ေအာက္တုိဘာလ (၅)ရက္ေန႔တြင္ က်ေရာက္ေသာ ကမ႔ၻာဆရာ၊ ဆရာမမ်ားေန႔ အထိမ္းအမွတ္ အခမ္းအနားကို ထိုင္းႏိုင္ငံ ေတာင္ပိုင္း၊ ဖန္ငခရိုင္၊ တကြန္ပါၿမိဳ႕နယ္ရွိ ခိခတ္ SamSaung Community Center တြင္ (၅.၁၀.၂၀၁၀)ရက္ေန႔က က်င္းပခဲ့သည္။
အဆိုပါ အခမ္းအနားကို ထိုင္းႏိုင္ငံေတာင္ပိုင္း အေျခစိုက္ ပညာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ေဖာင္ေဒးရွင္း (FED)တြင္ ပညာသင္ၾကား ေနၾကသည့္ လူငယ္သိပၸံေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားက ကမာၻ႔ဆရာမ်ားေန႔ အထိမ္းအမွတ္ အခမ္းအနားႏွင့္ အာစရိယ ပူေဇာ္ပြဲကို ပူးတြဲ က်င္းပခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ အဆိုပါအခမ္းအနားသို႔ ေဖာင္ေဒးရွင္းမွ ဆရာ၊ ဆရာမ်ား၊ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား၊ ဝန္ထမ္းမ်ား၊ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ားႏွင့္ အဖြဲ႔အစည္း အသီးသီးမွ ေဒသခံ ထုိင္းအာဏာပုိင္မ်ား စုစုေပါင္း အင္အား( ၃၅၀)ေက်ာ္ တက္ေရာက္ခဲ့သည္။
ယခုႏွစ္၌ က်င္းပသည့္ ကမၻာ့ဆရာမ်ားေန႔ ပတ္သက္ၿပီး FED ၏ လက္ေထာက္ ဒါရုိက္တာ ေဒၚပုိပုိက “က်မတို႔ အေနနဲ႔ ႏုိင္ငံတကာ ဆရာမ်ားေန႔ကုိ အဖြဲ႔အစည္းက ဦးစီၿပီး ႏွစ္စဥ္ လုပ္ေဆာင္ လာၾကပါတယ္။ က်မတို႔ အဖြ႔ဲအစည္း အေနနဲ႔က ပံုမွန္ ပညာေရး တစ္ခုထဲကုိ ဦးစားေပး သင္တာမဟုတ္ဘဲ ေက်ာင္းသား လူငယ္ေတြရဲ႕ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈ၊ လူငယ္ေတြရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္မႈနဲ႔ က်မတို႔ရဲ႕ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း ဖြ႔႔ံၿဖိဳး တုိးတက္ေရးအတြက္ ကုိယ္တတ္ႏုိင္တဲ့ဘက္က ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ဖို႔ တာဝန္ရွိတယ္ ဆိုတာကုိ သိေအာင္ သင္ၾကား ေပးေနတာပါ။
ပုိၿပီး အေရးႀကီးတာက ဆရာ၊ ဆရာမေတြရဲ႕ ေက်းဇူးေတြ သူတို႔ေပၚမွာ ဘယ္ေလာက္ ရွိတယ္ဆိုတာရယ္၊ တိုင္းျပည္ တစ္ျပည္ ဖြံ႔ၿဖိဳး တုိးတက္ဖို႔ ဆရာ၊ ဆရာမေတြရဲ႕ တာဝန္ ဘယ္ေလာက္အထိ အေရးႀကီးတယ္ ဆိုတာကုိ သူတို႔ ကုိယ္တိုင္ သိရွိ နားလည္ၿပီး သူတုိ႔ရဲ႕ ဆရာ၊ ဆရာမေတြကုိ သူတို႔ကုိယ္ကုိင္ ဦးစီးၿပီး ဂါဝရျပဳတာ ျမင္ရေတာ့ က်မအေနနဲ႔ ေဖာ္မျပႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ဝမ္းသာပါတယ္။ က်မတို႔ အဖြဲ႔အစည္းမွာ ကိုယ္က်ိဳးစြန္႔ အနစ္နာခံၿပီး ေရႊ႕ေျပာင္း ျမန္မာ အလုပ္သမားေတြရဲ႕ ကေလးငယ္ေတြကုိ အဘက္ဘက္က ထူးခြၽန္ေအာင္ ပညာ သင္ေပးေနတဲ့ ထုိင္း၊ ျမန္မာနဲ႔ ႏုိင္ငံျခားသား ဆရာ၊ ဆရာမေတြကုိ က်မတို႔ရဲ႕ ရင္ထဲက လိႈက္လိႈက္လဲွလဲွ ေက်းဇူးတင္ အသိအမွတ္ျပဳေၾကာင္း က်မတို႔ရဲ႕ အဖြဲ႔အစည္းကိုယ္စား က်မအေနနဲ႔ ဒီေနရာကေန ေလးေလးနက္နက္ ေျပာႀကားလိုပါတယ္”ဟု ေျပာသည္။
