photo; http://imivacations.com/
ႏုိင္ငံတကာရွိ သေဘၤာလိုင္းမ်ားမွ ျမန္မာသေဘၤာသား ေခၚယူမႈ ပုံမွန္ရွိေနေသာ္လည္း မ်က္ႏွာသစ္ သေဘၤာသားမ်ားအား ေခၚယူမႈမရွိ သေလာက္ နည္းပါးေသးေၾကာင္း သေဘၤာကုမၸဏီအခ်ဳိ႕၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရွိရသည္။
ႏိုင္ငံတကာ၌ စီးပြားေရးေကာင္းေနစဥ္ အခါက ျမန္မာႏိုင္ငံမွ သေဘၤာသားေခၚယူမႈ အမ်ားအျပားရွိခဲ့ေသာ္လည္း သေဘၤာသားဦးေရ နည္းပါးခဲ့ျပီး စီးပြားေရးက်ဆင္းခ်ိန္တြင္ ျမန္မာ သေဘၤာသားမ်ားကို ေခၚယူမႈ နည္းပါးလာကာ သေဘၤာလိုင္း တက္ခ်င္ေသာ သေဘၤာသားဦးေရ မ်ားျပားလာေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။
"ႏိုင္ငံတကာ သေဘၤာလိုင္းေတြက ျမန္မာသေဘၤာသား ေခၚယူတာနည္းလာတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ စီးပြားေရး က်ဆင္းေနခ်ိန္မွာ သေဘၤာကုမၸဏီေတြက လစာေငြ ေလွ်ာ့ခ်လိုက္တယ္။ ျမန္မာသေဘၤာ သားေတြက လစာေကာင္းမွ လိုက္ၾကတယ္။ ဖိလစ္ပိုင္၊ အင္ဒိုနီးရွား နဲ႔မေလးရွား၊ ဗီယက္နမ္စတဲ့ႏိုင္ငံက သေဘၤာသားေတြက လစာမေကာင္းလည္း အမ်ားစုက လိုက္ၾကတယ္။ စီးပြားေရး က်ဆင္းလာတဲ့အတြက္ သေဘၤာပိုင္ရွင္ေတြက လစာနည္းနည္းပဲ ေပးရတဲ့ႏိုင္ငံက လူေတြကိုပဲ အသံုးျပဳၾကေတာ့တယ္"ဟု Leader Marine Oversea ကုမၸဏီမွ ဦးေဌးေအာင္က ေျပာျပခဲ့ပါသည္။
ႏိုင္ငံတကာ၌ စီးပြားေရးေကာင္းေနစဥ္ အခါက ျမန္မာႏိုင္ငံမွ သေဘၤာသားေခၚယူမႈ အမ်ားအျပားရွိခဲ့ေသာ္လည္း သေဘၤာသားဦးေရ နည္းပါးခဲ့ျပီး စီးပြားေရးက်ဆင္းခ်ိန္တြင္ ျမန္မာ သေဘၤာသားမ်ားကို ေခၚယူမႈ နည္းပါးလာကာ သေဘၤာလိုင္း တက္ခ်င္ေသာ သေဘၤာသားဦးေရ မ်ားျပားလာေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။
"ႏိုင္ငံတကာ သေဘၤာလိုင္းေတြက ျမန္မာသေဘၤာသား ေခၚယူတာနည္းလာတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ စီးပြားေရး က်ဆင္းေနခ်ိန္မွာ သေဘၤာကုမၸဏီေတြက လစာေငြ ေလွ်ာ့ခ်လိုက္တယ္။ ျမန္မာသေဘၤာ သားေတြက လစာေကာင္းမွ လိုက္ၾကတယ္။ ဖိလစ္ပိုင္၊ အင္ဒိုနီးရွား နဲ႔မေလးရွား၊ ဗီယက္နမ္စတဲ့ႏိုင္ငံက သေဘၤာသားေတြက လစာမေကာင္းလည္း အမ်ားစုက လိုက္ၾကတယ္။ စီးပြားေရး က်ဆင္းလာတဲ့အတြက္ သေဘၤာပိုင္ရွင္ေတြက လစာနည္းနည္းပဲ ေပးရတဲ့ႏိုင္ငံက လူေတြကိုပဲ အသံုးျပဳၾကေတာ့တယ္"ဟု Leader Marine Oversea ကုမၸဏီမွ ဦးေဌးေအာင္က ေျပာျပခဲ့ပါသည္။
