Home » , » Chord တစ္ခုတြင္ပါ၀င္ေသာ အသံမ်ားအေၾကာင္း

Chord တစ္ခုတြင္ပါ၀င္ေသာ အသံမ်ားအေၾကာင္း

Written By ေမာင္ေစတနာ on Monday, December 12, 2011 | 4:30:00 AM



Chord ဆုိတာ ဂီတသံ သုံးသံ သုိ႕မဟုတ္ သူ႕ထက္ပုိတဲ့အသံ စသည္တုိ႕နဲ႕ ဖြဲ႕စည္းထားတာပါ။ ဂီတသံႏွစ္သံေလာက္သာ ပါ၀င္ဖြဲ႕စည္းထားျခင္းကေတာ့ Chord မဟုတ္ပါဘူး။ သူ႕ကုိ Interval လုိ႕သာ သတ္မွတ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဥပမာ C ဆုိတဲ့ ဒုိ ႏုတ္ရယ္ E ဆုိတဲ့ မီ ႏုတ္ရယ္ ႏွစ္လုံးကုိ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း တီးခတ္
လုိက္ျခင္းက Interval လုိ႕ ေခၚပါတယ္။

C ဆုိတဲ့ ဒုိ ႏုတ္ရယ္ E ဆုိတဲ့ မီႏုတ္ရယ္ G ဆုိတဲ့ စုိ ႏုတ္ရယ္ ေပါင္း စည္းၿပီး အသံသုံးသံပါ၀င္မွသာလ်င္ C chord ဆုိတာ ျဖစ္လာတာပါ။ တကယ္လုိ႕ ၎ Major Chord C ကုိ ေနာက္ထပ္ ေလးသံေျမာက္အသံ B ဆုိတဲ့ တီ အသံကုိ ထည့္ေပါင္းလုိက္ျခင္းအားျဖင့္ အသံေလးသံပါ၀င္ေသာ C Major 7 အသံကုိ ရရွိႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ အလြယ္ဆုံး ေျပာရရင္ ႏွစ္သံပါ၀င္တယ္ဆုိလ်င္ Interval ႏွစ္သံထက္ ပုိမုိပါ၀င္မယ္ဆုိလ်င္ ၎ကုိ chord လုိ႕ ဆုိႏုိင္ပါတယ္။ ဒ

ါေပမယ့္ တစ္ခါတစ္ရံမွာ (Metal ဂီတေတြမွာ) ဆုိရင္ G ဆုိတဲ့ စုိ ႏုတ္ရယ္ C ဆုိတဲ့ ဒုိ ႏုတ္ရယ္ ႏွစ္မ်ဳိးတည္းသာ တီးခတ္ထားတာ ေတြ႕ရ တတ္ပါတယ္။ ၎ကုိေတာ့ ႏုတ္ေရးရာမွာ တတိယသံ E ဆုိတဲ့ မီ ႏုတ္ မပါ၀င္တဲ့အတြက္ (No third note) Cs ဆုိၿပီး ေရးသားထားၾကပါတယ္။

အလြယ္ဆုံး ေျပာရလ်င္ Cs ကုိ Vamp Chord တစ္ခုအေနနဲ႕ သတ္မွတ္ထား ၾကတာပါ။ ထုိ႕အျပင္ D5၊ E5၊ A5 စသည္ျဖင့္လဲ ေခၚၾကပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ခၽြင္းခ်က္ေပါ့။ ဂီတရဲ႕ အေစာပုိင္းကာလေခတ္ (Middle Ages) ၁၄၅၀ ၀န္းက်င္ေလာက္မွာ Chord ဆုိတာဟာ မရွိေသးပဲ Interval ေတြ တီးခတ္တဲ့ ဂီတေတြသာ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ထုိ႕ေနာက္ ၎ Interval ေတြကုိ တီထြင္ တီးခတ္လာ ရာမွာ သုံးသံအထိ ပါ၀င္လာေသာ Chord ေတြ ျဖစ္ေပၚလာျခင္းရဲ႕ အစ Chord ေတြဆီကုိ ေရာက္လာခဲ့တာပါ။