အခမ္းအနားတြင္ ေရႊ႕ေျပာင္းျမန္မာ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားေလးမ်ားမွ ၎တို႔၏ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအား ေက်းဇူးတင္စကား ေျပာၾကားျခင္း၊ ကန္ေတာ့ျခင္း၊ လက္ေဆာင္ ပစၥည္းမ်ား ေပးအပ္ျခင္းအျပင္ ေက်ာင္းအသီးသီးမွလည္း ရုိးရာ အကမ်ားျဖင့္ ေျဖေဖ်ာ္ဧည့္ခံ ခဲ့ၾကပါသည္။ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားမွလည္း ၎တို႔၏ ရင္တြင္း စကားမ်ားကို ျပန္လည္ ေျပာၾကား သြားခဲ့ၾကသည္။
အခမ္းအနားကို ဦးစီး က်င္းပခဲ့သူ တစ္ဦးျဖစ္သည့္ လူငယ္သိပၸံေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းသူ မဥၨဴေအးက အခုလို ေျပာျပခဲ့သည္။
“သမီးတို႔ ဒီဆရာ ကန္႔ေတာ့ပြဲ အတြက္ကို တစ္လေလာက္ ႀကိဳတင္ ျပင္ဆင္ ထားတာပါ။ ဒါေပမယ့္ သမီးတို႔ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြ အေနနဲ႔က ဒီကမာၻ႔ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားေန႔ အခမ္းအနားကို ဒီႏွစ္မွာ ပထမဦးဆံုး အေနနဲ႔ ဦးေဆာင္ လုပ္တာဆိုေတာ့ အခက္အခဲေတြ အမ်ားႀကီး ေတြ႔ရတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း သမီးတို႔ ပူးေပါင္း တိုင္ပင္ၿပီး အဲဒီ အခက္အခဲေတြကို ေျဖရွင္းႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ သမီးတို႔ အရမ္းကို ဂုဏ္ယူမိတယ္။
ေက်လည္း ေက်နပ္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ အခမ္းအနားက ေတာ္ေတာ္ေလးကို စီကား သိုက္ၿမိဳက္ခဲ့လို႔ပဲ။ သမီးတို႔ ပင္ပန္းရက်ဳိး နပ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး အခုလို အခမ္းအနားမ်ဳိး က်င္းပၿပီး ဆရာ၊ ဆရာမေတြရဲ႕ ေက်းဇူးကုိ က်မတို႔ တတ္ႏုိင္သေလာက္ ဆပ္ခြင့္ ရခဲ့တဲ့အတြက္ ၀မ္းလည္းသာတယ္ ေက်လည္း ေက်နပ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာ၊ ဆရာမေတြရဲ႕ ေက်းဇူးက ဘယ္ေတာ့မွ ဆပ္လို႔ ကုန္မွာ မဟုတ္ပါဘူး”
အထူး ဧည့္သည္အျဖစ္ တက္ေရာက္လာသည့္ တကြန္ပါၿမိဳ႕နယ္ ယဥ္ေက်းမႈ ၀န္ႀကီးဌာနမွ အရာရွိကလည္း ယေန႔ အခမ္းအနားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ၎၏ အျမင္ကုိ ယခုလို ေျပာျပခဲ့သည္။
