ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးတြင္ ႏိုင္ငံတကာစံႏံႈး မ်ားႏွင့္အညီ ကုန္သြယ္မႈျပဳႏိုင္ရန္အတြက္ တာ့ခ္ခ႐ိုင္ နယ္စပ္ရိွ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕ကို ဗဟိုျပဳကာ အထူးစီးပြားေရး ဇုန္တခုကို ထိုင္းအစိုးရက ယခုႏွစ္အတြင္းအၿပီး တည္ေဆာက္ရန္ စီမံကိန္း လုပ္ငန္းမ်ား စတင္ေနၿပီးဟု ထိုင္းကုန္ သည္ႀကီးမ်ား က ေျပာသည္။
တာ့ခ္ခ႐ိုင္ ကုန္သည္ႀကီးမ်ားအသင္း၀င္တဦးျဖစ္သည့္ ႏိုင္ထ၀ီးက “မဲေဆာက္မွာ ဒီႏွစ္ထဲမွာပဲ ျမန္မာဘက္က ျမ၀တီနဲ႔ နယ္ စပ္ကုန္သြယ္ေရးကို ႏိုင္ငံတကာ စံခ်ိန္စံၫႊန္းေတြနဲ႔အညီ ကုန္သြယ္မႈျပဳႏိုင္ဖို႔အတြက္ မဲေဆာက္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ကို အၿပီး ေဆာက္ၿပီး ဖြင့္လွစ္သြားမွာပါ။ ဒီစီမံကိန္းကို ထိုင္းလႊတ္ေတာ္ကလည္း အျမန္ဆံုး အတည္ျပဳႏိုင္ဖို႔အတြက္ ၿပီးခဲ့တဲ့ရက္ပိုင္းက ထိုင္းေအာက္လႊတ္ေတာ္ဥကၠဌ Mr Somsak Kiatsuranont မဲေဆာက္ကိုလာၿပီး ေလ့လာသြားၿပီး ျဖစ္တယ္။”ဟု ေျပာသည္။
အဆိုပါစီမံကိန္းတြင္ ထိုင္းအစိုးရက တာ့ခ္ခ႐ိုင္အတြင္းရိွ မဲေဆာက္၊ ဖုတ္ဖရ၊ မဲ့လမ ၃ ၿမိဳ႕နယ္ကို တာ့ခ္ခ႐ိုင္၏ အထူးအုပ္ခ်ဳပ္ ေရးေဒသႏွင့္ အထူးစီးးပြားေရးဇုန္အျဖစ္ သတ္မွတ္ေပးသြားမည္ျဖစ္ၿပီး မဲေဆာက္ကိုဗဟိုျပဳသည့္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ကို ၿမိဳ႕၏ ေျမာက္ဘက္ ၁၅ကီလိုမီတာအကြာရိွ ထိုင္းဘက္ျခမ္း၀မ္တခင္းရမ္းအရပ္တြင္ စီမံကိန္းလုပ္ငန္းမ်ားကို ယခုလဆန္းမွ စတင္ ကာ ေဆာင္ရြက္ေနၿပီးျဖစ္သည္။
၎အျပင္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္စီမံကိန္းတြင္ လက္ရိွအသံုးျပဳေနသည့္ မဲေဆာက္ေလဆိပ္ထက္ ႀကီးမားသည့္ ေလဆိပ္တစ္ခု ႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ျမ၀တီခ႐ိုင္ႏွင့္ ဆက္သြယ္ေဖာက္လုပ္မည့္ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားတစင္း ပါရိွမည္ျဖစ္ၿပီး အထူးစီးပြားေရးဇုန္ကို ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ နည္းပညာမ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္သြားမည္ဟု သိရသည္။
စီမံကိန္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ၿပီးခဲ့သည့္ ေသာၾကာေန႔က မဲေဆာက္ၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ရိွလာသည့္ ထိုင္းေအာက္လႊတ္ေတာ္ ဥကၠဌက “ျမ၀တီဘက္မွာ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဖြင့္ထားသလို ထိုင္းဘက္မွာလည္း အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဖြင့္ဖို႔လိုတယ္။ ဒီႏွစ္ႏိုင္ငံ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးက၊ ေဒသတြင္းမွာရိွတဲ့ အာစီယံႏိုင္ငံေတြအတြက္ပါ အက်ဳိးစီးပြားေတြ ျဖစ္ထြန္းမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ လႊတ္ေတာ္မွာ အတည္ျပဳႏိုင္ဖို႔ ဒီကိုလာေရာက္တာျဖစ္တယ္။”ဟု ေဒသခံသတင္းေထာက္မ်ားကို ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ျမန္မာကုန္သည္ႀကီးတစ္ဦးျဖစ္သူ ဦးေအာင္၀င္းက “ျမ၀တီနဲ႔ မဲေဆာက္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးမွာ ႏွစ္ဘက္စလံုးက အပီအျပင္ ကုန္သြယ္မႈကို အေကာင္အထည္ေဖၚႏိုင္ရင္ေတာ့ တကယ္ေကာင္းမြန္တဲ့ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ႀကီးတစ္ခု ေဒသတြင္းမွာ ေပၚေပါက္လာမွာျဖစ္တယ္။ အခုဆိုရင္ ျမန္မာဘက္က စားေသာက္ကုန္ေတြ ထိုင္းကေနတဆင့္ အျခားအာစီယံႏိုင္ငံေတြကို သြားတာရိွသလို ထိုင္းလူသံုးကုန္၊ စားသံုးကုန္မ်ားကိုလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံကေနတဆင့္ အျခားအိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြကို သြားတာ ေတြ ရိွပါတယ္။”ဟု ေျပာသည္။
