Home » » ျမန္မာလုပ္သား စင္ကာပူသေဘၤာက်င္း အလုပ္ရေရး သင္တန္းေကာင္းေကာင္း မရွိေသး

ျမန္မာလုပ္သား စင္ကာပူသေဘၤာက်င္း အလုပ္ရေရး သင္တန္းေကာင္းေကာင္း မရွိေသး

Written By ေမာင္ေစတနာ on Sunday, October 2, 2011 | 5:30:00 PM



စင္ကာပူ သေဘၤာက်င္းတြင္ သြားေရာက္ လုပ္ကိုင္မည့္ ျမန္မာအလုပ္သမားမ်ား အရည္အခ်င္း ျပည့္မီရန္သင္ၾကား ေပးသည့္သင္တန္း အလြန္နည္းပါးေနေၾကာင္း ျပည္ပ အလုပ္အကိုင္ ရွာေဖြေရး ေအဂ်င္စီအခ်ဳိ႕၏ ေျပာၾကားခ်က္အရသိရသည္။

”စင္ကာပူ သေဘာၤက်င္း လုပ္သားေတြအရည္အခ်င္း ျပည့္ဝဖို႔အတြက္ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ Training Centre ေကာင္းေကာင္းမရွိပါဘူး” ဟု ႏိုင္ငံတကာ သေဘၤာလုိင္းဝန္ ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ေနသည့္ ဦးႏုိင္ျမင့္က ေျပာသည္။

ဖြင့္လွစ္ထားေသာ သင္တန္း အမ်ားစုတြင္ လက္ေတြ႕သင္ေထာက္ကူ ပစၥည္းမ်ားမရွိသေလာက္ နည္းပါးေနျခင္းႏွင့္လည္း ပတ္သက္၍ ၄င္းက ”ဒီမွာ Argon ဆက္တာ၊ အလြိဳင္းဆက္တာ၊ ဒါမ်ဳိးေတြသင္ မေပးႏုိင္ၾကပါဘူး။ ျငမ္းစင္၊ျငမ္းျဖဳတ္တာမ်ဳိး ေလးေတြေလာက္ပဲ သင္ၾကားေပးႏုိင္ၾကတယ္”ဟု ေျပာသည္။

ထုိ႔အျပင္အလုပ္ သြားေရာက္ လုပ္ကိုင္သည့္ အလုပ္သမားမ်ား၏ အဂၤလိပ္စာ ကြၽမ္းက်င္မႈတြင္လည္း အားနည္းေနသည္ကိုေတြ႕ရေၾကာင္း၊ ၄င္းကေျပာသည္။

”အရင္တုန္းက ပညာအရည္အခ်င္း ၈ တန္းကေန ၁ဝ တန္း ေအာင္တဲ့သူေတြကို Pipe Fitter ေနရာေတြမွာ လက္ခံေသးတယ္။ အခု GTI ေအာင္မွလက္ခံေတာ့ တယ္။ လွ်ပ္စစ္ကြၽမ္းက်င္ေတြ အတြက္လည္း GTI ေအာင္မွပဲ လက္ခံေတာ့တယ္”ဟု ၄င္းကေျပာသည္။

ယင္းကဲ့သို႔ စင္ကာပူသေဘၤာက်င္းမ်ားတြင္ ပညာအရည္အခ်င္း နည္းပါးပါက အေထြေထြလုပ္သား၊ ျငမ္းစင္ျခင္း၊ ျငမ္းျဖဳတ္ျခင္း၊ သန္႔ ရွင္းေရးအစရွိေသာ ေနရာမ်ား တြင္သာ အလုပ္လုပ္ရန္ေနရာ ေပးၾကေၾကာင္း၊ ဂေဟဆက္ကြၽမ္းက်င္ခဲ့လွ်င္ တစ္ဆင့္ျမင့္ေသာ ေနရာတြင္ေနရာေပးေၾကာင္း အဆုိပါပုဂၢိဳလ္၏ ေျပာျပခ်က္အရ သိရ သည္။

”S- Pass နဲ႔ကပညာရွင္ေတြ အလုပ္လုပ္ၾကတာ။ Work Permitနဲ႔က စင္ကာပူမွာ ေဆာက္လုပ္ေရး၊ သေဘၤာက်င္း၊ စက္႐ုံေတြလုိေနရာမွာ သြားေရာက္အလုပ္လုပ္ ၾကတယ္။ တစ္လကို ပ်မ္းမွ်အေနနဲ႔ စင္ကာပူကေန အေယာက္ ၅ဝ နဲ႔ ၁ဝဝ ၾကားေခၚတယ္”ဟု ေရႊ ျပည္ၿငိမ္းကုမၸဏီမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။

ယင္းကဲ့သို႔ေခၚ၍ အင္တာဗ်ဴး စစ္ေသာအခါ အဂၤလိပ္စာကိုအဓိက ထား၍စာေတြ႕လက္ေတြ႕ Welding ၊ Psycho ႏွင့္ ပတ္သက္သည္မ်ားကို စစ္ေဆးေၾကာင္း ဦးရဲျမင့္ က ေျပာသည္။