“အခုျပဳလုပ္တဲ့ အခမ္းအနား တက္ေရာက္ခြင့္ ရတဲ့အတြက္ ၀မ္းသာပါတယ္။ အခုလို ျမန္မာေတြ ျပဳလုပ္တဲ့ အခမ္းအနားမ်ဳိးကို တစ္ခါမွ မတက္ခဲ့ဖူးပါဘူး။ ဒီအခမ္းအနား တက္လာတဲ့ အခါၾကေတာ့ ျမန္မာေတြရဲ႕ အက၊ ေျပာဆိုေနတဲ့ စကားသံေတြ သီခ်င္းေတြကို ၾကားရတဲ့အခါ က်ေနာ္ရဲ႕ ငယ္ငယ္ဘ၀ကို ျပန္ေတြးမိပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ (၁၅)ႏွစ္ေလာက္က မဲေဆာက္သြားတယ္။ ျမ၀တီကို ေရာက္ခဲ့တယ္ အခုလို အသံေတြ သီးခ်င္းေတြ အကေတြကို ၾကားခဲ့ရတယ္။ အခု ျပန္ေတြ႔ရေတာ့ ၀မ္းသာတယ္။ ျမန္မာေတြကလည္း ကိုယ့္ရိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈ ကိုယ့္အကေတြ ရွိတယ္။ အဲဒီ ယဥ္ေက်းမႈက သူတပါးကို စြဲေဆာင္ႏိုင္တယ္။ အခု ဖန္ငကို ေရာက္တာ သိပ္မၾကာေသးတဲ့ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြက နည္းလမ္းမ်ဳိးစံုနဲ႔ ထုိင္းထဲကို ပံုစံမ်ဳိးစံုနဲ႔ ၀င္ေရာက္လာတယ္။ ဟိုေရွ႕ေရွ႕တုန္းက နယ္ေျမ သတ္မွတ္ လူမ်ဳိး ခြဲျခားမႈ မရွိဘူး။
အားလံုး ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမေတြလိုပဲ ေနၾကတယ္။ ေနာက္ပိုင္း လူေတြက နယ္ေျမေတြ သတ္မွတ္လာၾကတယ္။ အဲဒီကေနတဆင့္ ႏိုင္ငံေတြ လူမ်ဳိးေတြ ခြဲျခားလာၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ အားလံုးဟာ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမေတြပါပဲ။ ေနာက္တစ္ခုက လူမႈ ပတ္၀န္းက်င္ တိုးတတ္ဖို႔ ဆိုတာ လူေတြ ပညာတတ္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ အဲဒီ ပညာတတ္မွ အသိပညာေတြ ဗဟုသုတေတြ ရွိမွာ၊ အဲဒီလို ပညာေတြတတ္ ဗဟုသုတေတြ ရွိဖို႔အတြက္ အဓိက လိုအပ္တာက ေက်ာင္းဆရာ၊ ဆရာမေတြပါပဲ။ သူတို႔ေတြ မရွိရင္ က်ေနာ္တို႔ အသိပညာ၊ အတတ္ပညာေတြ တတ္လာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ လူမႈ အသိုင္းအ၀ိုင္းေတြ တိုးတက္္လာဖို႔ အတြက္က ဆရာ၊ ဆရာမေတြဟာ အရမ္း အေရးႀကီးတဲ့ အဓိက ေက်းဇူးရွိတဲ့ သူေတြပါ”
အခမ္းအနားသို႔ လက္ရွိ ေက်ာင္းတက္ေရာက္ေနသည့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား အျပင္ အေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ေက်ာင္းထြက္ၿပီး အလုပ္ လုပ္ကုိင္ေနၾကသည့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေဟာင္းမ်ား တက္ေရာက္လာသည့္အေပၚ ဝမ္းသာေၾကာင္းႏွင့္ ယခုျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ အခမ္းအနားေပၚ ၎၏ အျမင္ကုိ ဦးေဆာင္က်င္းပသည့္ ေက်ာင္းသား တစ္ဦးျဖစ္သူ ေမာင္ထူးႏိုင္လင္းမွလည္း အခမ္းအနား လုပ္ရျခင္း၏ ရည္ခ်က္ရြယ္ကုိ အခုလို ေျပာျပခဲ့သည္။
