Home » » တိရစၧာန္ေလာက ပညာေရး

တိရစၧာန္ေလာက ပညာေရး

Written By ေမာင္ေစတနာ on Wednesday, February 8, 2012 | 8:00:00 PM



ဟိုးေရွးေရွးတုန္းက ေတာအုပ္တစ္ခုထဲမွာ တိရစၧာန္ေတြ စုေ၀းေနထိုင္ၾကသတဲ့။ အမ်ဳိးအစားေပါင္းစံု၊ အရြယ္အစားေပါင္းစံု၊ အေရာင္အေသြးေပါင္းစံု တိရစၧာန္မ်ဳိးစံုဟာ သဘာ၀တရားႀကီးက ေပးသနားလာတဲ့ ျဖစ္တည္မႈတစ္ခုေအာက္မွာ စည္းလံုးညီၫြတ္စြာနဲ႔ ေနထိုင္ၾကပါတယ္။ တစ္ေကာင္အေပၚတစ္ေကာင္ နားလည္မႈေတြနဲ႔ မွီခိုအားထား ပြားမ်ားေနၾကတယ္။ တိရစၧာန္ေတြဆိုေတာ့ ႀကီးႏိုင္ ငယ္ၫွင္း၀ါဒေတြလည္း ရွိေကာင္း ရွိႏိုင္တာေပါ့။

ဒါေပမယ့္ တိရစၧာန္ေလာကပဲေလ ဒါေတြဟာ ျပႆနာမဟုတ္ပါဘူး။ ျမက္စားတဲ့ အေကာင္ေတြကျမက္စား၊ အသားစားတဲ့အေကာင္ေတြကအသားစား ဒါလည္း သူတို႔ေလာကမွာ ျပႆနာ မဟုတ္ၾကဘူး။ ျမက္စားတဲ့အေကာင္ေတြက ျမက္စားဖို႔ျဖစ္တည္လာတာ၊ အသားစားတဲ့ အေကာင္ေတြက အသားစားဖို႔ ျဖစ္တည္လာတာပဲဆိုၿပီး သဘာ၀တရားကို ေက်နပ္စြာ လက္ခံရင္းေနထိုင္ၾကတယ္။ ဘာေျပာေျပာ ကိုယ့္မ်ဳိးႏြယ္ကို ပြားမ်ားေအာင္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရင္း ဒီေတာႀကီးကို မွီခိုအားထားေနထိုင္ၾကတယ္။

အဲဒီေတာအုပ္ႀကီးထဲမွာ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းရွိတယ္။ “တိရစၧာန္အားလံုးအတြက္ပညာေရး” ဆိုတဲ့မူနဲ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနတယ္။ ဘယ္တိရစၧာန္မဆို ေက်ာင္းကိုေရာက္လာရင္ အတူတူပဲဆိုတဲ့မူကို လက္ကိုင္ထားတယ္။ တိရစၧာန္ေလာကသားခ်င္း ခြဲျခားတဲ့စိတ္ဓာတ္ေတြမရွိရဘူး။ အျပန္အလွန္ေလးစား တန္ဖိုးထားၿပီး သင့္ျမတ္စြာ ပညာသင္ၾကားၾကရတယ္။

ေက်ာင္းရဲ႕ သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းကိုလည္း ပညာေရးကၽြမ္းက်င္တဲ့ တိရစၧာန္ေတြက ေရးဆြဲထားတယ္။ ကိုယ့္မ်ဳိးႏြယ္အုပ္စုအလိုက္ ေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္ေပးလိုက္တဲ့ ပညာရွင္ဆိုသူေတြကို တိရစၧာန္ဘုတ္ ေကာ္မီတီဖြဲ႔စည္းေပးၿပီး အဲဒီတိရစၧာန္ေတြက ပညာေရးမွာ ဘာေတြသင္ၾကားေပးရမယ္ဆိုတာ သတ္မွတ္ ျပဌာန္းေပးၾကတယ္။

တိရစၧာန္ေလာကပညာေရးအတြက္ ဘုတ္အဖြဲ႔က ေအာက္ပါအတိုင္း သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းကို ေရးဆြဲျပဌာန္းၾက ပါသတဲ့။ ဒါကိုပဲ ပညာေရးအနာဂတ္ပန္းတိုင္ဆိုၿပီး သတ္မွတ္ထားတယ္။

