Home » » ဆႏၵေတြကို အားနာခဲ႔ရတဲ႔ တစ္မနက္တာ

ဆႏၵေတြကို အားနာခဲ႔ရတဲ႔ တစ္မနက္တာ

Written By ေမာင္ေစတနာ on Sunday, March 11, 2012 | 2:20:00 PM

အဲဒီေန႔က ႏူိင္ငံတကာယဥ္ေက်းမႈဖလွယ္ေရး ပရိုဂရမ္တခုအတြက္ ကိုယ္တို႔ေက်ာင္းရဲ႕ တြဲဖက္ အထက္တန္းေက်ာင္းေလး တစ္ခုဆီကို သြားခဲ႔ၾကတယ္။

အဲဒီပရိုဂရမ္ကို စီစဥ္တဲ႔ အဖြဲ႔မန္ဘာဝင္ေတြျဖစ္တဲ႔ ဂ်ပန္ သူငယ္ခ်င္းက ၇ ေယာက္၊ ကိုယ္တုိ႔ေတြရဲ႕ ပရိုဂရမ္ကို ေလ႔လာခ်င္တယ္ဆုိၿပီး လုိက္လာခဲ႔တဲ႔ ကိုယ္တုိ႔ေက်ာင္းက ဆရာမ က ၁ေယာက္၊ ကိုယ္အပါဝင္ တျခားႏိုင္ငံက ႏိုင္ငံျခားသား ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြက ၇ေယာက္ (ျမန္မာ၊ တရုတ္၊ ဘိုလီးဗီးယား ၁ေယာက္စီနဲ႔၊ လာအုိ ၂ေယာက္၊ ကိုရီးယား ၂ေယာက္)။ အုပ္စုလိုက္ႀကီး စကားေတြ တေျပာေျပာ၊ ရယ္ရယ္ေမာေမာ၊ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးႀကီး ေက်ာင္းကေလးဆီကို ခ်ီတတ္သြားၾကတာေပါ႔။

ဒီတခါက ခါတိုင္း ပရိုဂရမ္ေတြနဲ႔ေတာ႔ သိပ္မတူဘူးရယ္။ တတန္းမွာ အေယာက္ ၃၀ ေက်ာ္ရွိတဲ႔ အထက္တန္း ဒုတိယႏွစ္ ေက်ာင္းသားေလးေတြကို ကိုယ္တုိ႔က ကိုယ္တုိ႔ကို ထူးဆန္းအံ႔ၾသေစတဲ႔ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံရဲ႕ ဓေလ႔ထံုးစံေတြ၊ လူေနမႈပံုစံေတြနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး ေမးခြန္းထုတ္၊ အဲဒါကို သူတို႔ေလးေတြက ေျဖရွင္းခ်က္ေပး၊ အဲ႔လိုပံုစံမ်ိဳး စီစဥ္ထားတာ။

တန္းခြဲ ၃တန္းက တတန္းကို တခ်ိန္စီလုပ္ၾကမွာဆိုေတာ႔ ကိုယ္တုိ႔ေတြ တေယာက္စီတုိင္းမွာလည္း ေမးခြန္းေလး ၆ ခု ကိုယ္စီနဲ႔ေပါ႔။ တေယာက္ကို ေမးခြန္း ၂ခုစီ ေမးခြင္႔ရွိတာကိုးေလ။ အံ႔ၾသစရာေကာင္းတာက ကိုယ္တုိ႔ေတြအားလံုး တေယာက္နဲ႕တေယာက္ ေမးခြန္းေတြ တူကုန္ၾကမွာကို နည္းနည္းေလးမွ မစိုးရိမ္ေနသလို အျပန္အလွန္လဲ ဘယ္သူမွ မတုိင္ပင္ၾကဘူး။ ႀကီးျပင္း က်င္လည္ရာ ပတ္ဝန္းက်င္က မတူဘူးဆုိေတာ႔ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္နဲ႔ ခံစားခ်က္ေတြလည္း မတူႏူိင္ဘူးရယ္လုိ႔ အားလံုးက ယံုၾကည္စိတ္ခ်ထားပံုပါပဲ။ ကိုယ္႔ရဲ႕သူငယ္ခ်င္းေတြက ဘာေတြ ေမးခြန္းထုတ္လို႔ ေက်ာင္းသူ၊ သားေလးေတြက ဘယ္လိုေတြအေျဖေပးၾကမလဲ ဆုိတာ စိတ္ဝင္စားစရာ။

ေနာက္ၿပီး ဒီတေခါက္က ထူးထူးဆန္းဆန္း ကိုယ္တုိ႔ ပရိုဂရမ္ကို ေမာ္ဒရိတ္လုပ္ေပးမဲ႔ တျခားတကၠသိုလ္တခုက ဆရာတေယာက္လည္း ပါေနပါေသးတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင္႔ ခုလုိပရိုဂရမ္ေတြဟာ သူ႔ေက်ာင္းက သူ႔ဆရာကပဲ စီစဥ္ေလ႔ရွိတာမ်ိဳးေလ ။ ဒီေက်ာင္းကေတာ႔ ဒီလို ႏူိင္ငံတကာ ယွဥ္ေက်းမႈဖလွယ္ေရး အတြက္ အတန္းခ်ိန္သီးသန္႔တစ္ခု ေပးထားၿပီး ျပင္ပက ဆရာကို ေခၚယူႀကီးၾကပ္ စီစဥ္ေစတာမ်ိဳးထိ လုပ္ထားတယ္။

ဒီက အေျခခံေက်ာင္းေတြမွာ ဒီဆယ္စုႏွစ္အတြင္း ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ ႏိူင္ငံတကာ ယဥ္ေက်းမႈ နဲ႔ မိတ္ဆက္တဲ႔ ပရိုဂရမ္ေတြကို ပိုၿပီး အေလးေပးေဆာင္ရြက္လာၾကတယ္လို႔ ကိုယ္႔အသိ အလယ္တန္းေက်ာင္းဆရာမေလးက ေျပာဖူးတယ္။