“က်ေနာ္တို႔ အေနနဲ႔က အခုလို ကမာၻ႔ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားေန႔မွာ က်ေနာ္တို႔ ဘဝေတြကုိ တိုးတက္ေျပာင္းလဲေအာင္ အပင္ပန္းခံ၊ အနစ္နာခံၿပီး၊ ေန႔စဥ္ သင္ၾကားေပးေနတဲ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ဆရာ၊ ဆရာမေတြကို ကန္ေတာ့ခ်င္လို႔ပါ။ ေနာက္ၿပီး က်ေနာ္တို႔နဲ႔အတူ ပညာ သင္ၾကားေနတဲ့ ညီငယ္ေလး ညီမငယ္ေလးေတြ အေနနဲ႔လည္း ေနာက္ေနာင္ က်ေနာ္တို႔လို ဦးေဆာင္ ဦးရြက္ ျပဳလာႏိုင္ေအာင္ က်ေနာ္တို႔က ေရွ႕ကေန ဦးေဆာင္ၿပီး ဒီအခမ္းအနားကို က်င္းပတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္ ဒီေက်ာင္းကေန အေျခအေန အမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ထြက္သြားၾကတဲ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ သူငယ္ခ်င္းေတြကိုလည္း ပူးေပါင္း ပါဝင္ေစခ်င္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္းေဟာင္းေတြ အခုလို႔ လာေရာက္ၿပီး ဆရာ၊ ဆရာမေတြကို ကန္ေတာ့ၾကတာ ေတြ႔ရတာ က်ေနာ္တုိ႔လည္း အရမ္း ၀မ္းသာၾကတယ္။ ဆရာ၊ ဆရာမေတြလည္း ၀မ္းသာပီတိ ျဖစ္ေနတာကို က်ေနာ္တို႔ ေတြ႔ရတယ္။ ေနာက္ႏွစ္ေတြမွာလည္း အခုလို ပြဲေတြ လုပ္ႏုိင္မယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္”
FED ပညာေရးဌာန အေနျဖင့္ ၂၀၀၅ခုႏွစ္ ဇြန္လ (၁) ရက္ေန႔မွစ၍ ေက်ာင္း (၃)ေက်ာင္း၊ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသား (၁၅၀)ခန္႔ျဖင့္ စတင္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ရာ ယခု ၂၀၁၀-၂၀၁၁ ပညာသင္ႏွစ္တြင္ ေရႊ႕ေျပာင္း ျမန္မာ စာသင္ေက်ာင္း (၈)ေက်ာင္းႏွင့္ မူႀကိဳေက်ာင္း (၂)ေက်ာင္းကို ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ခဲ့ၿပီး ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသား (၆၀၀)ေက်ာ္ကို ပညာသင္ၾကား ေပးလ်က္ ရွိသည့္အျပင္ ထိုင္းအစုိးရ ေက်ာင္းမ်ားသုိ႔ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသား (၁၀၀) ေက်ာ္ ပုိ႔ေဆာင္ႏုိင္ခဲ့သည္။
လာမည့္ ပညာသင္ႏွစ္ ( ၂၀၁၁-၁၂)ခုႏွစ္တြင္ ထုိင္းအစုိးရ ေက်ာင္းမ်ားသုိ႔ ေက်ာင္းသား ဦးေရ ယခင္ႏွစ္မ်ားထက္ ပုိမုိ ပုိ႔ေဆာင္ႏုိင္ရန္ စီစဥ္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိသည္။
