ကိုယ့္ရဲ႕ အနာဂတ္ပညာေရး အခြင့္အလမ္းေတြကို မိမိဘာသာရွာေဖြၿပီးရင္ မိခင္ႏိုင္ငံဖြံ႔ၿဖိဳးမႈမွာ ပါ၀င္လႈပ္ရွားသင့္တယ္၊ ထိုင္းႏိုင္ငံ Chulalongkorn University တြင္ ပညာသင္ဆုရရွိထားသူ ကိုေအာင္မ်ဳိးဟိန္းႏွင့္ ေတြ႕ဆံုျခင္း ....
ေခတ္ကာလအေလ်ာက္ နည္းပညာ၏ ေတာင္းဆိုမႈ လိုအပ္ခ်က္မ်ားအရ လူငယ္မ်ား၏ အနာဂတ္တြင္ ဆင့္ပြားပညာရပ္မ်ား ေလ့လာသင္ယူခြင့္ရရန္ ေငြေၾကးမ်ားစြာ ရင္းႏွီးရေပသည္။ အရည္အခ်င္းရွိ၍ ေနာင္တြင္ ေခါင္းေဆာင္မႈ စြမ္းရည္ျပည့္၀ကာ လူမႈအဖြဲ႔အစည္း ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈတြင္ ပံ့ပိုးႏိုင္ေစရန္ ယေန႔အခါ ပညာသင္ဆုမ်ားစြာအား ႏုိင္ငံမ်ဳိးစံုမွ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ဳိးစံုျဖင့္ ေပးအပ္ လာၾကေပသည္။
ထိုအထဲ၌ အစုိးရအခ်င္းခ်င္း ေပးအပ္သည့္ ပညာသင္ဆုမ်ား၊ ႏိုင္ငံတကာအသင္းအဖြဲ႔မ်ား၏ ရန္ပံုေငြမ်ားမွ ေပးအပ္သည့္ ပညာသင္ဆုမ်ားဟူ၍ ရွိလာၾကေပသည္။ ယေန႔ေခတ္ လူငယ္မ်ားအေနျဖင့္ မိမိတို႔၏အနာဂတ္ ပညာေရးလမ္းေၾကာင္းမ်ား တိုးခ်ဲ႕သင္ယူႏုိင္ေစရန္ မိမိကိုယ္တိုင္ပင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ ရွာေဖြလာၾကရေၾကာင္း၊ ပညာသင္ဆု ေလွ်ာက္ရာတြင္လည္း မည္သည့္ အခ်က္မ်ားအား ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ ထားသင့္ေၾကာင္းႏွင့္ စေကာ္လားရွစ္မ်ား၏ သေဘာသဘာ၀မ်ား အေၾကာင္းကုိ လူငယ္မ်ား သိရွိႏုိင္ေစရန္ လက္ရွိထိုင္းႏိုင္ငံ Chulalongkorn University ၏ Master of Arts and International Development Studies သင္ယူရန္ ရာႏႈန္းျပည့္ ပညာသင္ဆု ရရွိထားသူ ကိုေအာင္မ်ဳိးဟိန္း@harry ႏွင့္ ယခုကဲ့သို႔ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းျဖစ္ခဲ့ပါသည္။
ေမး ။ ႏုိင္ငံအသီးသီးက ပညာသင္ဆုေပးေနတဲ့ သေဘာသဘာ၀နဲ႔ ေပးအပ္တဲ့ ပညာသင္ဆုပံုစံေတြ ဘယ္လိုရွိပါလဲ။
ေျဖ ။ ႏုိင္ငံအလိုက္ ပညာသင္ဆုေပးအပ္ပံုျခင္း မတူၾကပါဘူး။ တခ်ဳိ႕က ကိုယ့္ကိုေထာက္ပံ့ေပးမယ့္ Funding ေတြ အရင္ရွာၿပီး တကၠသိုလ္ရွာရပါတယ္။ အဲဒီတကၠသိုလ္ေတြမွာ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ပညာရပ္ဟာ ကိုယ္တက္ခ်င္တဲ့အခ်ိန္နဲ႔ ကိုက္ညီမႈရွိမရွိနဲ႔ Dead line ကို ခ်ိန္ထိုးၿပီးမွ ေလွ်ာက္လႊာကို