![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjYH0KT4s2whhXxEHzJ5XG25xeYlj3NCkEwiZhxV4YUI0GfuyafSEdNkqcvIABftp9JIr3CMkEtR2iR5rLPRLgeDZ1iO7fRJRBweSeHwHV7QHFxVHDZegITTOiC5oc-YWIsy5YTWOYhKaM/s400/images.jpg)
ၿပီးခဲ့ေသာ အပတ္က စၿပီး အစိုးရပိုင္ သေဘၤာက်င္းမ်ားမွာ လုပ္သက္ Service ဆင္းေနသူမ်ားဟာ လုပ္သက္မွတ္တမ္း စာရြက္စာတမ္း ေတြ အသိမ္းခံရပါတယ္။
(ႏိုင္ငံရပ္ျခား သေဘၤာတြင္ စက္ခန္းဘက္ဆိုင္ရာ အလုပ္လုပ္ပိုင္ခြင့္ရဖို ့ အေထာက္အကူျပဳတ ့ဲစာရြက္စာတမ္းေတြပါ)
ၿပီးေတာ ့မွ သတင္းထြက္လာတာက ကြ်န္ေတာ္တို ့ရဲ ့ ကေလးေတြျဖစ္တဲ ့ G.T.U လို သိပၸံႏွင့္ နည္းပညာ အင္ဂ်င္နီယာဘဲြ ့ရၿပီး သား ေက်ာင္းသားေတြပာာ အခ်ိန္ေတြကုန္ ေငြေတြကုန္ၿပီး ဥပေဒေျပာင္းလို ့ L.C.D ဆိုတဲ ့ ျပည္တြင္းသြား သေဘၤာေတြေပၚမွာ SEA TIME တစ္ႏွစ္ ယူရမယ္လို ့ သတင္းေတြ ထြက္လာျပန္ပါတယ္ ။
(ႏိုင္ငံရပ္ျခား သေဘၤာတြင္ စက္ခန္းဘက္ဆိုင္ရာ အလုပ္လုပ္ပိုင္ခြင့္ရဖို ့ အေထာက္အကူျပဳတ ့ဲစာရြက္စာတမ္းေတြပါ)
ၿပီးေတာ ့မွ သတင္းထြက္လာတာက ကြ်န္ေတာ္တို ့ရဲ ့ ကေလးေတြျဖစ္တဲ ့ G.T.U လို သိပၸံႏွင့္ နည္းပညာ အင္ဂ်င္နီယာဘဲြ ့ရၿပီး သား ေက်ာင္းသားေတြပာာ အခ်ိန္ေတြကုန္ ေငြေတြကုန္ၿပီး ဥပေဒေျပာင္းလို ့ L.C.D ဆိုတဲ ့ ျပည္တြင္းသြား သေဘၤာေတြေပၚမွာ SEA TIME တစ္ႏွစ္ ယူရမယ္လို ့ သတင္းေတြ ထြက္လာျပန္ပါတယ္ ။
သူတို ့ေျပာတဲ ့ L.C.D သေဘၤာေတြေပၚမွာ SEA TIME ယူဖို ့ဆိုတာကလဲ အလကားမရဘဲ ပိုက္ဆံ (10) သိန္း ေလာက္ေပးရမွ ရႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္..။ ဘာတစ္ခုွမွ် တာ၀န္ယူေပးမႈႏွင့္ ၀န္ထမ္းသားသမီးအပါအ၀င္ ၊ ေအာက္ေျခလူတန္းသားမ်ားအတြက္ စဥ္းစားေပးျခင္း မရွိပါ။
ၿပီးခဲ့တဲ ့၂၀၀၅ ခုႏွစ္ေလာက္ကလဲဘဲ E / C သို ့မပာုတ္ ENGINE-CADET ဆိုတဲ ့ ႏိုင္ငံတကာမွာ ရွိေနတဲ ့ စာေမးပဲြကို ဖ်က္သိမ္းခဲ ့ၿပီး B.E.S.T ဆိုတဲ ့ အဂၤလိပ္စာ စာေမးပဲြကို ၿပဳလုပ္ၿပီး ENGINE RATING လက္မွတ္ေတြ ထုတ္ေပးခဲ ့ပါတယ္ ။
ဒါေပမယ့္ အဲဒီ B.E.S.T ဆိုတဲ ့ စာေမးပဲြကလည္း ေရေၾကာင္းသိပၸံမွာ က်င္းပ ျပဳလုပ္တာ အဂၤလိပ္စာ မတိုးတက္ပဲ အလြတ္က်က္ပံုစံမ်ဳိးႏွင့္ ေငြေၾကးပိုက္ဆံ ကုန္ဆံုးကာ ပဲြစားမ်ား သာ ေကာင္းစားသြားၿပီး C.D.C ဆိုတဲ ့ သေဘၤာသားမွတ္ပံုတင္ ေတြကိုင္ၿပီး အလုပ္လက္မဲ ့ေတြ ျဖစ္ေနပါသည္။