Source by :http://www.ghre.org/
အဆိုပါ အခမ္းအနားကို ထိုင္းႏိုင္ငံေတာင္ပိုင္း အေျခစိုက္ ပညာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ေဖာင္ေဒးရွင္း (FED)တြင္ ပညာသင္ၾကား ေနၾကသည့္ လူငယ္သိပၸံေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားက ကမာၻ႔ဆရာမ်ားေန႔ အထိမ္းအမွတ္ အခမ္းအနားႏွင့္ အာစရိယ ပူေဇာ္ပြဲကို ပူးတြဲ က်င္းပခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ အဆိုပါအခမ္းအနားသို႔ ေဖာင္ေဒးရွင္းမွ ဆရာ၊ ဆရာမ်ား၊ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား၊ ဝန္ထမ္းမ်ား၊ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ားႏွင့္ အဖြဲ႔အစည္း အသီးသီးမွ ေဒသခံ ထုိင္းအာဏာပုိင္မ်ား စုစုေပါင္း အင္အား( ၃၅၀)ေက်ာ္ တက္ေရာက္ခဲ့သည္။
ယခုႏွစ္၌ က်င္းပသည့္ ကမၻာ့ဆရာမ်ားေန႔ ပတ္သက္ၿပီး FED ၏ လက္ေထာက္ ဒါရုိက္တာ ေဒၚပုိပုိက “က်မတို႔ အေနနဲ႔ ႏုိင္ငံတကာ ဆရာမ်ားေန႔ကုိ အဖြဲ႔အစည္းက ဦးစီၿပီး ႏွစ္စဥ္ လုပ္ေဆာင္ လာၾကပါတယ္။ က်မတို႔ အဖြ႔ဲအစည္း အေနနဲ႔က ပံုမွန္ ပညာေရး တစ္ခုထဲကုိ ဦးစားေပး သင္တာမဟုတ္ဘဲ ေက်ာင္းသား လူငယ္ေတြရဲ႕ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈ၊ လူငယ္ေတြရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္မႈနဲ႔ က်မတို႔ရဲ႕ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း ဖြ႔႔ံၿဖိဳး တုိးတက္ေရးအတြက္ ကုိယ္တတ္ႏုိင္တဲ့ဘက္က ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ဖို႔ တာဝန္ရွိတယ္ ဆိုတာကုိ သိေအာင္ သင္ၾကား ေပးေနတာပါ။
ပုိၿပီး အေရးႀကီးတာက ဆရာ၊ ဆရာမေတြရဲ႕ ေက်းဇူးေတြ သူတို႔ေပၚမွာ ဘယ္ေလာက္ ရွိတယ္ဆိုတာရယ္၊ တိုင္းျပည္ တစ္ျပည္ ဖြံ႔ၿဖိဳး တုိးတက္ဖို႔ ဆရာ၊ ဆရာမေတြရဲ႕ တာဝန္ ဘယ္ေလာက္အထိ အေရးႀကီးတယ္ ဆိုတာကုိ သူတို႔ ကုိယ္တိုင္ သိရွိ နားလည္ၿပီး သူတုိ႔ရဲ႕ ဆရာ၊ ဆရာမေတြကုိ သူတို႔ကုိယ္ကုိင္ ဦးစီးၿပီး ဂါဝရျပဳတာ ျမင္ရေတာ့ က်မအေနနဲ႔ ေဖာ္မျပႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ဝမ္းသာပါတယ္။ က်မတို႔ အဖြဲ႔အစည္းမွာ ကိုယ္က်ိဳးစြန္႔ အနစ္နာခံၿပီး ေရႊ႕ေျပာင္း ျမန္မာ အလုပ္သမားေတြရဲ႕ ကေလးငယ္ေတြကုိ အဘက္ဘက္က ထူးခြၽန္ေအာင္ ပညာ သင္ေပးေနတဲ့ ထုိင္း၊ ျမန္မာနဲ႔ ႏုိင္ငံျခားသား ဆရာ၊ ဆရာမေတြကုိ က်မတို႔ရဲ႕ ရင္ထဲက လိႈက္လိႈက္လဲွလဲွ ေက်းဇူးတင္ အသိအမွတ္ျပဳေၾကာင္း က်မတို႔ရဲ႕ အဖြဲ႔အစည္းကိုယ္စား က်မအေနနဲ႔ ဒီေနရာကေန ေလးေလးနက္နက္ ေျပာႀကားလိုပါတယ္”ဟု ေျပာသည္။
