံေလးလည္းသင့္ၿပီး
အထုိက္အေလွ်ာက္ၾကိဳးစားမႈေလးလည္းရွိတာေၾကာင့္ ေရာက္လာျဖစ္ ေတာ့
အေတြ႕အၾကံဳေတြပို မ်ားလာပါတယ္၊ အဲဒီမွာ လူအေတာ္မ်ားမ်ား ေျပာတတ္ၾကတဲ့
စကားေတြကို လည္း ၾကားလာရပါတယ္။ “တုိ႔ဗမာေတြက ဗမာအခ်င္းခ်င္း
ယုိင္းပင္းဖုိ႔နည္းတယ္ကြာ၊ အလုပ္ထဲ စေရာက္တာနဲ႔ အခ်င္းႏွိပ္ကြပ္ခ်င္တာနဲ႔၊
လက္စင္ေပးခ်င္တာနဲ႔ပဲ ၾကံဳေနရတတ္တယ္”တဲ့….။

အဲဒီစကားၾကားတုိင္း က်ေနာ္အလုပ္စ၀င္စကအျဖစ္ကို ေျပးျမင္ေယာင္မိတတ္တယ္။
အဲလိုၾကံဳတဲ့ သူေတြကိုလည္း ကိုယ္ခ်င္းစာမိတယ္။ သူတပါးကို အသိပညာအတတ္ပညာ
ေ၀မွ်လိုက္လုိ႔ ဘာမ်ား ေလွ်ာ့သြားမွာပါလိမ့္ ဆိုတာလည္း ေတြးမိပါတယ္။ ဟုိတေလာက
အသိတစ္ေယာက္နဲ႔ စကားေျပာ ျဖစ္ေတာ့ သူ႔ရဲ့အသိေ၀မွ်တဲ့ အယူအဆေလး
သေဘာက်မိပါတယ္။ “ကိုယ္က
*၁*ေတြ *၂*ေတြသိလုိ႔ သူမ်ားကို *၁*ေတြ*၂*ေတြ ေျပာျပလုိက္တာဟာ
ကိုယ့္ဆီမွာေလ်ာ့မသြားပါဘူး။ သူ႔ဆီမွာ *၃*ေတြ*၄*ေတြ မရွိေတာင္
*၅*ျဖစ္ျဖစ္*၆*ျဖစ္ျဖစ္
ရွိခ်င္ရွိေနမွာ။ သူ႔ဆီကျပန္မရလဲ တျခားေနရာကေန ရႏိုင္တာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္
သူသိသြားတဲ့အတြက္ အသိရိွတဲ့သူတစ္ေယာက္တုိးသြားတာေပါ့..”။

သူေျပာတဲ့စကားၾကားေတာ့ ပညာဆုိတာကို ဆီမီးခြက္ႏွင့္္ ခုိင္းႏိႈင္းတာေလး
သတိရမိပါတယ္။ ဆီမီးဆုိတာ ကိုယ့္ဆီကအလင္းကို ပတ္၀န္းက်င္ကိုလႊြင့္ထုတ္ၿပီး
အက်ိဳးျပဳတာပဲမဟုတ္လား။ အဲဒီေတာ့ တျခားဆီမီး တစ္ခြက္က မီးညိႈခ်င္တဲ့အခါ
မီးေတာက္မွ်ေ၀ ေပးလုိက္တာဟာ ကိုယ့္မီးေတာက္အရွိန္ ေလ်ာ့မသြားပါဘူး။ ေနာက္ၿပီး
သူ႔ဆီကအလင္းေၾကာင့္လည္း ပတ္၀န္းက်င္မွာ အလင္းေရာင္ပိုၿပီးလင္းေစမယ္ မဟုတ္ပါလား
… ဆုိတာေလး အေတြးေပါက္မိတယ္။