ျမ၀တီ-မဲေဆာက္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးတြင္ ႏွစ္ႏိုင္ငံတာ၀န္ရိွသူမ်ား၏ စီမံခန္႔ခြဲမႈ အားနည္းခ်က္မ်ားေၾကာင့္ လက္ရိွ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးတြင္ တရား၀င္ ကုန္သြယ္မႈႏွင့္ တရားမ၀င္ ကုန္သြယ္မႈက ဆတူနီးပါးရိွေနျခင္းမွာ တင္းၾကပ္သည့္ ကုန္သြယ္မႈ စည္းမ်ဥ္းအခ်ဳိ႕ေၾကာင့္ျဖစ္ရာ သက္ဆိုင္ရာမွ ၎စည္းမ်ဥ္းမ်ားကို ေလွ်ာ့ေပါ့ေပးရန္ လိုအပ္သည္ဟု ဦးေအာင္၀င္းက ျဖည့္စြက္ ေျပာၾကားသည္။
အထူးအုပ္ခ်ဳပ္ေရးေဒသႏွွင့္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္းကို လြန္ခဲ့သည့္ ၂၀၀၄ခုႏွစ္က ထိုင္း၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း ထာ့ခ္ဆင္ရွင္ န၀ပ္လက္ထက္က မဲေဆာက္ေဒသတြင္ အေကာင္အထည္ေဖၚရန္ စတင္ခဲ့ေသာ္လည္း အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ရပ္ဆိုင္းခဲ့ ရၿပီး လက္ရိွ ထိုင္းအစိုးရက ထပ္မံ၍ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ ေဆာင္ရြက္ေနျခင္းျဖစ္သည္။
တာ့ခ္ခ႐ိုင္ ကုန္သည္ႀကီးမ်ားအသင္း၏ စာရင္းမ်ားအရ မဲေဆာက္-ျမ၀တီ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးမွတဆင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံထြက္ စား ေသာက္ကုန္၊ လူသံုးကုန္၊ ေဆာက္လုပ္ေရးပစၥည္းမ်ား၊ လယ္ယာသံုးပစၥည္းမ်ား၊ စာေရးကရိယာမ်ားကို ျမန္မာဘက္သို႔ တရား၀င္ တင္ပို႔မႈမွာ တလလွ်င္ ထိုင္းဘတ္ေငြသန္း ၃,၀၀၀ခန္႔ရိွသည္ဟု သိရသည္။
နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးမွတဆင့္ ျမန္မာဘက္မွ လယ္ယာထြက္ကုန္၊ ေရထြက္ကုန္၊ သစ္ေတာထြက္ကုန္ႏွင့္ စက္မႈခ်ည္ထည္ မ်ားကို ထိုင္းဘက္သို႔ တင္ပို႔မႈပမာဏမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ၂၀၁၀-၂၀၁၁ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ပို႔ကုန္တန္ဘိုး အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၅၁.၆၂၁သန္းျဖစ္ၿပီး ထိုင္းကုန္စည္မ်ား ျမန္မာဘက္ ျပန္လည္တင္သြင္းမႈမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၁၇၄.၃၆၀ ျဖစ္သည္ ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ စီးပြားေရးနွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၏ စာရင္းမ်ားအရ သိရသည္။
လက္ရိွ မဲေဆာက္-ျမ၀တီ ကုန္သြယ္ေရးတြင္ အဓိက အသံုးျပဳေနသည့္ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားကို ၁၉၉၇ခုနွစ္၊ ၾသဂုတ္လက စတင္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ရာတြင္ တန္ခ်ိန္ ၆၀အထက္ရိွ ကုန္တင္ယာဥ္မ်ား ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခုနီးပါး ျဖတ္သန္းသြားလာႏိုင္ခဲ့သည္။
သို႔ေသာ္ ၂၀၀၆ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လမွ စတင္ကာ နယ္ျခားေသာင္ရင္းျမစ္ ေရစီးအားေၾကာင့္ ထိုင္းဘက္ပိုင္ တိုင္အမွတ္ ၈ႏွင့္ ျမန္မာ ဘက္ပိုင္ တိုင္အမွတ္ ၆ တို႔ တိမ္းေစာင္းခဲ့သည့္အတြက္ တံတားႀကံ့ခိုင္မႈအားနည္းသြားၿပီး လက္ရိွတြင္ တံတားေပၚ၌ ၁၂တန္ ေအာက္ ကုန္တင္ယာဥ္မ်ားျဖင့္သာ ႏွစ္ႏိုင္ငံအၾကား ကုန္သြယ္မႈ ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာေနရသျဖင့္ ေနာက္ထပ္ တံတားအသစ္ တစင္း တည္္ေဆာက္ရန္ ထိုင္းအစိုးရထံ အေရးဆိုခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ထိုင္းကုန္သည္ႀကီးမ်ားက ေျပာသည္။