ကေလးေတြကို စာအုပ္ထဲက အသိကို ေပးတာထက္ အဲ႔ဒီႏူိင္ငံကလူနဲ႔ ထိေတြ႔ဆက္ဆံေစၿပီး သူတို႔ေတြနဲ႔ မတူတဲ႔ အေတြးအေခၚေတြ ယဥ္ေက်းမႈေတြကို တိုက္ရိုက္ ထိေတြ႔ခံစားေစတယ္။ ဂလုိဘယ္လိုက္ေဇးရွင္း ဆုိတဲ႔ ကမၻာျပဳမႈႀကီးထဲမွာ အထစ္အေငါ႔မရွိ စီးေမ်ာေပ်ာ္ဝင္ႏူိင္ေအာင္ ငယ္စဥ္ကေလးဘဝကတည္းက မ်က္စိေတြ၊ နားေတြ ဖြင္႔ေပးၿပီး ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္နည္း တမ်ိဳးေပါ႔။

တကယ္ေတာ႔ ဂ်ပန္ဟာ တျခားႏူိင္ငံေတြနဲ႔ ကုန္းေျမထိစပ္မႈ နည္းတဲ႔ ကြ်န္းႏူိင္ငံ ျဖစ္တဲ႔အျပင္ မ်ားေသာအားျဖင္႔ သူတုိ႔က သူတို႔လူမ်ိဳးေလာက္ကိုသာ စိတ္ဝင္စားတယ္၊ ေနရာေပးတယ္။ လူမ်ိဳးႀကီးဝါဒ ဆန္တယ္လို႔ ေျပာရင္ ရႏူိင္မယ္လုိ႔ ကိုယ္ထင္တယ္။

ဒါေပမဲ႔ အဲလုိ ရပ္တည္မႈမ်ိဳးနဲ႔ဆို ခုေခတ္ႀကီးမွာ တိုးေဝွ႔ရွင္သန္ႏူိင္ဖို႔ ခက္ခဲႏူိင္မယ္ဆုိတာ ဒီက ပညာရွင္ေတြနဲ႔ အစိုးရက သေဘာေပါက္ၾကပံုေပၚပါတယ္။ အဲ႔ဒါေၾကာင္႔ “ အင္တာေနရွင္နယ္လိုက္ေဇးရွင္း ” ဆုိတာကို တကယ္႔ သူတို႔ျပည္သူေတြၾကားမွာ ထဲထဲဝင္ဝင္ ျဖစ္ေနေစဖုိ႔ ေက်ာင္းေတြမွာ ကေလးဘဝကေနစၿပီး ဒီလုိ ပရိုဂရမ္ေတြကတဆင္႔ ရင္းႏွီးေစတာလုိ႔ဆုိရင္ မွားမယ္မထင္ဘူး။

အဲဒီေန႔က ကိုယ္တုိ႔ ပရိုဂရမ္ရဲ႕ အစီအစဥ္ေလးအေၾကာင္းလည္း ဆက္ေျပာရပါေစအုန္း ။ အစီအစဥ္ေလးက ဒီလုိ...။

တတန္းကို မိနစ္ ၅၀နဲ႔ အတန္း ၃တန္း ဆက္တိုက္ ပံုစံတူ ပရိုဂရမ္ကို လုပ္မယ္။ ၾကားထဲမွာ ၁၀ မိနစ္ နားခ်ိန္ရွိတယ္။ အဲဒီနားခ်ိန္မွာ ဆုိင္ရာ အတန္းက ေက်ာင္းသားေလးေတြ အဝင္အထြက္ လဲလွယ္ၾကမယ္ေပါ႔ ။ ဆရာ႔ရဲ႕ အုိက္ဒီယာဟာ သိပ္ေကာင္းတာပဲ။ ကေလးေတြကို ကိုယ္တုိ႔နဲ႕ ဒီတုိင္း မိတ္ဆက္ေပးတာမ်ိဴး မလုပ္ဘဲ သူတုိ႔ေလးေတြရဲ႕ ဦးေႏွာက္ကို ေသြးပူေလ႔က်င္႔ခန္းေပးရာကေန စတယ္။

ဘယ္ႏူိင္ငံက ေက်ာင္းသားေတြ လာမယ္ဆုိတာေတာင္ ကေလးေတြကို ႀကိဳတင္အသိေပးမထားဘဲ အဖြဲ႔ ၇ ခု အတြက္ စားပြဲ ၇ လံုးမွာ ႏူိင္ငံေတြကိုယ္စီရဲ႕ အလံေလးေတြသာ ခ်ထားေပးတယ္။ အတန္းေရွ႕မွာ ဘယ္အုပ္စုမွာ ဘယ္သူပါၿပီး ဘယ္စားပြဲမွာ ထိုင္ရမယ္ဆိုတဲ႔ ေနရာခ်ဇယားေလး ကပ္ထားေပးတယ္။ ေက်ာင္းသားေလးေတြက အဲဒီဇယားေလးအတိုင္း က်ရာေနရာမွာ ထုိင္ၾကရတယ္။

ကိုယ္တုိ႔ေတြကေတာ႔ အတန္းေရွ႕က ထုိင္ခံုကိုယ္စီမွာ ေနရာယူထားျပီး အသင္႔အေနအထားေပါ႔။ အားလံုးေနရာတက်ျဖစ္လို႔ အတန္းစတဲ႔ အခ်က္ေပး ေခါင္းေလာင္းသံျမည္တယ္ ဆုိရင္ပဲ အတန္းေခါင္းေဆာင္ေလးက စၿပီး မတ္တပ္ထရပ္လို႔ အားလံုးကို ႏွႈတ္ဆက္ေစတယ္ ။ ဆင္တူေက်ာင္းဝတ္စံုေလးေတြနဲ႔ ကေလးေတြရဲ႕ ႏွႈတ္ဆက္သံကို ၾကားတဲ႔ အဲဒီ တခဏ ကိုယ္႔စိတ္ေတြဟာ ငယ္ငယ္က အတိတ္ဆီကို တရိပ္ရိပ္ေျပးလုိ႔လြင္႔လို႔ေပါ႔..။

ကိုယ္တုိ႔ ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ႔ မနက္ေက်ာင္းတတ္၊ ညေန ေက်ာင္းျပန္။ ေက်ာင္းကျပန္ေရာက္ရင္ က်ဴရွင္ေျပး၊ ျပန္လာေတာ႔ အိမ္စာလုပ္၊ ၿပီးေတာ႔ အိပ္ယာဝင္။ ေနာက္ေန႔ မနက္ ေက်ာင္းျပန္တတ္ ၊ ေက်ာင္းကျပန္ က်ဴရွင္သြား....ဆုိတဲ႔ ကိုယ္တုိ႔ရဲ႕ အခ်ိန္လြန္းပ်ံယာဥ္ဟာ က်ဴရွင္ နဲ႔ ေက်ာင္းၾကားမွာပဲ ေျပးလြားရင္း ေန႔ရက္ေတြကို တိုက္စား ကုန္ဆုံးေစခဲ႔ရတာ။