၁။ အသက္ရွင္ေနထိုင္ေရးအတြက္ ပညာေရးျဖစ္ရမည္

အသက္ရွင္ေနထိုင္ရန္အတြက္ အစားအစာလိုအပ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြႏု္ပ္တို႔ (တိရစၧာန္တို႔) ပညာေရးကို ထူးခၽြန္ထက္ျမက္စြာ အမဲလိုက္ႏိုင္ေရး၊ အစားအစာရွာေဖြစုေဆာင္းႏိုင္ေရးအား ဦးစားေပး သင္ၾကားႏိုင္ေသာ ပညာေရးမ်ဳိးျဖစ္ေစရမည္။

၂။ ကိုယ့္မူ၀ါဒ ကိုယ့္အစြမ္းအစျဖင့္ ေပ်ာ္ရႊင္စြာအတူလက္တြဲေနထိုင္ႏိုင္ေသာ တိရစၧာန္ေဘာင္ႀကီးကို ထူေထာင္ႏိုင္စြမ္းရွိသည့္ ပညာေရးျဖစ္ရမည္

တိရစၧာန္အားလံုးတို႔သည္ ဘ၀ေပးကံေၾကာင့္ တစ္ေကာင္ႏွင့္တစ္ေကာင္ မတူညီၾကေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ အားႀကီးသူႏွင့္ အားနည္းသူဟူ၍ ကြဲျပားစြာျဖစ္တည္လာၾကရသည္။ မိမိဘ၀ကို ေက်နပ္သူ၊ မေက်နပ္သူ၊ ေပ်ာ္ရႊင္သူ၊ မေပ်ာ္ရႊင္သူဟူ၍လည္း ကြဲျပားလာႏိုင္ေပသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔ အနစ္နာခံစိတ္၊ တစ္ေကာင္အေပၚတစ္ေကာင္ ယိုင္းပင္းကူညီခ်င္စိတ္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာေစႏိုင္ ပညာေရးမ်ဳိး ျဖစ္ေစရမည္။

၃။ တိရစၧာန္ေဘာင္အတြင္း မွီတင္းေနထိုင္ၾကသူအေပါင္းအတြက္ လိုအပ္ခ်က္ကိုျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္သည့္ ပညာေရးမ်ဳိးျဖစ္ရမည္

ကၽြႏ္ုပ္တို႔တိရစၧာန္ေလာကဆိုသည္မွာ သဘာ၀ေဘးမ်ားႏွင့္ျပည့္ေနေသာ ေတာအုပ္ႀကီးထဲတြင္ အကြယ္အကာမဲ့စြာ ေနထိုင္ၾကရသျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ဘ၀ရပ္တည္ႏိုင္ေရးအတြက္ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းမ်ား ေပၚတြင္ မွီခိုအားထားေနၾကရပါသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ အနာဂတ္အတြက္ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းမ်ား ေမြးထုတ္ ေပးႏိုင္သည့္ ပညာေရးမ်ဳိးျဖစ္လာေစရန္ ဦးတည္ရမည္ျဖစ္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ေက်ာင္းမွ ပညာ ဆံုးခန္းတိုင္ေအာင္ သင္ၾကားၿပီးေနာက္၊ ေက်ာင္းမွထြက္ခြာသြားသူတိုင္းသည္ မိမိမ်ဳိးႏြယ္စုတို႔အတြက္ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းမ်ား အလိုအေလ်ာက္ျဖစ္သြားရန္ ရည္ရြယ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တိရစၧာန္ဆႏၵ (အိပ္-စား-ကာမ) ဤသံုး၀ျဖင့္ သာယာေသာ တိရစၧာန္ေဘာင္ႀကီးထူေထာင္ႏိုင္ေသာ ပညာေရးမ်ဳိးျဖစ္ေစရမည္။

တိရစၧာန္ပညာရွင္ႀကီးေတြက အထက္ပါပညာေရးဆိုင္ရာ မူ၀ါဒေတြ၊ သေဘာတရားေတြ၊ ပန္းတိုင္ေတြ၊ ရည္မွန္းခ်က္ေတြကိုခ်ၿပီး “လက္ေတြ႔ဘ၀ ကၽြမ္းက်င္မႈ ၅ ရပ္” သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းကို သတ္မွတ္ျပဌာန္း လိုက္ၾကပါတယ္။ ပညာရွင္မ်ားခ်မွတ္လိုက္တဲ့ ဘ၀တစ္သက္တာ ကၽြမ္းက်င္စရာ ၅ ရပ္ဆိုတာကေတာ့