အခမ္းအနားတြင္ ေရႊ႕ေျပာင္းျမန္မာ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားေလးမ်ားမွ ၎တို႔၏ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအား ေက်းဇူးတင္စကား ေျပာၾကားျခင္း၊ ကန္ေတာ့ျခင္း၊ လက္ေဆာင္ ပစၥည္းမ်ား ေပးအပ္ျခင္းအျပင္ ေက်ာင္းအသီးသီးမွလည္း ရုိးရာ အကမ်ားျဖင့္ ေျဖေဖ်ာ္ဧည့္ခံ ခဲ့ၾကပါသည္။ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားမွလည္း ၎တို႔၏ ရင္တြင္း စကားမ်ားကို ျပန္လည္ ေျပာၾကား သြားခဲ့ၾကသည္။
အခမ္းအနားကို ဦးစီး က်င္းပခဲ့သူ တစ္ဦးျဖစ္သည့္ လူငယ္သိပၸံေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းသူ မဥၨဴေအးက အခုလို ေျပာျပခဲ့သည္။
“သမီးတို႔ ဒီဆရာ ကန္႔ေတာ့ပြဲ အတြက္ကို တစ္လေလာက္ ႀကိဳတင္ ျပင္ဆင္ ထားတာပါ။ ဒါေပမယ့္ သမီးတို႔ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြ အေနနဲ႔က ဒီကမာၻ႔ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားေန႔ အခမ္းအနားကို ဒီႏွစ္မွာ ပထမဦးဆံုး အေနနဲ႔ ဦးေဆာင္ လုပ္တာဆိုေတာ့ အခက္အခဲေတြ အမ်ားႀကီး ေတြ႔ရတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း သမီးတို႔ ပူးေပါင္း တိုင္ပင္ၿပီး အဲဒီ အခက္အခဲေတြကို ေျဖရွင္းႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ သမီးတို႔ အရမ္းကို ဂုဏ္ယူမိတယ္။
ေက်လည္း ေက်နပ္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ အခမ္းအနားက ေတာ္ေတာ္ေလးကို စီကား သိုက္ၿမိဳက္ခဲ့လို႔ပဲ။ သမီးတို႔ ပင္ပန္းရက်ဳိး နပ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး အခုလို အခမ္းအနားမ်ဳိး က်င္းပၿပီး ဆရာ၊ ဆရာမေတြရဲ႕ ေက်းဇူးကုိ က်မတို႔ တတ္ႏုိင္သေလာက္ ဆပ္ခြင့္ ရခဲ့တဲ့အတြက္ ၀မ္းလည္းသာတယ္ ေက်လည္း ေက်နပ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာ၊ ဆရာမေတြရဲ႕ ေက်းဇူးက ဘယ္ေတာ့မွ ဆပ္လို႔ ကုန္မွာ မဟုတ္ပါဘူး”
အထူး ဧည့္သည္အျဖစ္ တက္ေရာက္လာသည့္ တကြန္ပါၿမိဳ႕နယ္ ယဥ္ေက်းမႈ ၀န္ႀကီးဌာနမွ အရာရွိကလည္း ယေန႔ အခမ္းအနားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ၎၏ အျမင္ကုိ ယခုလို ေျပာျပခဲ့သည္။