အဲ… ေနာက္ညီမတစ္ေယာက္ကေတာ့ ညည္းပါတယ္။ “အကိုရာ တခါတေလ ကိုယ္ကေပးၿပီး ကိုယ့္အေပၚ
မွာ အသိအမွတ္အျပဳ မခံရာတာမ်ိဳး၊ တခ်ိဳ႕ေတြဆုိ
ကုိယ္႔ကိုေက်ာ္သြားခ်င္တာမ်ိဳးေတြၾက အေတာ္ဆုိး တယ္။ ေနာက္… လုိတုန္းကေတာ့
မ်က္ႏွာငယ္ေလးနဲ႔လာၿပီး အဆင္ေျပၿပီဆုိေတာ့ လမ္းေတြ႔ေတာင္
မေခၚခ်င္တဲ့သူမ်ိဳးေတြလည္း ရွိတယ္။ အဲဒါမ်ိဳးၾက စိတ္ထဲမွာ အေတာ္ေလး
ကသိကေအာင့္ျဖစ္ရတယ္…”။ ဟုတ္ေတာ့လည္းဟုတ္္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ေတြမွာ
အဲဒီစိတ္မ်ိဳးရွိေနေတာ့ အဲဒါအေပၚမွာ ကိုယ္က စိတ္တိုေနရင္ ပုိဆုိးမွာေပါ့
ေပးလည္းေပးရေသးတယ္ စိတ္တုိတဲ့အတြက္ အကုသိုလ္ျဖစ္ေသးဆုိေတာ့ ပိုနစ္နာတယ္။
အဲလုိလူမ်ိဳးေတြကို ခဏခဏၾကံဳလုိ႔လည္း တခ်ိဳ႕ေတြပညာကိုေ၀မွ်ဖုိ႔
တြန္႔တုိေစးႏွဲသြား သလား ဆုိတာကိုလည္း တဖက္က စဥ္းစားမိတယ္ဗ်ာ။

ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ပါ လူတစ္ေယာက္ကို အျခားသူတစ္ေယာက္က ကူညီႏုိင္ျခင္း၊ မသိသူကို
အသိအလင္း မွ်ေ၀ေပးျခင္း၊ အဲဒီလုိ မွ်ေ၀ေပးတဲ့သူေတြ အေပၚမွာ အားေပးကူညီျခင္းစတဲ့
အဲဒီလုိ စိတ္ထားမ်ိဳးေတြ က်ေနာ္တုိ႔ လူငယ္မ်ိဳးဆက္ေတြမွာ
မ်ားမ်ားကိန္းေအာင္းမွသာ ေနာင္မ်ိဳးဆက္ေတြဟာ အလင္းျပည့္တဲ့ သူေတြျဖစ္လာႏုိင္မွာ
မဟုတ္ပါလား။ အဲဒီလုိ လုပ္ႏုိင္ဖုိ႔ဆိုတာလည္း မိမိရဲ့ကိုယ္ပိုင္ အခ်ိန္ေတြ၊
ေငြေၾကးေတြ၊ တခါတရံ က်န္းမာျခင္းေတြကိုပါ အပြန္းခံၿပီး လုပ္ေဆာင္ၾကရတာပါ။

က်ေနာ္တုိ႔ငယ္စဥ္က နာသံုးနာ ဆုိတဲ့စကားကို ဆရာမ်ားထံမွာ
အျမဲလုိၾကားျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ေစတနာ၊ ၀ါသနာ၊ အနစ္နာတဲ့။ မိမိသိသမွ်ကို
ျဖန္ေ၀ေပးခ်င္တဲ့စိတ္ဓါတ္ဟာ စာသင္ျခင္းကို အသက္ေမြး ၀မ္းေၾကာင္းျပဳေနတဲ့
ဆရာမဟုတ္ေပမဲ့ နာသံုးနာ လက္ကိုင္ထားတဲ့ ဆရာလုိစိတ္ဓါတ္မ်ိဳး ကိန္းေအာင္းေနမွသာ
ျပဳလုပ္ႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္အေနျဖင့္ အဲဒီစိတ္ဓါတ္မ်ိဳးရွိတဲ့
သူအားလံုးကို အထူးပဲ ေလးစားအားက်ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ က်ေနာ္ငယ္စဥ္ကေန ယခုအခ်ိန္အထိ
သင္ၾကားေပးခဲ့တဲ့ သင္ဆရာ၊ ျမင္ဆရာ ၾကားဆရာမ်ားအားလံုးကိုလည္း ဒီစာေလးျဖင့္
ညႊတ္တြားကန္ေတာ့ပါတယ္။

*ပညာေစးႏွဲျခင္း* ဆိုတဲ့စကားကို မေတြ႔မျမင္မၾကားရဘဲ လူတုိင္းအခ်င္းခ်င္း
အသိပညာ၊ အတတ္ပညာမ်ား ေ၀မွ်ျခင္းျဖင့္ ေလာကေကာင္းက်ိဳးျပဳႏုိင္ေစဖုိ႔
ဆႏၵျပဳလုိက္ရပါေၾကာင္း…။ ။

*ဖိုးေမာင္*
ခင္မင္မွဳမ်ားစြာျဖင့္
Share this article :

Free Online Radio Media





 
ေနေဇာ္လင္း - ORMM(Malaysia News)
Copyright © Mg Say Ta Nar 1+2+3 (ALL IN ONE)
NAY ZAW LIN1(မေလးရွား အြန္လိုင္း ေရဒီယုိ မီဒီယာ)
9.9.2009 ရက္ေန႔တြင္ စတင္ဖြင္႔လွစ္ထားေသာ ဖရီးဝဘ္ဆိုဒ္ ျဖစ္သည္။