၁။ အျမန္ဆံုး ေျပးႏိုင္ေရး

၂။ အျမင့္ဆံုး ခုန္ႏိုင္ေရး

၃။ ေျခသံလံုလံု ေလွ်ာက္ႏိုင္ေရး

၄။ သားေကာင္ကို ခုန္အုပ္ႏိုင္ေရး

၅။ အမဲဖ်က္ စားေသာက္တတ္ေရး တို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။

ဒီပညာရပ္ေတြကို သင္ၾကားေပးရာမွာ ဆရာက လက္ေတြ႔မပါတဲ့ စာေတြနဲ႔ သေဘာတရားသက္သက္ သင္ၾကားတာမ်ဳိးကို ပညာရွင္ေတြက အားမေပးဘူး။ ဒါေၾကာင့္ စာေတြ႕လည္းသင္၊ သ႐ုပ္ျပတာေတြလည္း လုပ္၊ လက္ေတြ႔လည္းေလ့က်င့္ကြင္းဆင္းခိုင္းတာေတြကို ပညာသင္ၾကားေနစဥ္ကာလတစ္ေလွ်ာက္လံုး က်င့္သံုးလိုက္နာၾကရတယ္။

တိရစၧာန္ပညာေရးအတြက္ သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းေတြဟာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲသင့္ရင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမယ္၊ ပံုေသ နည္းက် တစ္သမတ္တည္းမထားဘူးလို႔လည္း စီစဥ္ထားၾကတယ္။ တိရစၧာန္တစ္ေကာင္ရဲ႕ အရည္အခ်င္း အလိုက္ အတန္းတစ္တန္းကို ပညာသင္ႏွစ္မကုန္မီမွာပဲ အျခားတစ္တန္းကို ေျပာင္းလဲတက္ေစႏိုင္ေအာင္ လည္း စီစဥ္ထားတယ္။ တိရစၧာန္တစ္ေကာင္ဟာ လက္ရွိတက္ေနတဲ့အတန္းမွာ အစြမ္းအစလည္းျပႏိုင္၊ ကိုယ္သင္ယူေနတဲ့ ဘာသာရပ္မွာ ကၽြမ္းက်င္ပိုင္ႏိုင္တယ္လို႔ သတ္မွတ္ျခင္း ခံရရင္ အခ်ိန္တိုအတြင္း ဘြဲ႔ရ သြားေအာင္ သတ္မွတ္ေပးႏိုင္တယ္။ အခ်ိန္တိုအတြင္း အုပ္စုေခါင္းေဆာင္ေတြ ျပန္လုပ္ခြင့္ရမယ္ဆိုတဲ့ သေဘာပါ။

သင္႐ိုးေတြက က်ား၊ ျခေသၤ့၊ ေျမေခြး၊ ၀ံပုေလြေတြအတြက္ အထူးေရးဆြဲထားတဲ့ သင္႐ိုးမ်ဳိးေတြျဖစ္ေနတာ ေၾကာင့္ အဲဒီ တိရစၧာန္ေတြပဲ အျမန္ဆံုးဘြဲ႔ရ၊ အျမန္ဆံုးေက်ာင္းထြက္၊ အျမန္ဆံုး ေခါင္းေဆာင္ေတြ ျဖစ္လာ ၾကတယ္။ အျခားတိရစၧာန္ေတြျဖစ္တဲ့ ၾကက္၊ ေျမြ၊ ၾကြက္၊၊ ပက္ကိ်ေတြအတြက္ကေတာ့ ပညာေရးမွာ ျပႆနာေတြ တက္ၾကရတယ္။ အဲဒီအေကာင္ေတြဟာ ေက်ာင္းလည္းမၿပီး၊ ပညာလည္းမထူးခၽြန္သူေတြ အျဖစ္အၿမဲသတ္မွတ္ျခင္းခံရတာေၾကာင့္ ေခါင္းေဆာင္ေတြလည္း ျဖစ္မလာႏိုင္ၾကပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္လည္း တိရစၧာန္ေလာကမွာ သူတို႔ဟာ ဒုတိယတန္းစားေတြ (ေနာက္လိုက္ေတြ) အေနနဲ႔သာ ေနထိုင္ၾကရတယ္။