ကိုယ္မွတ္မိသေလာက္ ေက်ာင္းစာအျပင္ လုပ္ခဲ႔ရဖူးတာဆုိလုိ႔ အားကစားၿပိဳင္ပြဲတခ်ိဳ႕ကို လိုက္အားေပးရတာမ်ိဳး၊ ဝါဆိုသကၤန္းကပ္ပြဲ သြားရတာမ်ိဳးေလာက္ပဲ ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ႔ အဲ႔လိုရွားရွားပါးပါးပြဲေလးေတြေတာင္ အထက္တန္းကို ေရာက္တဲ႔ အခါမွာက် ဘာမွမရွိေတာ႔သလိုပဲ။ ဒီလုိ ယဥ္ေက်းမႈဖလွယ္ေရး အစီအစဥ္ဆိုတာမ်ိဳးဆုိတာကိုေတာ႔ အိပ္မက္ထဲမွာေတာင္ ထည္႔မက္မိဖုိ႔ ကိုယ္တုိ႔ေတြ ဥာဏ္မမွီခဲ႔ဘူး ထင္ပါရဲ႕...။

တကယ္တမ္းေတာ႔ ေက်ာင္းစာတခုတည္းကသာ ပညာေရး မဟုတ္ဘူး ဆုိတာ ဆုိင္သူေတြေကာ၊ မဆိုင္သူေတြေကာ ေမ႔မ်ားေနၾကေလသလား မသိ။ ကိုယ္တုိ႔ရဲ႕ အခ်ိန္ေတြဟာ အခ်ည္းအႏွီးမဲ႔ ကုန္ဆံုးခဲ႔ရတာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ မွန္ေပမဲ႔ အက်ိဳးေတြ မ်ားသင္႔သေလာက္ မမ်ားခဲ႔ရတာေတာ႔ ေသခ်ာပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ မခ်င္႔မရဲနဲ႔ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ေနတာလား၊ အားက်မိေနတာလား၊ ကိုယ္႔အေျဖက အတိတ္ပံုရိပ္ေတြလို မေရမရာ ဝိုးဝုိးဝါးဝါး။

ဒါေပမဲ႔ အတိတ္က ကိုယ္တုိ႔ ပိုင္ဆိုင္ခြင္႔မရတဲ႔ အဲဒီအခြင္႔အေရးေတြကို လက္ရွိပစၥဳပၸန္က ကိုယ္တုိ႔ မ်ိဳးဆက္သစ္ ျမန္မာႏူိင္ငံသားေလးေတြကို ပိုင္ဆုိင္ေစခ်င္တဲ႔ ခံစားခ်က္ကေတာ႔ ျပတ္ျပတ္သားသားရယ္ပါ။

(((( ကြန္နိခ်ိဝ ))))

အဲဒီ အခ်ိန္မွာပဲ ဆရာရဲ႕ “မဂၤလာပါ” လုိ႔ ဂ်ပန္လို ႏွတ္ဆက္လိုက္တဲ႔ အသံက ကိုယ္႔ကို အတိတ္ရဲ႕ အရိပ္ေတြဆီကေန အလန္႔တၾကား ေျပးထြက္လာေစခဲ႔တယ္။ အဲ႔ဒီေနာက္ေတာ႔ ကိုယ္တုိ႔ေတြဟာ ဆရာ ႀကိဳတင္ အသိေပးထားတဲ႔ အစီအစဥ္အတိုင္း တေယာက္ခ်င္းစီထၿပီး ကိုယ္႔နာမည္ကို ေျပာတယ္။ ၿပီးေတာ႔ ကိုယ္႔ႏူိင္ငံရဲ႕ ဘာသာစကားနဲ႕ ကေလးေတြကိုျပန္ျပီး ႏွတ္ဆက္ေပးရတယ္။ ပါးစပ္ကလည္း ႏွတ္ဆက္ရင္း ခႏၶာကုိယ္ကလဲ ဟန္အမူအရာပါ လုပ္ရင္းေပါ႔။ ကိုယ္ကေတာ႔ လက္အုပ္ကေလးခ်ီလုိ႔၊ ေခါင္းကေလး ငံု႔ၿပီး “ မဂၤလာပါ ” လုိ႔ ၿပံဳးၿပံဳးကေလးပဲ ႏွတ္ခြန္းဆက္လိုက္ပါတယ္။ ကိုယ္ တကယ္ပဲ ၾကည္ႏူးမိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ခံစားခ်က္ေတြေရာျပြန္းေနရင္းေပါ႔။

ကေလးေတြက သူတုိ႔ကိုေပးထားတဲ႕ သင္ခန္းစာ စာရြက္ထဲမွာ ကိုယ္တုိ႔ ေျပာတဲ႔ နာမည္နဲ႕ ကိုယ္တုိ႕ရဲ႕ ႏွႈတ္ဆက္တဲ႕ ဘာသာစကားကို သူတုိ႔ၾကားသလုိ အသံဖလွယ္ၿပီး လုိက္မွတ္ၾကတယ္။ ဒါဟာ သူတု႔ိေလးေတြကို ကိုယ္တုိ႔ေတြဟာ ဘယ္ႏူိင္ငံက ျဖစ္မလဲဆိုတဲ႔ ဆရာေပးတဲ႔ ပထမဦးဆံုး အရိပ္အျမြက္ ဆုိပါေတာ႔ ။