Triodic harmony ေတြ ေခတ္စားလာခဲ့တဲ့ အခ်ိန္ေလာက္ကေပါ့။ ထုိ႕ေနာက္ Major၊ Minor၊ Chord ေတြ ေပၚ ေပါက္လာခဲ့တာေပါ့။ ၎ chord ေတြရဲ႕ အသံဟာ နားေထာင္ရာမွာ ေခ်ာေမြ႕မႈရွိတဲ့အတြက္ Consonat Chord လုိ႕လဲ ေျပာၾကပါတယ္။ ထုိ႕ေနာက္ အျခားေသာ အသံဆန္းမ်ားကုိ ထြက္ေပၚေစေသာ chord (ဥပမာ augmented၊ diminished၊ chord ေတြဟာ ၁၆ ရာစုႏွစ္၀န္းက်င္မွာ ထပ္မံေပၚေပါက္လာခဲ့ပါတယ္။ ၎အျပင္ Independent harmonies လုိ႕ ေခၚတဲ့ seven chord ေတြလည္း ေပၚထြက္လာပါတယ္။

Romantic period ေနာက္ပုိင္းကာလေတြမွာေတာ့ chord ေတြကုိ ေပါင္းစပ္တီးခတ္မႈ (chord တစ္ခု ရဲ႕အသံအျပင္ အျခားအသံမ်ားနဲ႕ ပူးေပါင္းတီးခတ္မႈ) ေတြကုိပါ စတင္ေတြ႕ရွိလာခဲ့ပါတယ္။ ဥပမာ (E, A, D) ဆုိၿပီး ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ chord တစ္ခုကုိ အျခား (Bb, F#, C) ဆုိတဲ့ အသံေတြနဲ႕ ေပါင္းစပ္ၿပီး တစ္ၿပိဳင္နက္ တီးခတ္လုိက္တာပါ။ C Notes ဟာ E ရဲ႕ Harmonic သံ ျဖစ္ၿပီး F#=A, D=Bb စတဲ့ harmonies သံေတြကုိပါ
တစ္ၿပိဳင္တည္းထည့္ၿပီး တီးခတ္လုိက္တာပါ။

Scriabin လုိ႕ေခၚတဲ့ ဂီတပညာရွင္ဟာ ၎ရဲ႕ Symphonic poem "Prometheus"အျပင္ ၎ရဲ႕ အျခား Music ေတြမွာပါ ဒီလုိတီးခတ္မႈေတြနဲ႕ ေရးဖြဲ႕ထားခဲ့ပါတယ္။ ဒီလုိနဲ႕ ဂီတပညာရွင္ႀကီးမ်ားမွာ တဆင့္ထက္တဆင့္ ပုိမုိနက္႐ႈိင္းစြာ ဖြဲ႕သီမႈေတြေၾကာင့္ အျခားေသာ chord အေျမာက္အမ်ား ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ပါတယ္။ Debussy ဟာ Equal interval ေတြနဲ႕ သီခ်င္းေတြကုိ ဖြဲ႕ဆုိထားခဲ့ၿပီး ၎မွတဆင့္ Augmented Traids ႏွင့္ Diminished Seventh Chord ေတြ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။

ဒါဟာ chord ေတြနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ျဖစ္ေပၚလာပုံေတြကုိ အၾကမ္းဖ်င္းအားျဖင့္ တင္ျပခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ဳိ႕ေသာ အေခၚ အေ၀ၚမ်ားက English လုိသာရွိၿပီး ျမန္မာလုိ ဘာသာျပန္လုိ႕ မရတဲ့အတြက္ မူရင္းအတုိင္းသာ ေရးသားထားခဲ ့ တာပါ။ Chord ေတြကုိ ေလ့လာတဲ့အခါမွာ Interval ဟာလည္း အဓိက အခန္းက႑က ပါ၀င္တာေၾကာင့္ Interval အေၾကာင္းနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့လည္း ေလ့လာထားသင့္ပါတယ္။ အခ်ဳိ႕အေၾကာင္းအရာေတြက စာဖတ္သူအေနနဲ႕ နားလည္ဖုိ႕ခက္ေနပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ တေျဖးေျဖး ေလ့လာရင္းနဲ႕ နားလည္သြားမွာပါ။