ဒီလိုနဲ႔ တိရစၧာန္ေလာကႀကီး ကာလၾကာရွည္စြာ ရွိေနခဲ့ပါတယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့ ဒုတိယတန္းစားလို႔ သတ္မွတ္ျခင္းခံရတဲ့ တိရစၧာန္ေတြထဲကတစ္ေကာင္က သည္းမခံႏိုင္ေတာ့တဲ့အဆံုးမွာ ေပါက္ကြဲပါေတာ့ တယ္။ ဒုတိယတန္းစားေတြႀကီးစုေ၀းၿပီး ညီလာခံတစ္ခု က်င္းပၾကတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုျဖစ္ေနရသလဲ ဆိုတာကို စုေပါင္းၿပီး အေျဖရွာၾကတယ္။

ၾကက္ဆင္တစ္ေကာင္က

“ဒါ ပညာေရးမွာ ျပဌာန္းထားတဲ့ သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းေၾကာင့္ပါ။ ဒီ သင္႐ိုးက မမွ်တပါဘူး။ သင္႐ိုးအရ ပညာ ရည္အကဲျဖတ္မႈဟာ သူတို႔ပထမတန္းစားဆိုတဲ့မ်ဳိးႏြယ္ေတြအတြက္ အေလးေပးထားတဲ့ ပညာေရးမ်ဳိးျဖစ္ ေနတယ္။ ဥပမာ ခင္ဗ်ားတို႔ၾကည့္။ ျမင့္ျမင့္ခုန္၊ ျမန္ျမန္ေျပးဆိုတဲ့သင္႐ိုးေတြဟာ က်ဳပ္တို႔အတြက္ ရည္စူး ထားတာေတြ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေျခႏွစ္ေခ်ာင္းေတြက ေျခေလးေခ်ာင္းေတြကို မယွဥ္ႏိုင္ဘူး” လို႔ ေျပာ လိုက္တယ္။

ေျမြစိမ္းတစ္ေကာင္ကလည္း

“မွန္တယ္။ က်ဳပ္တို႔အတြက္ဆိုရင္ ပိုဆိုးတာေပါ့။ က်ဳပ္တို႔မွာ ေျခေထာက္ေတြမွ မပါတာ”

ပက္က်ိမကလည္း ေဒါသေတြေပါက္ကြဲၿပီး

“ကိုေျမြေျပာတာ ကၽြန္မေထာက္ခံတယ္။ အဲဒီျပဌာန္းထားတဲ့ သင္႐ိုးေတြဟာ ကၽြန္မတို႔ကို ေစာ္ကားထားသလို ေတာင္ျဖစ္ေနေသးတယ္”

ၾကြက္ကတစ္ခါ

“ကၽြန္ေတာ္တို႔လို ၾကြက္ေတြအတြက္ သားေကာင္ကို ေခ်ာင္းေျမာင္းတယ္ဆိုတာ အပိုေတြပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကသာ သူမ်ားေတြကစားဖို႔ ေခ်ာင္းေျမာင္းခံေနရတာ”

ငွက္နက္ေလးတစ္ေကာင္က

“ရွင္တုိ႔သတိထားမိၾကသလားေတာ့မသိဘူး။ သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းမွာ သီခ်င္းဆိုျခင္းနဲ႔ တီေကာင္ဖမ္းနည္းေတြ ထည့္မထားေတာ့ ကၽြန္မတို႔နဲ႔ ဘယ္လိုမွ အဆင္မေျပပါဘူး”

ၾကက္ဆင္ႀကီးက

“ဒီျပႆနာကို ေျဖရွင္းႏိုင္မယ့္ နည္းလမ္းတစ္ခုခုေတာ့ ရွာရမယ္။ ဒါေၾကာင့္ တိရစၧာန္တိုင္းအတြက္မဟုတ္ တဲ့ပညာေရးအစား ငါတို႔ ဒုတိယတန္းစားေတြအတြက္ပါ အဆင္ေျပေစႏိုင္တဲ့ ပညာေရးမ်ဳိးကို ထူေထာင္ၾက မယ္။ ပညာေရးလမ္းခြဲမယ္။ ကိုယ္ပိုင္ပညာေရး၊ ကိုယ္ပိုင္သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းေတြျပဌာန္းၿပီး သင္ၾကမယ္။ ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းေတြေထာင္ၾကမယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ဇီးကြက္ကတစ္ဆင့္ တိရစၧာန္အေပါင္းသိေစရန္ ေၾကညာခ်က္ထုတ္ျပန္လိုက္”