“အခုျပဳလုပ္တဲ့ အခမ္းအနား တက္ေရာက္ခြင့္ ရတဲ့အတြက္ ၀မ္းသာပါတယ္။ အခုလို ျမန္မာေတြ ျပဳလုပ္တဲ့ အခမ္းအနားမ်ဳိးကို တစ္ခါမွ မတက္ခဲ့ဖူးပါဘူး။ ဒီအခမ္းအနား တက္လာတဲ့ အခါၾကေတာ့ ျမန္မာေတြရဲ႕ အက၊ ေျပာဆိုေနတဲ့ စကားသံေတြ သီခ်င္းေတြကို ၾကားရတဲ့အခါ က်ေနာ္ရဲ႕ ငယ္ငယ္ဘ၀ကို ျပန္ေတြးမိပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ (၁၅)ႏွစ္ေလာက္က မဲေဆာက္သြားတယ္။ ျမ၀တီကို ေရာက္ခဲ့တယ္ အခုလို အသံေတြ သီးခ်င္းေတြ အကေတြကို ၾကားခဲ့ရတယ္။ အခု ျပန္ေတြ႔ရေတာ့ ၀မ္းသာတယ္။ ျမန္မာေတြကလည္း ကိုယ့္ရိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈ ကိုယ့္အကေတြ ရွိတယ္။ အဲဒီ ယဥ္ေက်းမႈက သူတပါးကို စြဲေဆာင္ႏိုင္တယ္။ အခု ဖန္ငကို ေရာက္တာ သိပ္မၾကာေသးတဲ့ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြက နည္းလမ္းမ်ဳိးစံုနဲ႔ ထုိင္းထဲကို ပံုစံမ်ဳိးစံုနဲ႔ ၀င္ေရာက္လာတယ္။ ဟိုေရွ႕ေရွ႕တုန္းက နယ္ေျမ သတ္မွတ္ လူမ်ဳိး ခြဲျခားမႈ မရွိဘူး။
အားလံုး ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမေတြလိုပဲ ေနၾကတယ္။ ေနာက္ပိုင္း လူေတြက နယ္ေျမေတြ သတ္မွတ္လာၾကတယ္။ အဲဒီကေနတဆင့္ ႏိုင္ငံေတြ လူမ်ဳိးေတြ ခြဲျခားလာၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ အားလံုးဟာ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမေတြပါပဲ။ ေနာက္တစ္ခုက လူမႈ ပတ္၀န္းက်င္ တိုးတတ္ဖို႔ ဆိုတာ လူေတြ ပညာတတ္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ အဲဒီ ပညာတတ္မွ အသိပညာေတြ ဗဟုသုတေတြ ရွိမွာ၊ အဲဒီလို ပညာေတြတတ္ ဗဟုသုတေတြ ရွိဖို႔အတြက္ အဓိက လိုအပ္တာက ေက်ာင္းဆရာ၊ ဆရာမေတြပါပဲ။ သူတို႔ေတြ မရွိရင္ က်ေနာ္တို႔ အသိပညာ၊ အတတ္ပညာေတြ တတ္လာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ လူမႈ အသိုင္းအ၀ိုင္းေတြ တိုးတက္္လာဖို႔ အတြက္က ဆရာ၊ ဆရာမေတြဟာ အရမ္း အေရးႀကီးတဲ့ အဓိက ေက်းဇူးရွိတဲ့ သူေတြပါ”
အခမ္းအနားသို႔ လက္ရွိ ေက်ာင္းတက္ေရာက္ေနသည့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား အျပင္ အေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ေက်ာင္းထြက္ၿပီး အလုပ္ လုပ္ကုိင္ေနၾကသည့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေဟာင္းမ်ား တက္ေရာက္လာသည့္အေပၚ ဝမ္းသာေၾကာင္းႏွင့္ ယခုျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ အခမ္းအနားေပၚ ၎၏ အျမင္ကုိ ဦးေဆာင္က်င္းပသည့္ ေက်ာင္းသား တစ္ဦးျဖစ္သူ ေမာင္ထူးႏိုင္လင္းမွလည္း အခမ္းအနား လုပ္ရျခင္း၏ ရည္ခ်က္ရြယ္ကုိ အခုလို ေျပာျပခဲ့သည္။