အေကာင္းဆံုး ျပင္ဆင္သင့္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့လည္း တကၠသုိလ္ေတြ က ပညာသင္ဆုဆိုၿပီး သူတို႔ ၀က္ဘ္စာမ်က္ႏွာေတြမွာ တရား၀င္ေပးတာေတြလည္း ရွိၾကပါတယ္။ အဓိက ကေတာ့ ကိုယ္ရဲ့အရည္အခ်င္းနဲ႔ ကုိယ္သင္ခ်င္တဲ့ ဘာသာရပ္ဟာကိုယ္ ေရြးခ်ယ္ထားတဲ့ တကၠသိုလ္မွာ Strong ျဖစ္ဖို႔လိုတယ္။ တကၠသိုလ္ေတြရဲ့ Ranking ေကာင္းတိုင္းလည္း ကုိယ္သင္ခ်င္တဲ့ဘာသာရပ္က အဲဒီတကၠသိုလ္ မွာ ပို႔ခ်မႈ၊ သင္ၾကားမႈ ေကာင္းခ်င္မွ ေကာင္းေနလိမ့္မယ္။
ပညာသင္ဆုမွာ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ဳိးစံု ရွိၾကေပမယ့္ ကိုယ္ေလွ်ာက္မယ့္ အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ေနာက္ခံ အေျခအေနကို အရင္ဆန္းစစ္ၿပီးမွ ေလွ်ာက္ထားသင့္ ပါတယ္။ ႏိုင္ငံတိုင္းမွာစီးပြားေရး၊ လူမႈဖြံ႔ၿဖိဳးေရး အဖြဲ႔အစည္းေတြ ဘက္ကလည္း ပညာသင္ဆုေတြ ေပးေနတာေၾကာင့္ တျခားရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ ဘာရွိလဲဆိုတာ မသိမျဖစ္သိဖို႔ လိုပါတယ္
ေမး ။ အခုႏုိင္ငံတကာက ေပးေနတဲ့ ပညာသင္ဆု ေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္လိုထင္ျမင္မိပါလဲ။
ေျဖ ။ ႏိုင္ငံေပါင္းစံုက အခုေနာက္ပိုင္း ပညာသင္ဆုေတြကို နည္းလမ္း မ်ဳိးစံုနဲ႔ေပးလာၾကတယ္။ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြကလည္း မ်ဳိးစံုေပါ့။ ပညာသင္ဆုမွာ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ဳိးစံုရွိၾကေပမယ့္ ကိုယ္ေလွ်ာက္မယ့္အဖြဲ႕အစည္း ရဲ့ေနာက္ခံအေျခအေနကို အရင္ဆန္းစစ္ ၿပီးမွ ေလွ်ာက္ထားသင့္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံ တိုင္းမွာစီးပြားေရး၊ လူမႈဖြံ႕ၿဖိဳးေရး အဖြဲ႕အစည္းေတြ ဘက္ကလည္း ပညာသင္ဆု ေတြေပးေနတာေၾကာင့္ တျခားရည္ရြယ္ ခ်က္ေတြဘာရွိလဲဆိုတာ မသိမျဖစ္ သိဖို႔ လိုပါတယ္။
ေမး ။ ႏုိင္ငံတကာ ပညာသင္ဆုေတြ ေလွ်ာက္မယ့္လူငယ္ေတြ ဘယ္အခ်က္ေတြ ျပင္ဆင္ထားၿပီး ပညာသင္ဆု သတင္းအခ်က္အလက္ေတြ ဘယ္လို ရယူရပါမလဲ။