အားလံုး ႏွႈတ္ဆက္အၿပီးမွာေတာ႔ သူတို႔ေတြအတြက္ သိပ္ေလးေလးနက္နက္ ေတြးစရာမလုိဘဲ အေျဖရသြားတဲ႔ ႏိုင္ငံက ၂ ႏိုင္ငံပဲ ရွိတယ္။ “ နီေဟာင္ ” လို႔ ႏွႈတ္ဆက္တဲ႔ ႏိုင္ငံနဲ႔ “ အေညွာင္းဟာစယို ” လုိ႔ ႏွႈတ္ဆက္တဲ႔ ႏိုင္ငံေပါ႔။ ကိုရီးယားဟာ ဂ်ပန္နဲ႔ အိမ္နီးခ်င္း ႏိုင္ငံျဖစ္လုိ႔ “ အေညွာင္းဟာစယို ” ကိုရင္းႏွီးတာဟာ မဆန္းဘူးလုိ႔ ဆုိႏူိင္ေပမဲ႔ က်န္တဲ႔ ႏိုင္ငံရဲ႕ ကမၻာႀကီး အေပၚ စိမ္႔ဝင္ႏူိင္မႈကေတာ႔ ကေလးေလးေတြကေတာင္ သက္ေသျပေနတယ္လုိ႔ ကိုယ္ခံစားလိုက္မိတယ္။

အဲဒီႏူိင္ငံက ကိုယ္႔သူငယ္ခ်င္းေတြ ႏွတ္ဆက္အၿပီးမွာ ကေလးေလးေတြရဲ႕ မ်က္ႏွာဟာ သူတို႔မသိတဲ႔ ကိုယ္႔ရဲ႕ “ မဂၤလာပါ ” ဆုိတဲ႔၊ သူတို႔ကို လငပုတ္ဖမ္းေစတဲ႔ အေတြးမည္းမည္းႀကီးကို အဆံုးသတ္သြားေစသလုိ ၾကည္လင္ဝင္းပသြားတာ ျမင္ရေတာ႔ ကိုယ္႔မွာ ေစာေစာက ၾကည္ႏူးေနတာေလးေတာင္ ၾကက္ေပ်ာက္ငွက္ေပ်ာက္နဲ႔မို႔ ေၾကေၾကကြဲကြဲ ။

အဲဒါေၾကာင္႔မို႔လည္း ကိုယ္႔ကို လာကမ္းလွမ္းတဲ႔ ဒီလုိ ပရိုဂရမ္ေလးေတြတိုင္းကို အတတ္ႏူိင္ဆံုး ကိုယ္ ပါဝင္ကူညီျဖစ္ခဲ႔တာ။ ခုလို ပရိုဂရမ္ေလးေတြ ရွိသလို၊ ကိုယ္႔ႏိုင္ငံ အေၾကာင္း မိတ္ဆက္ေျပာျပေပးရတာေတြ၊ ျမန္မာအစားအစာေတြကို ခ်က္ျပဳတ္ျပရတာေတြ ၊ ျမန္႔မာ႔ကစားနည္းေတြက မိတ္ဆက္ရင္း ကေလးေတြနဲ႔ အတူတူ ကစားရတာေတြ အစံုအစံုပါပဲ ။

ကိုယ္႔မွာ ခုလိုေတြလုိက္ၿပီး ပါဝင္ကူညီရျခင္းရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္က ၂ ခု ရွိတယ္ ။ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ႔ “ ျမန္မာ” လုိ႔ ေျပာလိုက္တာနဲ႔ ပါးစပ္ကေလး အေဟာင္းသားပြင္႔ၿပီး ဘယ္မွာရွိတာလဲ၊ ဘယ္လိုႏူိင္ငံလဲ ဆိုတဲ႔ ေမးခြန္းေတြနဲ႔ ျပည္႔ႏွက္ေနတဲ႔ မ်က္လံုးေလးေတြအတြက္ အေျဖတစ္ခု ရသြားေစခ်င္တာ။ အဲဒီမ်က္လံုးေလးေတြရဲ႕ အၾကည္႔ေတြကို ကိုယ္ မခံစားႏိုင္လဲ ပါေကာင္းပါႏိုင္ပါရဲ႕။

မ်ားေသာအားျဖင္႔ အဲလို ပရိုဂရမ္ေလးေတြက ေစတနာလုပ္အားေပး ပြဲေလးေတြပါ။ သူတုိ႔ဘက္က ေစတနာကို အသိအမွတ္ျပဳတဲ႔အေနနဲ႔ ေန႔လည္စာ ထမင္းဘူးေလးေတြေဝေပးတတ္ေပမဲ႔၊ အခေၾကးေငြေပးတယ္ဆုိတာမ်ိဳးက ရွိတဲ႔အခါရွိေပမဲ႔ ရွားပါတယ္။ အလုပ္တဖက္ ေက်ာင္းတဖက္နဲ႔ ကိုယ္တုိ႔လို ေက်ာင္းသူေတြမွာ အခ်ိန္ကိုဖဲ႔ျပီး အဲလုိေတြ လိုက္လုပ္ရတာဟာ သိပ္ေတာ႔မလြယ္လွတာ အမွန္ပါပဲ။ ဒါေပမဲ႕ ကိုယ္တို႔ေတြမွ မလုပ္ၾကရင္ ေမးခြန္းေတြနဲ႔ ျပည္႔ႏွက္ေနတဲ႔ မ်က္လံုးအစံုေတြ ထပ္တုိးလာမွာေပါ႔ေလ။ အဲ႔ဒီအေတြးက ကိုယ္႔ကို ဒီလုိလႈပ္ရွားမႈေတြမွာ လုပ္ေဆာင္ပါဝင္ေစတဲ႔ ၾကီးမားတဲ႔တြန္းအားတစ္ခု ။

အစကေတာ႔ အေရွ႕ေတာင္ အာရွမွာ အႀကီးဆံုး ကုန္းေျမႏူိင္ငံျဖစ္တဲ႔ ႏိုင္ငံကို မသိရေလာက္ေအာင္ပဲ နင္တုိ႔ေတြ သမိုင္းညံ႔လွခ်ည္လားလို႔ ကိုယ္႔ႏိုင္ငံကို မသိတဲ႔ သူေတြကို ကိုယ္ လိပ္ျပာမလံုစြာလည္း အျပစ္တင္ခဲ႔ဖူးပါတယ္။