သေဘၤာေပၚမွာ ENGINE စက္ျပင္ အလုပ္မ်ဳိးေတြ လုပ္ဖို ့ ဆိုတာ အဂၤလိပ္စာ တစ္ခုတည္း ရရံု နဲ ့ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။
ယခုတဖန္လဲပဲ J / E ဆိုတဲ ့ JUNIOR ENGINEER စာေမးပဲြကိုလည္းI.M.O ကလက္မခံဘူးလို ့ အေၾကာင္းျပၿပီးဖ်က္သိမ္းတယ္လို့သတင္းေတြ ထြက္ေနျပန္တယ္။
ENGINEER ရာထူးမ်ား ေျဖရန္ ေရေၾကာင္းသိပၸံ ဌာနေတြမွာ ေဒၚလာေပးၿပီးမွ တက္ရမယ္လို ့ ၾကားျပန္တယ္.။
အဲဒီလို ျဖစ္ခဲ ့ရင္လဲ အေျခခံလူတန္းစားနဲ ့ လက္ရွိသေဘၤာ လိုက္ေနတဲ ့ ေအာက္ေျခ OILER အဆင့္ရွိတဲ ့ လစာေဒၚလာ ( ၁၀၀၀ ) နီးပါးရတဲ ့ လူေတြအတြက္ မိသားစု စား၀တ္ေနေရးေၾကာင့္၀င္ေရာက္ေျဖဆိုရန္မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ပါ။
ေနာက္တစ္ခု မတရားတာက ေရေၾကာင္းတကၠသိုလ္က ၿပီးတဲ့ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ပာာ ပင္လယ္ျပင္လုပ္သက္ ဘာမွ်မသိပဲ ေက်ာင္းၿပီးတာနဲ့3/Eရ ာထူး တန္းေပးၿပီး ႏိုင္ငံျခားသေဘၤာေပၚေရာက္ေတာ ့ လုပ္ငန္းမလုပ္တတ္တဲံ့ ျပသနာေတြကိုလည္း အျပင္မွာ လက္ေတြ႔ လုပ္ငန္းခြင္ ၀င္ေနတဲ့ သေဘၤာသား အေပါင္းကို ေမးၾကည့္ရင္ သိႏိုင္ပါလိမ့္မည္။
ဒါေၾကာင့္ကုလ လက္ေအာက္ခံ အဖဲြအစည္းျဖစ္တဲ့ ကမာၻ႔ေရေၾကာင္းဆိုင္ရာ I.M.O အဖဲြ ့ၾကီးကလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ပို ့ေဆာင္ ၀န္ၾကီးဌာနက တင္ျပတဲ့ Training System တင္ျပခ်က္ ေတြကို အၾကြင္းမဲ ့ မယံုၾကည္ပဲ ေအာက္ေျခအဆင့္အထိ လက္ေတြ ့က်က် ေလ့လာ သံုးသပ္ ၿပီးမွ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ေလ်ာ္ညီတဲ့သတ္မွတ္ခ်က္မ်ဳိးထုတ္ျပန္ေပးသင့္ပါသည္။
အဲဒီလို မလုပ္ခဲ့ရင္ေတာ ့ ကြ်န္ေတာ္တို ့ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ရွိတဲ ့ New Generation သေဘၤာသားမ်ား အတြက္ ရင္ေလးစရာမို ့ ျမင္သိတာေတြကို ကြ်န္ေတာ္ တို ့ သေဘၤာသားအေပါင္းႏွင့္ မိသားစုမ်ား အက်ဳိးအတြက္ ေမွ်ာ္ေတြးလွ်က္ အမ်ားအက်ဳိးအတြက္ တင္ျပျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။
ၿပီးခဲ့တဲ ့၂၀၀၅ ခုႏွစ္ေလာက္ကလဲဘဲ E / C သို ့မပာုတ္ ENGINE-CADET ဆိုတဲ ့ ႏိုင္ငံတကာမွာ ရွိေနတဲ ့ စာေမးပဲြကို ဖ်က္သိမ္းခဲ ့ၿပီး B.E.S.T ဆိုတဲ ့ အဂၤလိပ္စာ စာေမးပဲြကို ၿပဳလုပ္ၿပီး ENGINE RATING လက္မွတ္ေတြ ထုတ္ေပးခဲ ့ပါတယ္ ။