ေျဖ ။ ႏုိင္ငံေပါင္းစံုက ပညာသင္ဆု ေတြရွိၾကတယ္။ သူတုိ႔ရဲ့ ေက်ာင္းေတြကို တက္ခ်င္တာဆိုရင္ ေက်ာင္းကေပးတဲ့ စေကာလားရွစ္ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ ကိုယ့္ရဲ့ရွိထားတဲ့ အရည္အေသြးနဲ႔ ကိုက္ညီမႈရွိမရွိွရွာပါ။ ၿပီးရင္ ကိုယ္တက္ခ်င္တဲ့ဘာသာ အတိအက်ကို ေရြးထားပါ။ တစ္ဖက္ကလည္း အဂၤလိပ္စာ အရည္အေသြး တတ္ေျမာက္မႈ ျဖစ္တဲ့ IELTS ၊ TOEFL ကုိႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားတာ ေကာင္းတယ္။ IELTS ၊ TOEFL ေကာင္းေန႐ံုနဲ႔လည္း ေရြးခ်ယ္ ခံရဖုိ႔ေသခ်ာတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။
တကၠသိုလ္ေတြ၊ အဖြဲ႕အစည္း ေတြဆီမွာ ပညာသင္ဆုရဖို႔ ေတာင္းခံတဲ့အခါ ကိုယ္က ဒီပညာသင္ဆုကို ဘာ့ေၾကာင့္လိုခ်င္တာလဲ။ ဒီပညာသင္ ဆုရၿပီးရင္ ႏိုင္ငံနဲ႔ ကိုယ့္ရဲ့လူမႈအဖြဲ႕အစည္းမွာ ဘယ္လို Contribute လုပ္မွာလဲ ဆိုတဲ့ ေလွ်ာက္လႊာ (Application) ကို ေသခ်ာျပင္ဆင္ဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ စေကာလားရွစ္သြားဖို႔ တစ္ခုတည္းသာမဟုတ္ဘဲ ႏုိင္ငံတကာ၊ ေဒသတြင္း အဖြဲ႕အစည္းဖိုရမ္ေတြမွာ ရက္တို ပူးေပါင္း ပါ၀င္ႏုိင္တာမ်ဳိးေတြကိုလည္း လုပ္ေဆာင္သင့္ပါတယ္။
ေမး ။ ကိုယ့္ရဲ႕ေလွ်ာက္လႊာ (Application) ျပင္ဆင္တဲ့အခါမွာ အေရးႀကီးတယ္လို႔ ေျပာခဲ့တာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္အခ်က္ေတြကို ထုတ္ေဖာ္ျပသသင့္လဲ ဆိုတာကို ေျပာျပေပးပါဦး။
ေျဖ ။ ကုိယ့္ရဲ့ ပညာသင္ကာလမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ လုပ္သက္အေတြ႕အၾကံဳမွာ ပဲျဖစ္ျဖစ္ကိုယ့္ရဲ့ Commitments ေတြ ကို ေလွ်ာက္လႊာမွာ ထုတ္ေဖာ္ေရးသားတတ္ဖို႔ အဓိကက်ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေစတနာ့၀န္ထမ္း လုပ္ကိုင္ဖူးတာ၊ Social Works ေတြမွာပါ၀င္ခဲ့တာေတြ ရွိရင္လည္း ပညာသင္ဆုေလွ်ာက္တဲ့ အခါ အရမ္းကို အခြင့္အေရးမ်ားပါ တယ္။ ၿပီးေတာ့ကိုယ့္ရဲ့ Content ေပ့ါ။ ကုိယ္က ေနာင္ႏွစ္ေပါင္းဘယ္ ေလာက္မွာ Community ကို ျပန္အေထာက္အကူ ျပဳႏုိင္မလဲဆိုတဲ့ အခ်က္ ေတြ၊ Essay ေတြမွာ တင္ျပႏုိင္ရမယ္။ ၿပီးေတာ့ ကိုယ့္ႏိုင္ငံရဲ့ က႑အသီးသီး မွာျဖစ္ေနတဲ့ Issue ေတြကို တင္ျပႏုိင္ရပါမယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္ အေရးႀကီးဆံုးက Referee လို႔ေခၚတဲ့ကုိယ့္ရဲ့ ပညာအရည္အခ်င္းပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လုပ္ ငန္းခြင္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေထာက္ခံေပးမယ့္ သူေတြရဲ့ ေရးသားခ်က္ေတ (Recommendation Letters) ေတြပါ။