ကိုယ္ေနတဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ အနည္းဆံုး “ ျမန္မာ” ဆုိတာ ဘယ္လိုႏူိင္ငံ၊ ဘယ္မွာရွိၿပီး ျမန္မာျပည္ကလာတဲ႔ သူေတြဟာ ဘယ္လုိ ဆိုတာေလာက္ေတာ႔ သိပ္ကိုသိေစခ်င္တယ္။ သိေစေအာင္လုပ္ဖုိ႔လည္း ကိုယ္တုိ႔မွာ တာဝန္ေတြ ရွိေနသလားလုိ႔ေလ။ ကိုယ္ေလ... သူတို႔ သိတဲ႔ အခ်က္ေတြထဲမွာ မပါတဲ႔ ကိုယ္႔တို႔ႏူိင္ငံရဲ႕ ရႈမၿငီးတဲ႔ သဘာဝအလွေတြအေၾကာင္း၊ ေဖာ္ေရြပ်ဴငွာမႈေတြအေၾကာင္း ၊ ယဥ္ေက်းမႈေတြအေၾကာင္းကို ကိုယ္သိသေလာက္ ႀကံဳရင္ႀကံဳသလို အၿမဲလိုလို မွ်ေဝျဖစ္ပါတယ္။

“ နီေဟာင္ ” လို႔ ေျပာလိုက္တာနဲ႔ အေျဖရွာစရာမလုိေအာင္ သူတုိ႔သိသလို “ မဂၤလာပါ ” လုိ႔ လက္အုပ္ကေလးခ်ီၿပီး အၿပံဳးေလးနဲ႕ ေခါင္းၿငိမ္႔ ႏွႈတ္ဆက္လုိက္ရံုနဲ႔ ဒါဟာ “ျမန္မာ” လုိ႔ သူတုိ႕ကို ကိုယ္သိေစခ်င္တာဆိုရင္ ကိုယ္ ေလာဘေတြ သိပ္ႀကီးရာမ်ားက်ေနေလမလား... ။

ဒုတိယ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ႔ ဒီက ေက်ာင္းေတြရဲ႕ စနစ္နဲ႔ ကေလးေတြရဲ႕ အေနအထားကို သိခ်င္ေလ႔လာခ်င္လို႔ပါ။ ကိုယ္သိသေလာက္ ကိုယ္႔ရဲ႕ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ျပန္ျဖန္႔ေဝဖုိ႔၊ ေကာင္းတာရွိရင္ ကိုယ္ကိုယ္တုိင္လဲ အတုယူႏူိင္ေအာင္ လုိ႔ေပါ႔ ။

ခုပဲၾကည္႔ေလ ... ဆရာက ကိုယ္တုိ႔ ႏွႈတ္ဆက္စကားေျပာျပီးတာနဲ႔ “ ကဲ .. ဘယ္ႏူိင္ငံက ျဖစ္ႏူိင္မလဲ စဥ္းစားပါလုိ႔ ” ဆုိၿပီး ကေလးေတြရဲ႕ ဦးေႏွာက္ကို အလုပ္လုပ္ေစတယ္။ ဒါဟာ ဒါပဲ ဒါလို႔ မွတ္လို႔ မေျပာဘူး ။ Participatory Learning လုိ႔ ေခၚတဲ႔ နည္းေတြထဲက တစ္နည္းျဖစ္တဲ႔ ဆရာတစ္ေယာက္တည္းကပဲ သင္ၾကားျပသတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ ကေလးေတြကိုပါ ကိုယ္တုိင္ပါဝင္ေစတဲ႔ သင္ၾကားမႈမ်ိဳးကို သံုးတယ္။

ဒါသင္ဒါက်က္ ဒါေမးဒါေျဖ လုပ္ရံုနဲ႔ ကေလးေတြရဲ႕ ဦးေႏွာက္ဥာဏ္ဟာ ဘယ္မွာလာ ဖြံ႔ၿဖိဳးမွာလဲေလ။ ေျပာျပတာကိုပဲ မွတ္တတ္ၿပီး ကိုယ္တုိင္ မစဥ္းစားတတ္ေတာ႔ရင္ အဲဒီကေလးေတြရဲ႕ အနာဂတ္ တနည္းအားျဖင္႔ အနာဂတ္တိုင္းျပည္ကို ေခါင္းေဆာင္က်မယ္႔ ေခါင္းေဆာင္ေလာင္းေလးေတြရဲ႕ အနာဂတ္ဟာ ဘယ္လုိေတြ ျဖစ္ကုန္မလဲ။

ဟင္း... ေတြးရင္းနဲ႔ေမာ ဆိုသလိုပါပဲ ။ ေနာက္ၿပီး Participatory ဆိုတဲ႔ ကိုယ္တုိင္ ပါဝင္မႈဟာ ကေလးဘဝမွာကတည္းက ရွိေစသင္႔တဲ႔ အရာတခုပါလားလုိ႔လည္း ကိုယ္သင္ခန္းစာယူမိပါတယ္ ။

အဲဒီေနာက္ေတာ႔ ဆရာက သူရဲ႕ ေနာက္ဆံုး အရိပ္အျမြက္ကို ေျပာပါေတာ႔တယ္။ အဲဒါကေတာ႔ သူတို႔ေလးေတြရဲ႕ စားပြဲေရွ႕မွာ ရွိေနတဲ႔ ႏိုင္ငံကိုယ္စီရဲ႕ အလံေလးေတြကေနတဆင္႔ မွန္းဆၾကည္႔ဖုိ႔ေပါ႔။ အေျဖရတဲ႔ ကေလးတခ်ိဳ႕ ရွိသလို ေဝခြဲရခက္ေနေသးတဲ႔ ကေလးတခ်ိဳ႕ရဲ႕ မ်က္ႏွာဟာ သနားလည္း သနားစရာ၊ ခ်စ္လည္းခ်စ္စရာ။

ေနာက္ဆံုးေတာ႔ ဆရာက ကိုယ္႔အုပ္စုထဲမွာ အဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္တေယာက္ထားေစၿပီး ဆံုးျဖတ္ခ်က္တစ္ခု ခ်ေစတယ္။ အဲ႔ဒါကေတာ႔ အဲဒီေခါင္းေဆာင္ကို ကိုယ္႔စားပြဲေပၚမွာ ရွိတဲ႔ အလံကို ကိုင္ထြက္လာေစျပီး ေစာေစာက ႏႈွတ္ဆက္စကားနဲ႔ အဲဒီအလံနဲ႔ ကိုက္ညီမယ္႔ လူကိုေရြးၿပီး ကိုယ္တို႔ရဲ႕ ထုိင္ခံုေနရာ ေနာက္မွာ အသီးအသီး မတ္ရပ္ေစတာပါပဲ။ ကေလးေတြ ေတာ္ေတာ္ေလး ရုတ္ရုတ္သဲသဲ ျဖစ္ကုန္တယ္။ ဟိုလူ႔ေနာက္ ရပ္ရင္ေကာင္းႏိုး ဒီလူ႔ေနာက္ ရပ္ရင္ေကာင္းႏုိးေပါ႔။ အားလံုးလည္း ပြက္ပြက္ညံ တုိင္ပင္ကုန္ၾကတယ္။