ဆက္လက္၍၄င္းက ”စင္ကာ ပူကတကယ့္အႀကီးစား Shipping ေတြက အင္တာဗ်ဴးလာလုပ္ရင္ ေရးေျဖေျဖခိုင္းတယ္။ ၿပီးေတာ့ႏႈတ္ေျဖနဲ႔ လက္ေတြ႕အဆင့္ ၃ ခုကို ေျဖရတယ္” ဟု ေျပာသည္။

အရည္အေသြး အားနည္းမႈေၾကာင့္ စင္ကာပူရွိ သေဘၤာက်င္းမ်ားအတြက္ အလုပ္သမားေခၚ ယူမႈႏႈန္း မက်ဆင္းေသာ္လည္း အလုပ္သြားေရာက္ လုပ္ကိုင္မည့္သူမ်ား အရည္အခ်င္း မျပည့္မီေသာေၾကာင့္ ပို႔လႊတ္ႏိုင္မႈ နည္းပါးေနေၾကာင္း ဦးႏုိင္ျမင့္က ေျပာသည္။

”ၿပီးခဲ့တဲ့အပတ္ကပဲ လူအ ေယာက္ ၄ဝ ေလာက္ လာေခၚ တယ္။ ေခၚတဲ့အေယာက္ ၄ဝ မွာ ၁ဝ ေယာက္ေလာက္ပဲ လႊတ္ႏုိင္ခဲ့ တယ္” ဟု ၄င္းက ေျပာသည္။

တစ္လလွ်င္ အဆုိပါသေဘၤာ က်င္းအလုပ္သမားမ်ားမွာ Work Permit ႏွင့္သြားလွ်င္ စင္ကာ ပူေဒၚလာ ၄၈ဝ မွ ၅၅ဝ ၾကားအ လုပ္ စဝင္ဝင္ခ်င္းရၿပီး အခ်ိန္ပိုေၾကးႏွင့္ ေပါင္းပါက တစ္လလွ်င္ စင္ကာပူေဒၚလာ ၈၅ဝႏွင့္ ၉ဝဝၾကား ရၾကသည္ဟု ဦးႏုိင္ျမင့္၏ေျပာၾကား ခ်က္အရ သိရသည္။

”စင္ကာပူသေဘၤာက်င္းေတြက ျမန္မာေတြဆုိပိုေတာင္ ေခၚခ်င္ေသးတယ္။ ျမန္မာေတြကသစၥာရွိတယ္။ ႀကိဳးစားတယ္။ ေစ်းေပါတယ္။ တ႐ုတ္ေတြနဲ႔ယွဥ္ရင္ ေခါက္ခ်ဳိး ေလာက္ ေစ်းေပါတယ္” ဟု ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။

စင္ကာပူတြင္ သေဘၤာက်င္း အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနသူတစ္ဦးက ”ျမန္မာကေန စင္ကာပူသေဘၤာက်င္းမွာ လာအလုပ္လုပ္မယ့္သူေတြက ျမန္မာမွာ တစ္လမျပည့္တဲ့ သေဘၤာက်င္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့သင္တန္းေတြ တက္ၿပီးလာၾကတယ္။ စင္ကာပူလည္းေရာက္ေရာ ဘာမွမသိတာေတြ မတတ္တာေတြ တျဖည္းျဖည္း ေပၚလာေရာ။ ဒီေတာ့ ပစၥည္းအတင္အခ် ေနရာေတြမွာ လုပ္ၾကရတယ္” ဟု ေျပာသည္။

ေရႊျပည္ၿငိမ္း အင္တာေနရွင္နယ္ကုမၸဏီမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ”၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္မွာ ကမၻာ႔စီးပြားေရး အက်ပ္အတည္းျဖစ္ၿပီး က်သြားတာ ၂ဝဝ၉၊ ၂ဝ၁ဝ နဲ႔အခု ၂ဝ၁၁ မွာ ခပ္ျဖည္းျဖည္းပဲ ျပန္တက္လာတယ္။ ဒီလုိျဖည္းျဖည္းခ်င္း တက္လာတာနဲ႔တစ္ၿပိဳင္နက္ အရည္အခ်င္းလိုအပ္ခ်က္ေတာင္း ဆိုမႈႏႈန္းေတြျမင့္လာတာ ေတြ႕ရတယ္”ဟု ေျပာသည္။

Source by :Popular News
တက္လူ
Share this article :

0 comments:

Free Online Radio Media





 
ေနေဇာ္လင္း - ORMM(Malaysia News)
Copyright © Mg Say Ta Nar 1+2+3 (ALL IN ONE)
NAY ZAW LIN1(မေလးရွား အြန္လိုင္း ေရဒီယုိ မီဒီယာ)
9.9.2009 ရက္ေန႔တြင္ စတင္ဖြင္႔လွစ္ထားေသာ ဖရီးဝဘ္ဆိုဒ္ ျဖစ္သည္။