ပိုးစုန္းၾကဴးကလည္း ၀မ္းေျမာက္စြာနဲ႔

“ေကာင္းတယ္၊ ေထာက္ခံတယ္၊ ကဲ က်ားသစ္ေရ ရွင္ ကၽြန္မတို႔လို ဖင္ကေန အေရာင္ေတာက္ျပႏိုင္မလား ၾကည့္ၾကေသးတာေပါ့”

ဒီအခ်ိန္မွာ တစ္ေကာင္က

“ေကာင္းပါၿပီ .. ေကာင္းပါၿပီ .. ဒါဆိုရင္ ဒီအဖြဲ႔အတြက္ ဘယ္သူက ေခါင္းေဆာင္လုပ္မွာလဲ”

“ေဟး … ေကာင္းလိုက္တာ။ ခုဆိုရင္ တို႔ဘာသာတို႔ ေခါင္းေဆာင္လုပ္ႏိုင္ၿပီေဟ့”

ဒုတိယတန္းစားမ်ဳိးႏြယ္တို႔ဟာ ေပ်ာ္ရႊင္ျမဴးတူးစြာ ေအာ္ဟစ္ၾကၿပီးေနာက္ ခုန္ေပါက္ေနၾကတယ္။

မၾကာမီမွာပဲ သူတို႔ ေကာ္မီတီကို သီးျခားဖြဲ႔စည္းလိုက္တယ္။ သူတို႔ပညာေရးအတြက္ သင္႐ိုးသစ္ကို ေရးဆြဲ ၾကတယ္။ ေကာ္မီတီ၀င္ေတြက မူ၀ါဒေတြ၊ သေဘာတရားေတြ၊ စည္းမ်ဥ္းေတြအသီးသီးကို ေလ့လာၾကၿပီး တဲ့ေနာက္မွာ နည္းဗ်ဴဟာေတြ၊ မဟာဗ်ဴဟာေတြခ်မွတ္ၿပီး စီမံကိန္းေတြနဲ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ သေဘာ တူၾကတယ္။ သူတို႔မူ၀ါဒမွာ တိရစၧာန္အဆင့္အတန္းအလိုက္၊ ခံယူႏိုင္စြမ္းအလိုက္ပညာသင္ၾကားေရးကို ဦးစားေပးရန္ဆိုတာကို မျဖစ္မေနထည့္သြင္းလိုက္ၾကတယ္။ ကိုယ့္နည္းကိုယ့္ဟန္ျဖင့္ ဘြဲ႔ရပညာတတ္ျဖစ္ ေရးဟာ ဒုတိယတန္းစားေတြအတြက္ ပညာေရးပန္းတိုင္ျဖစ္ပါတယ္။

လိပ္က

“တကယ့္ကိုေကာင္းတဲ့ သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းႀကီးပဲ။ ဒါေပမယ့္ ေက်ာင္းက သိပ္ေ၀းလြန္းေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေက်ာင္းကိုေရာက္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ သိပ္မလြယ္ဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ေက်ာင္းၿပီးလို႔ အိမ္ျပန္လည္း မိုးခ်ဳပ္မွ ေရာက္လိမ့္မယ္။ ဒါဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ ပညာေရးနဲ႔လည္း အလွမ္းေ၀းမယ္။ ဘြဲ႔လည္းမရႏိုင္၊ ေခါင္းေဆာင္လည္း မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူးေပါ့”

သာလိကမကလည္း

“ကၽြန္မလည္း ဒီအတိုင္းပဲ။ ရွင္တို႔ေက်ာင္းတက္ေနခ်ိန္မွာ ကၽြန္မက ကေလးေတြအတြက္ အစာရွာေနရ ေသးတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကၽြန္မေက်ာင္းလာမတက္ႏိုင္ဘူး။ ကၽြန္မအတြက္ ပညာေရးကို သီးသန္႔ မစီစဥ္ ေပးႏိုင္ဘူးလား”