ကိုယ္႔တုိ႔မွာလည္း ကိုယ္႔တို႔ေနာက္မွာ ဘယ္ႏူိင္ငံက အလံကို ကိုင္ၿပီး လာရပ္ၾကမလဲလုိ႔ ရင္တခုန္ခုန္နဲ႔ေပါ႔။ အဲ႔လုိေရြးခ်ယ္ဖုိ႔ အတြက္လည္း ကေလးေတြကို ဆရာက ၁ မိနစ္ပဲ အခ်ိန္ေပးတာရယ္။ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ အခ်ိန္တိုအတြင္းမွာ ဆံုးျဖတ္ရတာ ဆုိေတာ႔ မွန္တဲ႔သူကမွန္ မွားတဲ႔သူကလည္း မွားေပါ႔။ အားလံုးေနရာယူၿပီးၾကၿပီ ဆိုေတာ႔မွ ကိုယ္တုိ႔ေတြက ကိုယ္တုိ႔ေတြရဲ႕ ႏုိင္ငံအမွန္နဲ႔ တည္ေနရာကို ကိုယ္တုိ႔ ေနာက္မွာ ခ်ိတ္ဆြဲထားေပးတဲ႔ ကမၻာ႔ေျမပံုႀကီးကို ေထာက္ျပရင္း အေျဖမွန္ ေပးရေတာ႔တယ္ ။ မွန္တဲ႔သူကၿပံဳးလုိ႔ ေပ်ာ္လုိ႔၊ မွားတဲ႔ သူကေတာ႔ မ်က္ႏွာေလးမဲ႔တဲ႔တဲ႔နဲ႔ ေနရာေလးေတြေရြ႕ၾကေပါ႔ ။

အေစာကတည္းက ဘယ္ႏိုင္ငံက ဘယ္သူပါလို႔ တန္းမိတ္ဆက္လိုက္ရင္ ၅ မိနစ္ေတာင္မၾကာပဲၿပီးႏိုင္ေပမဲ႔ ဆရာကေတာ႔ အလြယ္လမ္းကို မလိုက္ခဲ႔ဘူး။ မိတ္ဆက္ေပးရံုေလးအတြက္တင္ ၁၀မိနစ္သံုးလိုက္တယ္။ ကိုယ္ထင္ပါတယ္.. ဘာမွမစဥ္းစားေစပဲ တန္းၿပီးသာ မိတ္ဆက္ေပးခဲ႔ရင္ ကေလးေတြရဲ႕ ဦးေႏွာက္ထဲမွာ အမွတ္မထင္တုိးဝင္းသြားတဲ႔ ကိုယ္တုိ႔ေတြရဲ႕ ႏိုင္ငံနာမည္နဲ႔ တည္ေနရာဟာ မၾကာခင္ကာလတခုမွာပဲ အေမ႔ခံေလးေတြ ျဖစ္သြားၾကလိမ္႔မယ္လို႔ေလ ။

ခုေတာ႔ သူတုိ႔ ဦးေႏွာက္ကို အလုပ္ေပးၿပီးမွ ရလာတဲ႔ အေျဖျဖစ္ေလေတာ႔ ေတာ္ရံုနဲ႔ ေမ႔ၾကလိမ္႔မယ္ မဟုတ္ဘူးေပါ႔။ လူဆုိတာ အဲလိုပဲ ကိုယ္တုိင္ၾကိဳးစားအားထုတ္ထားတဲ႔ အရာမ်ိဳးဆို အၿမဲမွတ္မွတ္ရရ ရွိေနတတ္တာမ်ိဳးကိုး။ လြယ္လြယ္သိ လြယ္လြယ္ရတဲ႔ အရာမ်ိဳးကေတာ႔ လြယ္လြယ္ေလးနဲ႔ပဲ ေမ႔ေပ်ာက္ခံရတာ ဓမၼတာပဲေလ ။

ၿပီေတာ႔ ဆရာဟာ အဲ႔ဒီ ၁၀မိနစ္ကေလး အတြင္းမွာ ကေလးေတြကို ေတြးေတာေစတာ၊ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ အခ်ိန္အတြင္းမွာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္တခုကို ျပတ္ျပတ္သားသားခ်တတ္ေစတာ၊ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ မဟုတ္ဘဲ အဖြဲ႔လိုက္ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္တတ္ေစတာေတြကိုပါ တခါတည္းမသိမသာ သင္ၾကားေပးလိုက္တယ္။

ဆရာ႔ရဲ႕ အိုက္ဒီယာက ခဲတလံုးနဲ႔ ႏွစ္ေကာင္ထက္ ပိုတဲ႔ငွက္ကေလးေတြကို ပစ္ႏူိင္ခဲ႔တဲ႔အတြက္ ကိုယ္မခ်ီးက်ဴးပဲ မေနႏိုင္ခဲ႔ဘူး။ အဲဒီအတြက္ အလံေတြ ၊ ေျမပံုေတြ၊ အုပ္စုဖြဲ႔ၿပီး ထုိင္ေစတဲ႔ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ခ်က္ေတြကို ဆရာ လုပ္ခဲ႔တာပါလားလို႔လည္း ကိုယ္ အဲေတာ႔မွ သတိထားလိုက္မိတယ္။ ဆရာ စနစ္တက် ျပင္ဆင္ရက်ိဳးနပ္တဲ႔ ထိုက္တန္တဲ႔ ၁၀မိနစ္ပါပဲ။ ဒီလို အတန္းစတိုင္မ်ိဳးဟာ ဒီမွာ မၾကာခဏေတြ႔ရတတ္တယ္။ ေတြ႔ရတိုင္းလည္း ကိုယ္တို႔ဆီမွာ ဒီလုိ စနစ္မ်ိဳး တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ျဖစ္ေပၚေျပာင္းလဲလာပါေစလုိ႔ ဆႏၵေတြ တသီၾကီး ခဏတုိင္းျပဳမိပါတယ္။ မေဝးတဲ႔ အနာဂတ္မွာ အဲလိုျမင္ကြင္းမ်ိဳးေလးေတြ ေတြ႔ရျမင္ရေကာင္းပါရဲ႕လို႔လည္း ေမွ်ာ္လင္႔တခ်ိဳ႕ ရင္ဝယ္ပိုက္ရင္းေပါ႕။