Chord ေတြဟာ အထက္ပါ တင္ျပခဲ့သလုိပဲ ေျမာက္မ်ားစြာ ရွိၾကပါတယ္။ chord တုိင္းကုိ အကုန္သိဖုိ႕ဆုိတာ မလြယ္ကူလွပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အဓိက chord ေတြနဲ႕ ၎တုိ႕ရဲ႕ ဖြဲ႕စည္းပုံေတြအေၾကာင္းကုိေတာ့ သိရွိနားလည္ ထားဖုိ႕ လုိပါတယ္။ အဓိကက်တဲ့ Chord ေတြကေတာ့ Major chord၊ Minor chord၊ Diminished၊ Angmented၊ Perfect စတာေတြကုိေတာ့ နားလည္ထားရပါမယ္။

(1) Major Chord

Major Chord မွာ အသံသုံးသံ ပါ၀င္ပါတယ္။ Notes အရဆုိလ်င္ C,E,G ဆုိတဲ့ (Do, Me, So) အသံသုံးသံနဲ႕ ဖြဲ႕စည္းထားတာပါ။ ဒါဟာ C chord ရဲ႕ ဖြဲ႕စည္းထားပုံပါ။

C D E F G A B

Do Ra Me Fa So Lar Ti

C E G

ဒါဟာ Major Chord ဖြဲ႕စည္းထားပုံပါ။ အသံခုႏွစ္သံရွိတဲ့အနက္က C၊ E၊ G ဆုိတဲ့ အသံသုံးသံကုိ အတူတကြ ေပါင္းစပ္ၿပီး ဖြဲ႕စည္းထားတာပါ။ ဒါဆုိလ်င္ေတာ့ Major Chord ရဲ႕ ဖြဲ႕စည္းပုံကုိ နားလည္သေဘာေပါက္မယ္ ထင္ပါတယ္။ ထုိမွတဆင့္ Dmaj chord ရဲ႕ ဖြဲ႕စည္းပုံကုိ ဆက္လက္ ေလ့လာၾကည့္ပါ။

D E F# G A# B C

# sign ေလးဟာ sharp သေကၤတပါ။ ၎ Notes တစ္လုံးကုိ အသံ၀က္ ထပ္မံျမင့္လုိက္ျခင္းလုိ႕ ေယဘူယ် နားလည္ထားရပါမယ္။ ဒါဆုိ Dmaj ရဲ႕ (Do, Me, So) အသံသုံးခုပါ၀င္တဲ့ Dmaj chord ကုိ ရရွိသြားပါၿပီ အျခား
Major chord ေတြကေတာ့

C Major - C E G

D Major - D F# A#

E Major - E G# B

F Major - F A C

G Major - G B D

A Major - A C# E

B Major - B D# F#

အထက္ပါ ပုံစံကုိ ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ Major Chord တစ္ခုမွာ ပါ၀င္တဲ့အသံေတြနဲ႕ ၎တုိ႕ရဲ႕ ဖြဲ႕စည္းပုံေတြ ကုိ သိရွိနားလည္လိမ့္မယ္လုိ႕ ထင္ပါတယ္။

Source by :http://www.onlineictreader.com/
Share this article :

0 comments:

Free Online Radio Media





 
ေနေဇာ္လင္း - ORMM(Malaysia News)
Copyright © Mg Say Ta Nar 1+2+3 (ALL IN ONE)
NAY ZAW LIN1(မေလးရွား အြန္လိုင္း ေရဒီယုိ မီဒီယာ)
9.9.2009 ရက္ေန႔တြင္ စတင္ဖြင္႔လွစ္ထားေသာ ဖရီးဝဘ္ဆိုဒ္ ျဖစ္သည္။