ဒီလို တစ္ေကာင္ၿပီးတစ္ေကာင္ ျငင္းခုန္ေ၀ဖန္ေဆြးေႏြးမႈမ်ားၾကားကေန ပညာေရးဆိုင္ရာ ဒုတိယတန္းစား မ်ားအတြက္ သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းႀကီးကို ေအာင္ျမင္စြာေရးဆြဲၿပီးသကာလ ျပဌာန္းႏိုင္လိုက္ၾကပါတယ္။ တိရစၧာန္တိုင္းက ပညာေရးမွာ “အေ၀းသင္”၊ “ကိုယ္တိုင္သင္”၊ “အစဥ္အလာအတိုင္းသင္” ဆိုတာေတြကိုပါ ေတာင္းဆိုၾကတာနဲ႔ “တိရစၧာန္တိုင္းအတြက္ လိုအပ္ခ်ိန္တြင္၊ လိုအပ္သည့္ပညာရပ္ကို၊ လိုအပ္သလို သင္ၾကားေပးရန္” ဆိုတာကိုပါ ထည့္သြင္းျပဌာန္းထားလိုက္ၾကပါတယ္။

သင္႐ိုးသစ္ကို တိရစၧာန္ေတြအမ်ားစုက ႀကိဳဆိုေထာက္ခံၾကတယ္။ ပညာေရးစနစ္သစ္က တိရစၧာန္တိုင္း အတြက္ ဘြဲ႔ရပညာတတ္ေတြျဖစ္လာၿပီး ေခါင္းေဆာင္ေတြျဖစ္လာႏိုင္တယ္ဆိုၿပီး တိရစၧာန္မီဒီယာကလည္း ေထာက္ခံေအာ္ဟစ္ေပးၾကတယ္။ “ပညာေရးတိရစၧာန္တိုင္းနဲ႔မေ၀း” ဆိုတာေတြ မ်က္ႏွာဖံုးသတင္းေတြ အျဖစ္ပါလာတယ္။ မီဒီယာျပန္ၾကားေရးကို တာ၀န္ယူထားရတဲ့ ဇီးကြက္ႀကီးရဲ႕ပံုကို မေတြ႔ခ်င္မွအဆံုးျဖစ္ လာရတယ္။

“အစဥ္အလာပညာေရးလမ္းေၾကာင္းက တိရစၧာန္တိုင္း ပညာတတ္ဖို႔မလြယ္ဘူး။ ဘြဲ႔ရသြားဖို႔လည္း မလြယ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ပညာတတ္ေတြျဖစ္မလာေတာ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြလည္း ျဖစ္မလာေတာ့ဘူးေပါ့။ ဒါကို ကုစားဖို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တီထြင္ျပဌာန္းလိုက္တာ” လို႔ ဇီးကြက္က မီဒီယာကို ထုတ္ျပန္တယ္။

ၾကက္ဆင္ကလည္း

“ပညာေရးစနစ္ေဟာင္းက မမွ်တပါဘူး။ ေက်ာင္းၿပီးဘြဲ႔ရမွ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ၾကရမယ္ဆိုေတာ့၊ ေက်ာင္းမၿပီး ဘြဲ႔မရသူေတြအတြက္ အခြင့္အလမ္းေတြနဲ႔ ေ၀းၿပီေပါ့။ ခု ဒါမ်ဳိးေတြ မရွိေတာ့ဘူး” လို႔ေျပာတယ္။

ၾကြက္က

“ မွန္တာေပါ့။ က်ဴပ္တို႔ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အလွည့္စားခံခဲ့ၾကရတာ။ ဒါေၾကာင့္ သင္႐ိုးေဟာင္းႀကီးကို ေတာ္လွန္ပစ္ရမယ္။ စနစ္ေဟာင္းက က်ဳပ္တို႔ကို စနစ္တက်ဖ်က္ဆီး ႏွိမ္ထားႏိုင္ေအာင္ စီစဥ္ထားတာ။ ဒါ တိရစၧာန္အခြင့္ကို ခ်ဳိးေဖာက္တာ”

သာလိကာမကလည္း

“ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ခြင့္အေရး တိရစၧာန္တိုင္းရဲ႕ အခြင့္အေရးလို႔ ေၾကြးေၾကာ္ေပးၾကပါ”