အဲလုိနဲ႔ မိတ္ဆက္အစီအစဥ္ ၿပီးတဲ႔ေနာက္ေတာ႔ ကိုယ္တုိ႔ေတြလဲ ကိုယ္တုိ႔ေတြက်ရာ စားပြဲဆီကို လာေခၚတဲ႔ ေက်ာင္းသားေလးနဲ႔ အတူ လိုက္ပါသြားရတယ္။ အဲလို မလိုက္ပါခင္မွာ ကိုယ္တို႔ေတြက ကိုယ္တုိ႔ေတြ ေမးခ်င္၊ သိခ်င္တဲ႔ ေမးခြန္း၂ ခုကို အတန္းေရွ႕မွာပဲ ေက်ာင္းသားေလးေတြ အားလံုးကို ေျပာျပၾကရတယ္။ ျပီးေတာ႔မွ သူအုပ္စုနဲ႔သူ ခြဲတမ္းက်တဲ႔ ေမးခြန္း၂ခုကို ေျဖေစၿပီး ေနာက္ဆံုးမွာမွ အဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္က အားလံုးသိေအာင္ ျပန္ၿပီး ေၾကျငာေပးရတယ္။

အဲလို အတန္းတူ ၃တန္းအတြက္ တေယာက္ေမးခြန္း ၆မ်ိဳး နဲ႔ ကိုယ္တုိ႔ေတြရဲ႕ ေမးခြန္းေပါင္း ၄၂ခုဟာ တကယ္ကို တခုေလးမွ မတူခဲ႔ၾကပါဘူး။ အံ႔ၾသစရာပါပဲ။ ေမးခြန္းေတြကိုလည္း ၾကည္႔ပါဦး။ ဂ်ပန္ေတြဟာ ေခါက္ဆြဲျပဳတ္ခ်ိဳလို ဟာမ်ိဳးကို စားရင္ တရြတ္ရြတ္နဲ႔ ဘာလုိ႔ အသံျမည္ေအာင္တမင္လုပ္ၿပီးမွ စားၾကတာလဲ၊ အသံထြက္ၿပီး အစာစားတာ မယဥ္ေက်းတဲ႔ အျပဳအမူလုိ႔ မထင္ဘူးလား ဆိုတာမ်ိဳး၊ ဂ်ပန္မွာ အေနာက္ႏူိင္ငံေတြမွာလို အမ်ိဳးသမီးကို ဦးစားေပးတဲ႔ Lady First ဆုိတာမ်ိဳး သိပ္မျမင္ေတြ႕ရတာ ဘာ႔ေၾကာင္႔လဲ ဆုိတာမ်ိဳး။

ဂ်ပန္ေက်ာင္းသားေတြဟာ ဆရာေတြကို ဆက္ဆံတဲ႔ အခါ အနည္းငယ္ အရိုအေသတန္သလို ျဖစ္ေနရတာဟာ ဘာေၾကာင္႔လဲ ဆုိတာမ်ိဳး၊ ဂ်ပန္မွာ ရထားလုိ ဘတ္စ္ကားလုိ အမ်ားျပည္သူသံုး ပို႔ေဆာင္ေရးယာဥ္ေတြေပၚမွာ ဖုန္းေျပာတာကို ဘာေၾကာင္႔တားျမစ္တာလဲ ဆုိတာမ်ိဳး၊ ဗယ္လင္တုိင္းေဒးမွာ မိန္းကေလးေတြဟာ သူတို႔ ခ်စ္ႀကိဳက္ေနသူကို လမ္းေၾကာင္းေပးတဲ႔ အေနနဲ႔ ေခ်ာကလက္ေပးတာ၊ မတ္လ ၁၄ရက္ေန႔မွာ ဗယ္လင္တုိင္းရဲ႕ အေျဖေပးပြဲလို သေဘာသက္ေရာက္တဲ႔ ဝႈိက္ေဒး(White Day) ဆိုျပီး ရွိေနတာဟာ ဘာေၾကာင္႔လဲ စသျဖင္႔ စံုလုိ႔ပါပဲ။

လူတေယာက္နဲ႔ တေယာက္ ႀကီးျပင္းတဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္မတူရင္၊ ၾကည္႔တဲ႔ရႈေထာင္႔ခ်င္း မတူရင္၊ အသက္အရြယ္ခ်င္း ကြာျခားရင္ ေတြးေခၚယူဆပံု နဲ႔ အျမင္ခ်င္းလည္း တကယ္ကို ကြဲျပားျခားနားတာပါလားလုိ႔ ကိုယ္တိတိက်က်ႀကီးကို ထပ္သိလို္က္ရတယ္။

စာေရးဆရာ ကိုတာကေတာ႔ ေမးခြန္းတခ်ိဳ႕တြင္ အေျဖတို႔ ရွိၾကသည္တဲ႔။ ဒါေပမဲ႔ ဒီကေလးေလးေတြက်ေတာ႔ ေမးခြန္းတုိင္းအတြက္ အေျဖတို႔ ရွိၾကသည္လို႔ ေျပာရမလိုျဖစ္ေနတယ္ ။ ၿပီးေတာ႔ ကေလးေတြဟာ သူတုိ႔တာဝန္ယူေျဖရတဲ႔ ေမးခြန္းေတြကို ေသခ်ာ အက်ိဳးနဲ႔အေၾကာင္းနဲ႔ ယုတၱိရွိရွိ အေျဖေပးၾကတယ္။ ဥပမာ .. ဗယ္လင္တုိင္းေဒးကိစၥဆိုပါေတာ႔။