ဒါေပမယ့္ အဲဒီ B.E.S.T ဆိုတဲ ့ စာေမးပဲြကလည္း ေရေၾကာင္းသိပၸံမွာ က်င္းပ ျပဳလုပ္တာ အဂၤလိပ္စာ မတိုးတက္ပဲ အလြတ္က်က္ပံုစံမ်ဳိးႏွင့္ ေငြေၾကးပိုက္ဆံ ကုန္ဆံုးကာ ပဲြစားမ်ား သာ ေကာင္းစားသြားၿပီး C.D.C ဆိုတဲ ့ သေဘၤာသားမွတ္ပံုတင္ ေတြကိုင္ၿပီး အလုပ္လက္မဲ ့ေတြ ျဖစ္ေနပါသည္။
သေဘၤာေပၚမွာ ENGINE စက္ျပင္ အလုပ္မ်ဳိးေတြ လုပ္ဖို ့ ဆိုတာ အဂၤလိပ္စာ တစ္ခုတည္း ရရံု နဲ ့ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။
ယခုတဖန္လဲပဲ J / E ဆိုတဲ ့ JUNIOR ENGINEER စာေမးပဲြကိုလည္းI.M.O ကလက္မခံဘူးလို ့ အေၾကာင္းျပၿပီးဖ်က္သိမ္းတယ္လို့သတင္းေတြ ထြက္ေနျပန္တယ္။
ENGINEER ရာထူးမ်ား ေျဖရန္ ေရေၾကာင္းသိပၸံ ဌာနေတြမွာ ေဒၚလာေပးၿပီးမွ တက္ရမယ္လို ့ ၾကားျပန္တယ္.။
အဲဒီလို ျဖစ္ခဲ ့ရင္လဲ အေျခခံလူတန္းစားနဲ ့ လက္ရွိသေဘၤာ လိုက္ေနတဲ ့ ေအာက္ေျခ OILER အဆင့္ရွိတဲ ့ လစာေဒၚလာ ( ၁၀၀၀ ) နီးပါးရတဲ ့ လူေတြအတြက္ မိသားစု စား၀တ္ေနေရးေၾကာင့္၀င္ေရာက္ေျဖဆိုရန္မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ပါ။
ေနာက္တစ္ခု မတရားတာက ေရေၾကာင္းတကၠသိုလ္က ၿပီးတဲ့ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ပာာ ပင္လယ္ျပင္လုပ္သက္ ဘာမွ်မသိပဲ ေက်ာင္းၿပီးတာနဲ့3/Eရ ာထူး တန္းေပးၿပီး ႏိုင္ငံျခားသေဘၤာေပၚေရာက္ေတာ ့ လုပ္ငန္းမလုပ္တတ္တဲံ့ ျပသနာေတြကိုလည္း အျပင္မွာ လက္ေတြ႔ လုပ္ငန္းခြင္ ၀င္ေနတဲ့ သေဘၤာသား အေပါင္းကို ေမးၾကည့္ရင္ သိႏိုင္ပါလိမ့္မည္။
ဒါေၾကာင့္ကုလ လက္ေအာက္ခံ အဖဲြအစည္းျဖစ္တဲ့ ကမာၻ႔ေရေၾကာင္းဆိုင္ရာ I.M.O အဖဲြ ့ၾကီးကလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ပို ့ေဆာင္ ၀န္ၾကီးဌာနက တင္ျပတဲ့ Training System တင္ျပခ်က္ ေတြကို အၾကြင္းမဲ ့ မယံုၾကည္ပဲ ေအာက္ေျခအဆင့္အထိ လက္ေတြ ့က်က် ေလ့လာ သံုးသပ္ ၿပီးမွ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ေလ်ာ္ညီတဲ့သတ္မွတ္ခ်က္မ်ဳိးထုတ္ျပန္ေပးသင့္ပါသည္။
အဲဒီလို မလုပ္ခဲ့ရင္ေတာ ့ ကြ်န္ေတာ္တို ့ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ရွိတဲ ့ New Generation သေဘၤာသားမ်ား အတြက္ ရင္ေလးစရာမို ့ ျမင္သိတာေတြကို ကြ်န္ေတာ္ တို ့ သေဘၤာသားအေပါင္းႏွင့္ မိသားစုမ်ား အက်ဳိးအတြက္ ေမွ်ာ္ေတြးလွ်က္ အမ်ားအက်ဳိးအတြက္ တင္ျပျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။
Source by :ပင္လယ္ထဲမွာ လမ္းေပ်ာက္ေနသူ
http://www.irrawaddyblog.com/
1 comments:
စိတ္ေမာစရာ း((
Post a Comment