“က်ေနာ္တို႔ အေနနဲ႔က အခုလို ကမာၻ႔ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားေန႔မွာ က်ေနာ္တို႔ ဘဝေတြကုိ တိုးတက္ေျပာင္းလဲေအာင္ အပင္ပန္းခံ၊ အနစ္နာခံၿပီး၊ ေန႔စဥ္ သင္ၾကားေပးေနတဲ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ဆရာ၊ ဆရာမေတြကို ကန္ေတာ့ခ်င္လို႔ပါ။ ေနာက္ၿပီး က်ေနာ္တို႔နဲ႔အတူ ပညာ သင္ၾကားေနတဲ့ ညီငယ္ေလး ညီမငယ္ေလးေတြ အေနနဲ႔လည္း ေနာက္ေနာင္ က်ေနာ္တို႔လို ဦးေဆာင္ ဦးရြက္ ျပဳလာႏိုင္ေအာင္ က်ေနာ္တို႔က ေရွ႕ကေန ဦးေဆာင္ၿပီး ဒီအခမ္းအနားကို က်င္းပတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္ ဒီေက်ာင္းကေန အေျခအေန အမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ထြက္သြားၾကတဲ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ သူငယ္ခ်င္းေတြကိုလည္း ပူးေပါင္း ပါဝင္ေစခ်င္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္းေဟာင္းေတြ အခုလို႔ လာေရာက္ၿပီး ဆရာ၊ ဆရာမေတြကို ကန္ေတာ့ၾကတာ ေတြ႔ရတာ က်ေနာ္တုိ႔လည္း အရမ္း ၀မ္းသာၾကတယ္။ ဆရာ၊ ဆရာမေတြလည္း ၀မ္းသာပီတိ ျဖစ္ေနတာကို က်ေနာ္တို႔ ေတြ႔ရတယ္။ ေနာက္ႏွစ္ေတြမွာလည္း အခုလို ပြဲေတြ လုပ္ႏုိင္မယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္”
FED ပညာေရးဌာန အေနျဖင့္ ၂၀၀၅ခုႏွစ္ ဇြန္လ (၁) ရက္ေန႔မွစ၍ ေက်ာင္း (၃)ေက်ာင္း၊ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသား (၁၅၀)ခန္႔ျဖင့္ စတင္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ရာ ယခု ၂၀၁၀-၂၀၁၁ ပညာသင္ႏွစ္တြင္ ေရႊ႕ေျပာင္း ျမန္မာ စာသင္ေက်ာင္း (၈)ေက်ာင္းႏွင့္ မူႀကိဳေက်ာင္း (၂)ေက်ာင္းကို ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ခဲ့ၿပီး ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသား (၆၀၀)ေက်ာ္ကို ပညာသင္ၾကား ေပးလ်က္ ရွိသည့္အျပင္ ထိုင္းအစုိးရ ေက်ာင္းမ်ားသုိ႔ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသား (၁၀၀) ေက်ာ္ ပုိ႔ေဆာင္ႏုိင္ခဲ့သည္။
လာမည့္ ပညာသင္ႏွစ္ ( ၂၀၁၁-၁၂)ခုႏွစ္တြင္ ထုိင္းအစုိးရ ေက်ာင္းမ်ားသုိ႔ ေက်ာင္းသား ဦးေရ ယခင္ႏွစ္မ်ားထက္ ပုိမုိ ပုိ႔ေဆာင္ႏုိင္ရန္ စီစဥ္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိသည္။
Source by :http://www.ghre.org/
0 comments:
Post a Comment