ေမး ပညာသင္ဆုေတြ မ်ားစြာထဲမွာမွ ဘာ့ေၾကာင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံက အခုလိုမဟာဘဲြ႔ကို ေရြးခ်ယ္ျဖစ္ခဲ့တာ လဲဆုိတာ ေျပာျပေပးပါဦး။
ေျဖ ။ Regional ေဒသေတြ အေနနဲ႔ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ အေျခအေနေတြ အမ်ားႀကီး လိုအပ္ေနေသးတဲ့ အခ်က္ေတြကို ေလ့လာခ်င္တယ္။ ကုိယ့္ရဲ့ေဒသတြင္း ႏိုင္ငံေတြရဲ့ အေျခအေနေတြနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္က အခုလို Master of Arts and International Development Studies သင္ယူဖို႔ စိတ္၀င္စားခဲ့တာပါ။
ေမး ။ ပညာသင္ဆု ေလွ်ာက္မယ့္ လူငယ္ေတြမွာ ဘယ္လို ပညာအရည္အခ်င္းေတြ ရွိထားသင့္သလဲ။
ေျဖ ။ ကုိယ့္ရဲ့ပညာေရးလမ္းေၾကာင္း ကို တတ္ႏိုင္သမွ် သင္ႏိုင္ထားႏုိင္တာ အေကာင္းဆံုးပါ။ ဆိုလိုတာက ကိုယ္ က ပညာသင္ဆုေလွ်ာက္မွာပဲ။ ဘြဲ႕တစ္ခုခုရဖုိ႔ မလုပ္ေတာ့ဘူးဆိုတာမ်ဳိး မျဖစ္သင့္ဘူးေပါ့။ ႏုိင္ငံတကာက ပညာေရးမွာ ဒီကတကၠသိုလ္ ပထမႏွစ္၊ ဒုတိယႏွစ္အထိ တက္ေရာက္ထားႏုိင္တာ အေကာင္းဆံုးပါ။
ေမး ။ အိမ္နီးနားခ်င္း ႏိုင္ငံေတြနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ရင္ ျမန္မာလူငယ္ေတြနဲ႔ ပညာသင္ဆုေတြရဲ႕ အကြၽမ္း၀င္ မႈ အေျခအေန ဘယ္လိုရွိတယ္လို႔ ထင္ျမင္မိပါလဲ။
ေျဖ ။ ကြၽန္ေတာ့္အေတြ႕အၾကံဳအရ ေျပာရရင္ အင္ဒိုနီးရွား၊ ဗီယက္နမ္ ႏိုင္ငံေတြက လူငယ္ေတြရဲ့ပညာသင္ဆု အခြင့္အလမ္းေတြ ရွာေဖြျခင္းမွာ အကြၽမ္း၀င္မႈ အရမ္းမ်ားၾကတယ္။ ပညာသင္ဆုသြားၾကတဲ့ လူငယ္ အေတာ္မ်ားမ်ားလည္း ၿပီးရင္မိခင္ႏိုင္ငံ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈအတြက္ ျပန္လာၾကတာပဲ။ ဒီကလူငယ္ေတြလည္း ကိုယ့္ရဲ့အနာဂတ္ပညာေရး အခြင့္အလမ္းေတြကို မိမိဘာသာရွာေဖြ၊ ၿပီးရင္မိခင္ႏိုင္ငံ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈမွာ ပါ၀င္လႈပ္ရွားသင့္တယ္။
ကုိယ္ေရးအက်ဥ္း
အမည္ရင္း - ေအာင္မ်ဳိးဟိန္း
ေမြးသကၠရာဇ္ - ၃-၄-၁၉၈၈
ပညာအရည္အခ်င္း - B.A(English)
တက္ေရာက္ခဲ့ဖူးသည့္ ဖိုရမ္မ်ား - ASEAN Youth Forum(Jakata) ၊ Asia Youth Camp (Republic of Korea)
Source by :http://www.weeklyeleven.com/
0 comments:
Post a Comment