ဒါဟာ ေခ်ာကလက္ ကုမၼဏီေတြရဲ႕ အေရာင္းျမင္႔တင္ေရး မဟာဗ်ဴဟာတခုျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေနာက္ၿပီး အၿမဲလိုလို ခံစားခ်က္ေတြကို ထိန္းခ်ဴပ္ထားရတဲ႔ မိန္းကေလးေတြအတြက္ ခံစားခ်က္ေတြကို ဖြင္႔ဟခြင္႔ အခြင္႔အေရးကိုေပးခ်င္တာ ျဖစ္ႏိူင္ေၾကာင္းနဲ႔ ဝႈိက္ေဒး(White Day) ကေတာ႔ သူတုိ႔ရဲ႕ ေမွ်ာ္လင္႔ခ်က္ေတြ အတြက္ အျဖဴအမဲ ဆံုးျဖတ္ေပးဖုိ႔ ျဖစ္လာတယ္ ထင္ေၾကာင္း ဒါေပမဲ႔လုိ႔လည္း အားလံုးက အေလးအနက္မဟုတ္ဘဲ အေပ်ာ္အျဖစ္ သူမ်ားလုပ္လုိ႔လိုက္လုပ္တဲ႔သူေတြလည္း ရွိေၾကာင္း ျပန္ေျဖရွင္းၾကတယ္။

ေခါက္ဆြဲအရည္ကို အသံထြက္ၿပီး စားတဲ႔ကိစၥမွာလည္း တျခားအစားစာေတြ စားရင္ေတာ႔ အသံျမည္တာဟာ မယဥ္ေက်းတဲ႔ အျပဳအမူျဖစ္ေပမဲ႔ ေခါက္ဆြဲအရည္ကေတာ႔ ခြ်င္းခ်က္အေနနဲ႔ အသံျပဳၿပီးစားတဲ႔အတြက္ေၾကာင္႔ အရာသာရွိရွိ စားေသာက္ေနေၾကာင္းကို ပိုေပၚလြင္ေစသတဲ႔။

ေနာက္ၿပီး ေခါက္ဆြဲက အမွ်င္ရွည္ရွည္ဆုိေတာ႔ ေလနဲ႔တူ ပါးစပ္ထဲကို သြင္းမွ ေလွ်ာေလွ်ာရႈရႈ ဝင္လို႔ပိုလြယ္ေစတာေၾကာင္႔ ျဖစ္မယ္ထင္တယ္တဲ႔။

ကားေတြ ရထားေတြေပၚမွာ ဖုန္းေျပာတဲ႔ ကိစၥကေတာ႔ အမ်ားသူငွာေတြကို အေႏွာက္အယွက္ ျဖစ္ေစတာေၾကာင္႔ေပါ႔လို႔ ရိုးရွင္းစြာ အေျဖေပးပါတယ္။ သူတုိ႔ေလးေတြရဲ႕ အေျဖတိုင္းဟာ တိက် မွန္ကန္တဲ႔ အေျဖမ်ိဳးပဲ တခါတခါ ဟာသေႏွာတဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ အေတြးနဲ႕ထင္ျမင္ခ်က္ေပၚမူတဲ႔ အေျဖေလးေတြ ျဖစ္ေနတတ္တယ္။ ဒါေပမဲ႔ ေသခ်ာစဥ္းစားၿပီး ေျဖထားတဲ႔ အေျဖေတြျဖစ္တဲ႔ အတြက္ေၾကာင္႔ လက္ခံရလို႕ရတဲ႔ အေျဖမ်ိဳး ျဖစ္ေနတာေတာ႔ ေသခ်ာတယ္။ ၏

အဲလို အေျဖမ်ိဳးျဖစ္ေစတာဟာ သူတို႔ေလးေတြကိုယ္တုိင္က သူတုိ႔ရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈ၊ လူေနမႈ သဘာဝကို ေသခ်ာသိရွိေနတာေၾကာင္႔လည္း ျဖစ္ႏိုင္သလို အေျဖမေပးခင္ ဆရာက “ ဟိုးကတည္းက ရွိခဲ႔လုိ႔ ” ၊ “ လူတိုင္းလုပ္ေနလုိ႔ ” ဆုိတဲ႔ မေရရာတဲ႔ အေျဖမ်ိဳးကို လက္ခံဘူးေနာ္လုိ႔ ၾကိဳေျပာခဲ႔တာေၾကာင္႔လည္း ပါမယ္ထင္ပါတယ္။ ေအာ္...ကိုယ္တိုင္လည္း တတ္သိနားလည္၊ လမ္းျပထိန္းေက်ာင္းေပးတဲ႔သူကလည္း စနစ္က်ဆိုေတာ႔ ရလဒ္က ေကာင္းၿပီေပါ႔ေလ။ ကိုယ္ ထပ္ၿပီး အားက်လိုက္မိျပန္ပါတယ္.... ။

အဲဒီေန႔က တမနက္ခင္းဟာ သူတုိ႔ေတြလည္း ကိုယ္တုိ႔ဆီက သူတုိ႔မသိေသးတာေတြ သင္ယူ၊ ကိုယ္တုိ႔လည္း ကိုယ္တုိ႔ မသိေသးတာေတြ သူတုိ႔ဆီက သင္ယူလုိ႔ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ အက်ိဳးမ်ားခဲ႔တဲ႔ မနက္ခင္းေလးပါပဲ။ ဒါေပမဲ႔ အျပန္လမ္းမွာေတာ႔ အားလံုးဟာ တိတ္လုိ႔ဆိတ္လို႔။ ေျခလွမ္းေတြကလည္း ေလးေလးလံလံ။

တမနက္လံုးလည္း စိတ္ေရာကိုယ္ပါႏွစ္ၿပီး လႈပ္ရွားလာၾကတာဆိုေတာ႔ ပင္ပန္းကုန္ၾကလို႔မ်ားလားမသိ။ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ္႔လုိပဲ သူတို႔မွာလဲ ေတြးေတာစရာေတြ၊ ဆႏၵေတြ ၊ ေမွ်ာ္လင္႔ခ်က္ေတြ တနင္႔တပိုးႀကီး ထမ္းရင္းပိုးရင္းနဲ႔မ်ားေၾကာင္႔လား....။

ခိုင္စုလတ္

၂၆.၆.၂၀၁၁


Source by :http://www.maukkha.org/
Share this article :

0 comments:

Free Online Radio Media





 
ေနေဇာ္လင္း - ORMM(Malaysia News)
Copyright © Mg Say Ta Nar 1+2+3 (ALL IN ONE)
NAY ZAW LIN1(မေလးရွား အြန္လိုင္း ေရဒီယုိ မီဒီယာ)
9.9.2009 ရက္ေန႔တြင္ စတင္ဖြင္႔လွစ္ထားေသာ ဖရီးဝဘ္ဆိုဒ္ ျဖစ္သည္။