ယခုအခ်ိန္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ သေဘၤာသားဦးေရ အေရအတြက္မွာ ခုႏွစ္ေသာင္းေက်ာ္ ရွိေနေသာ္လည္း အနားယူ သေဘၤာသားဦးေရ ႏွစ္ေသာင္းနီးပါး ခန္႔ရွိေနၿပီး က်န္သည့္သေဘၤာသားဦးေရ ႏွစ္ေသာင္းေက်ာ္သည္ ႏိုင္ငံတကာရွိ သေဘၤာလိုင္းမ်ားတြင္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနေၾကာင္း သိရသည္။
က်န္ရွိေနသည့္ သေဘၤာသား ဦးေရ သံုးေသာင္းခန္႔မွာ သေဘၤာတက္ေရာက္ျခင္ မရွိဘဲအနားယူမႈမ်ား ရွိေနေၾကာင္းလည္း သေဘၤာသား အသုိင္းအ၀ိုင္းမွ စံုစမ္းသိရွိရသည္။
"ႏိုင္ငံတကာက သေဘၤာလိုင္း ေတြကလည္း ႏိုင္ငံေပါင္းစုံက သေဘၤာသားေတြကို မွ်ၿပီးေခၚယူၾကတယ္။ အခုလတ္တေလာ အခ်ိန္မွာဆိုရင္ သေဘၤာကုမၸဏီတခ်ဳိ႕ ကလည္း သေဘၤာသားကို စိစစ္ေရြးခ်ယ္လာတယ္။ အရည္အခ်င္းျပည့္၀တဲ့ သေဘၤာသားေတြကိုပဲ ေရြးခ်ယ္လာတယ္။ ႏိုင္ငံတကာက သေဘၤာကုမၸဏီေတြကလည္း သူတို႔ႏိုင္ငံသားကိုပဲ ဦးစားေပး ေရြးခ်ယ္လာၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာသေဘၤာသားေတြအေနနဲ႔ အရည္အခ်င္း ျပည့္ဖို႔အျပင္ အဂၤလိပ္စာပါကြၽမ္းက်င္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္"ဟု ၎က ဆက္လက္ရွင္းျပခဲ့သည္။
"လက္ရွိအခ်ိန္မွာ ျမန္မာ သေဘၤာသားေခၚယူတာ ပုံမွန္အတိုင္း ရွိေနပါတယ္။ လူေဟာင္းေတြကို ဦးစားေပးေခၚယူၾကတယ္။ အေျခခံ အဂၤလိပ္စာစာေမးပြဲေတြ ေျဖဆိုတဲ့ ဦးေရ ၃၀ မွာ အနည္းဆုံး ေလးေယာက္၊ အမ်ားဆုံး ေျခာက္ေယာက္ေလာက္ပဲ ေအာင္ျမင္ၾကတယ္။ မ်က္ႏွာသစ္ သေဘၤာသားေတြအေနနဲ႔ အဂၤလိပ္စာ အားနည္းတာရွိတဲ့ အတြက္ ပိုႀကိဳးစားဖို႔လိုအပ္တယ္။ မိမိကိုကိုယ္ ယုံၾကည္မႈနဲ႔ ဇြဲရွိရမယ္။ စိတ္ဓာတ္ၾက့ံခိုင္ဖုိ႔လည္း အထူး လိုအပ္တယ္။ အဲဒီအခ်က္ေတြ ျပည့္စုံမွ အလြယ္တကူ ေအာင္ျမင္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီစာေမးပြဲေတြ ေျဖဆိုေအာင္ျမင္ဖို႔ အတြက္လည္း ပိုက္ဆံေပးရင္ ေအာင္မယ္ဆိုတဲ့ ၾကားပြဲစားေတြကို မယုံသင့္ပါဘူး။ ကိုယ္တိုင္ႀကိဳးစားမွ ေအာင္ျမင္မွာပါ"ဟု ျမန္မာသေဘၤာသား ၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္း (Myan-Sea) အတြင္းေရးမွဴး ဦးေက်ာ္ျမင့္ဦးက ရွင္းျပခဲ့သည္။ မ်က္ႏွာသစ္ သေဘၤာသားမ်ား အေနျဖင့္ အေျခခံကြၽမ္းက်င္မႈ စာေမးပြဲ (Basic English Skill Test) ကုိ ၀င္ေရာက္ေျဖဆိုသည့္ဦးေရ ၁၆၀၀၀ ေက်ာ္ရွိေၾကာင္း သိရၿပီး စာေမးပြဲ ေအာင္ျမင္သူဦးေရမွာ ႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္သာ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