ပက္က်ိက

“ေတာင္းဆိုၿပီး ေအာ္ေနတာေတာ့ ဟုတ္ပါၿပီ။ အဲဒီ အခြင့္အေရးကို ဘယ္သူေတြက အာမခံခ်က္ေပးမလဲ”

ဒီလိုနဲ႔ ဒုတိယတန္းစားအုပ္စု၀င္ တိရစၧာန္ေတြဟာ ေတာအုပ္မ်ဳိးႏြယ္စုေကာ္မီတီေခါင္းေဆာင္ေတြထံ ခ်ီတက္ၿပီး မိမိတို႔ဆႏၵကိုေဖာ္ထုတ္ျပၾကတယ္။ အဲဒီေကာ္မီတီမွာ တိရစၧာန္ပညာရွင္ေတြ၊ ပညာေရးဆိုင္ရာ သင္႐ိုး ၫႊန္းတမ္းေရးဆြဲေရးေကာ္မီတီ၀င္ေတြလည္း ရွိေနၾကတယ္။

ၾကက္ဆင္က အဖြဲ႔ကိုယ္စား

“ကၽြန္ေတာ္တို႔ အခု ဒီကိုေရာက္လာၾကတာ ခင္ဗ်ားတို႔ရဲ႕ တရားမမွ်တတဲ့ ေခါင္းေဆာင္မႈကို ဆႏၵျပဖို႔ျဖစ္ ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကို အလိုရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြ လုပ္ေနပါတယ္။ အဲဒါကို အသိအမွတ္ျပဳေပးၾကပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ပညာေရးတန္းတူညီမွ်ခြင့္ရွိပါတယ္။ ခံစားပိုင္ခြင့္ အခြင့္အေရးေတြလည္းရွိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုလည္း ေခါင္ေဆာင္ပိုင္းမွာ ပါ၀င္ေခါင္းေဆာင္ ႏိုင္ခြင့္ေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုပါတယ္” ဟုေျပာလိုက္သည္။

ၾကက္ကလည္း

“ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရပိုင္ခြင့္ကို အခြင့္အေရးတစ္ခုအေနနဲ႔ ေတာင္းဆိုပါတယ္။ ကဲ တိရစၧာန္ႀကီးမင္းတို႔က ဘယ္လိုျဖည့္ဆည္းေပးမွာလဲ။ သဘာ၀တရားအရ၊ အေျခအေနအရ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႔ေတာ့ ဆင္ေျခမေပးပါနဲ႔။ တိရစၧာန္အခြင့္အေရးအရ တိရစၧာန္တိုင္း ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ပိုင္ခြင့္ရွိတယ္။ အားလံုးသေဘာမတူ မေထာက္ခံရင္ လည္း ခင္ဗ်ားတို႔ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ပိုင္ခြင့္ မရွိသင့္ဘူး”

ထိုအခ်ိန္တြင္ ေျမေခြးကထၿပီး

“မင္းတို႔လို ေျခႏွစ္ေခ်ာင္းေတြကမ်ား ရာရာစစ” ဟုေျပာလိုက္သည္။

ၾကက္ဆင္က ေျမေခြးကို ယဥ္ေက်းစြာျဖင့္

“ရာရာစစဆိုတဲ့စကားကို မသံုးပါနဲ႔။ အားလံုးတန္းတူအခြင့္အေရးေတြရွိပါတယ္။ ခင္ဗ်ားလည္း ခင္ဗ်ားတို႔ အတြက္ သတ္မွတ္တဲ့ပညာေရးနဲ႔ ဘြဲ႔ရပိုင္ခြင့္ရွိသလို၊ က်ဳပ္တို႔လည္း က်ဳပ္တို႔သတ္မွတ္ထားတဲ့ ပညာေရးနဲ႔ ဘြဲ႔ရပိုင္ခြင့္ရွိပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးပန္းတိုင္က ပညာတတ္ျဖစ္ေရးဆိုရင္ အဲဒါကို ကိုယ့္နည္းကိုယ္ဟန္နဲ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ခြင့္ရွိသင့္ပါတယ္”