က်န္ရွိေနသည့္ သေဘၤာသား ဦးေရ သံုးေသာင္းခန္႔မွာ သေဘၤာတက္ေရာက္ျခင္ မရွိဘဲအနားယူမႈမ်ား ရွိေနေၾကာင္းလည္း သေဘၤာသား အသုိင္းအ၀ိုင္းမွ စံုစမ္းသိရွိရသည္။
"ႏိုင္ငံတကာက သေဘၤာလိုင္း ေတြကလည္း ႏိုင္ငံေပါင္းစုံက သေဘၤာသားေတြကို မွ်ၿပီးေခၚယူၾကတယ္။ အခုလတ္တေလာ အခ်ိန္မွာဆိုရင္ သေဘၤာကုမၸဏီတခ်ဳိ႕ ကလည္း သေဘၤာသားကို စိစစ္ေရြးခ်ယ္လာတယ္။ အရည္အခ်င္းျပည့္၀တဲ့ သေဘၤာသားေတြကိုပဲ ေရြးခ်ယ္လာတယ္။ ႏိုင္ငံတကာက သေဘၤာကုမၸဏီေတြကလည္း သူတို႔ႏိုင္ငံသားကိုပဲ ဦးစားေပး ေရြးခ်ယ္လာၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာသေဘၤာသားေတြအေနနဲ႔ အရည္အခ်င္း ျပည့္ဖို႔အျပင္ အဂၤလိပ္စာပါကြၽမ္းက်င္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္"ဟု ၎က ဆက္လက္ရွင္းျပခဲ့သည္။
"လက္ရွိအခ်ိန္မွာ ျမန္မာ သေဘၤာသားေခၚယူတာ ပုံမွန္အတိုင္း ရွိေနပါတယ္။ လူေဟာင္းေတြကို ဦးစားေပးေခၚယူၾကတယ္။ အေျခခံ အဂၤလိပ္စာစာေမးပြဲေတြ ေျဖဆိုတဲ့ ဦးေရ ၃၀ မွာ အနည္းဆုံး ေလးေယာက္၊ အမ်ားဆုံး ေျခာက္ေယာက္ေလာက္ပဲ ေအာင္ျမင္ၾကတယ္။ မ်က္ႏွာသစ္ သေဘၤာသားေတြအေနနဲ႔ အဂၤလိပ္စာ အားနည္းတာရွိတဲ့ အတြက္ ပိုႀကိဳးစားဖို႔လိုအပ္တယ္။ မိမိကိုကိုယ္ ယုံၾကည္မႈနဲ႔ ဇြဲရွိရမယ္။ စိတ္ဓာတ္ၾက့ံခိုင္ဖုိ႔လည္း အထူး လိုအပ္တယ္။ အဲဒီအခ်က္ေတြ ျပည့္စုံမွ အလြယ္တကူ ေအာင္ျမင္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီစာေမးပြဲေတြ ေျဖဆိုေအာင္ျမင္ဖို႔ အတြက္လည္း ပိုက္ဆံေပးရင္ ေအာင္မယ္ဆိုတဲ့ ၾကားပြဲစားေတြကို မယုံသင့္ပါဘူး။ ကိုယ္တိုင္ႀကိဳးစားမွ ေအာင္ျမင္မွာပါ"ဟု ျမန္မာသေဘၤာသား ၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္း (Myan-Sea) အတြင္းေရးမွဴး ဦးေက်ာ္ျမင့္ဦးက ရွင္းျပခဲ့သည္။ မ်က္ႏွာသစ္ သေဘၤာသားမ်ား အေနျဖင့္ အေျခခံကြၽမ္းက်င္မႈ စာေမးပြဲ (Basic English Skill Test) ကုိ ၀င္ေရာက္ေျဖဆိုသည့္ဦးေရ ၁၆၀၀၀ ေက်ာ္ရွိေၾကာင္း သိရၿပီး စာေမးပြဲ ေအာင္ျမင္သူဦးေရမွာ ႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္သာ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
0 comments:
Post a Comment