ေျမေခြးက

“မျဖစ္ႏိုင္တာကို မေျပာၾကနဲ႔။ မင္းတို႔လည္း မင္းတို႔နည္း မင္းတို႔ပညာ မင္းတို႔ေက်ာင္းနဲ႔ ဘြဲ႔ရေတြျဖစ္လာ။ ငါတို႔လည္း ငါတို႔နည္းေတြနဲ႔ ဘြဲ႔ရလာတယ္ဆိုရင္ စံဆိုတာ ဘယ္လိုသတ္မွတ္ ရေတာ့မွာလဲ။ ငါတို႔အတိုင္း မလုပ္ႏိုင္တဲ့ ပညာေရးကို ပညာေရးလို႔ သတ္မွတ္ၿပီး ဘြဲ႔ေပးရမွာလား” လုိ႔ျပန္ၿပီးရန္ေထာင္တယ္

ၾကက္ဆင္က မခံမရပ္ႏိုင္ျဖစ္လာလို႔ စားပြဲေပၚ ခုန္တက္လိုက္ၿပီး ေျမေခြးကို မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္လိုက္တယ္။ ၿပီးမွ အားလံုးၾကားေအာင္

“ေကာင္းၿပီေလ ဒါဆိုရင္ ဘယ္လိုမ်ား တန္းတူညီမွ်တဲ့ အခြင့္အေရးရေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးႏိုင္မယ္ဆိုတာ ပညာရွိေျမေခြးမင္းက ေျပာၾကားစမ္းပါအံုး”

ေျမေခြးက သြားၿဖဲျပလိုက္ၿပီး အစြယ္ေတြကိုပါထုတ္ျပလိုက္တယ္။ ၿပီးမွ

“ဒီမွာေလ ငါတို႔မွ အစြယ္ေတြရွိတယ္။ မင္းတို႔မွာ အစြယ္ေတြရွိသလား။ ဒါဆိုရင္ တန္းတူညီမွ်ခြင့္ေတြ ေတာင္းဆိုဖို႔ ျဖစ္ႏိုင္သလား”

ေျပာေျပာဆိုဆိုနဲ႔ ေျမေခြးဟာ ၾကက္ဆင္အေပၚ ခုန္အုပ္လိုက္ၿပီး တစ္စစီ ဆြဲဖ်က္ကာ အားလံုးေရွ႕မွာ တကၽြတ္ကၽြတ္ ၀ါးစားလိုက္တယ္။

အဲဒီအခ်ိန္ကစၿပီး ပညာေရးမွာ တန္းတူညီမွ်အခြင့္အေရးေအာ္သံေတြ ေပ်ာက္ဆံုးသြားတယ္။ တိရစၧာန္ေတြ လည္း ပိုေနၿမဲ က်ားေနၿမဲ၀ါဒကို ဆက္လက္က်င့္သံုးၿပီး မူလအတိုင္းေနထိုင္ၾကတယ္။

ဒါေၾကာင့္ အစဥ္အလာမဟုတ္တဲ့ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြကို တိရစၧာန္ေတြ မလုပ္ၾကေတာ့ဘူး။ စားသူနဲ႔ အစားခံ၊ ႀကီးႏိုင္ငယ္ၫွင္း၀ါဒ ဆက္လက္ထြန္းကားတယ္။ အင္အားရွိသူ၊ အေျပးျမန္သူ၊ အျမင့္ခုန္ ႏိုင္သူေတြ ဆက္လက္ႀကီးစိုးတယ္။ ေတာအုပ္ထဲမွာ အင္အားရွိသူ၊ အေျပးျမန္သူ၊ အျမင့္ခုန္ႏိုင္သူေတြ ဆက္လက္ ႀကီးစိုးတယ္။ ေတာအုပ္ထဲမွာ ဒီအတိုင္းပဲရွိေနတယ္။

ပံုျပင္ေလးကေတာ့ ဒါပါပဲကြယ္။

တင္ညြန္႔

Source by :http://www.maukkha.org/
Share this article :

1 comments:

မဒမ္ကိုး said...

အင္းးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးး)))))

Free Online Radio Media





 
ေနေဇာ္လင္း - ORMM(Malaysia News)
Copyright © Mg Say Ta Nar 1+2+3 (ALL IN ONE)
NAY ZAW LIN1(မေလးရွား အြန္လိုင္း ေရဒီယုိ မီဒီယာ)
9.9.2009 ရက္ေန႔တြင္ စတင္ဖြင္႔လွစ္ထားေသာ ဖရီးဝဘ္ဆိုဒ္ ျဖစ္သည္။