Source by :http://www.kicnews.org/
တာ့ခ္ခ႐ိုင္ ကုန္သည္ႀကီးမ်ားအသင္း၀င္တဦးျဖစ္သည့္ ႏိုင္ထ၀ီးက “မဲေဆာက္မွာ ဒီႏွစ္ထဲမွာပဲ ျမန္မာဘက္က ျမ၀တီနဲ႔ နယ္ စပ္ကုန္သြယ္ေရးကို ႏိုင္ငံတကာ စံခ်ိန္စံၫႊန္းေတြနဲ႔အညီ ကုန္သြယ္မႈျပဳႏိုင္ဖို႔အတြက္ မဲေဆာက္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ကို အၿပီး ေဆာက္ၿပီး ဖြင့္လွစ္သြားမွာပါ။ ဒီစီမံကိန္းကို ထိုင္းလႊတ္ေတာ္ကလည္း အျမန္ဆံုး အတည္ျပဳႏိုင္ဖို႔အတြက္ ၿပီးခဲ့တဲ့ရက္ပိုင္းက ထိုင္းေအာက္လႊတ္ေတာ္ဥကၠဌ Mr Somsak Kiatsuranont မဲေဆာက္ကိုလာၿပီး ေလ့လာသြားၿပီး ျဖစ္တယ္။”ဟု ေျပာသည္။
အဆိုပါစီမံကိန္းတြင္ ထိုင္းအစိုးရက တာ့ခ္ခ႐ိုင္အတြင္းရိွ မဲေဆာက္၊ ဖုတ္ဖရ၊ မဲ့လမ ၃ ၿမိဳ႕နယ္ကို တာ့ခ္ခ႐ိုင္၏ အထူးအုပ္ခ်ဳပ္ ေရးေဒသႏွင့္ အထူးစီးးပြားေရးဇုန္အျဖစ္ သတ္မွတ္ေပးသြားမည္ျဖစ္ၿပီး မဲေဆာက္ကိုဗဟိုျပဳသည့္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ကို ၿမိဳ႕၏ ေျမာက္ဘက္ ၁၅ကီလိုမီတာအကြာရိွ ထိုင္းဘက္ျခမ္း၀မ္တခင္းရမ္းအရပ္တြင္ စီမံကိန္းလုပ္ငန္းမ်ားကို ယခုလဆန္းမွ စတင္ ကာ ေဆာင္ရြက္ေနၿပီးျဖစ္သည္။
၎အျပင္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္စီမံကိန္းတြင္ လက္ရိွအသံုးျပဳေနသည့္ မဲေဆာက္ေလဆိပ္ထက္ ႀကီးမားသည့္ ေလဆိပ္တစ္ခု ႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ျမ၀တီခ႐ိုင္ႏွင့္ ဆက္သြယ္ေဖာက္လုပ္မည့္ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားတစင္း ပါရိွမည္ျဖစ္ၿပီး အထူးစီးပြားေရးဇုန္ကို ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ နည္းပညာမ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္သြားမည္ဟု သိရသည္။
စီမံကိန္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ၿပီးခဲ့သည့္ ေသာၾကာေန႔က မဲေဆာက္ၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ရိွလာသည့္ ထိုင္းေအာက္လႊတ္ေတာ္ ဥကၠဌက “ျမ၀တီဘက္မွာ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဖြင့္ထားသလို ထိုင္းဘက္မွာလည္း အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဖြင့္ဖို႔လိုတယ္။ ဒီႏွစ္ႏိုင္ငံ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးက၊ ေဒသတြင္းမွာရိွတဲ့ အာစီယံႏိုင္ငံေတြအတြက္ပါ အက်ဳိးစီးပြားေတြ ျဖစ္ထြန္းမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ လႊတ္ေတာ္မွာ အတည္ျပဳႏိုင္ဖို႔ ဒီကိုလာေရာက္တာျဖစ္တယ္။”ဟု ေဒသခံသတင္းေထာက္မ်ားကို ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ျမန္မာကုန္သည္ႀကီးတစ္ဦးျဖစ္သူ ဦးေအာင္၀င္းက “ျမ၀တီနဲ႔ မဲေဆာက္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးမွာ ႏွစ္ဘက္စလံုးက အပီအျပင္ ကုန္သြယ္မႈကို အေကာင္အထည္ေဖၚႏိုင္ရင္ေတာ့ တကယ္ေကာင္းမြန္တဲ့ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ႀကီးတစ္ခု ေဒသတြင္းမွာ ေပၚေပါက္လာမွာျဖစ္တယ္။ အခုဆိုရင္ ျမန္မာဘက္က စားေသာက္ကုန္ေတြ ထိုင္းကေနတဆင့္ အျခားအာစီယံႏိုင္ငံေတြကို သြားတာရိွသလို ထိုင္းလူသံုးကုန္၊ စားသံုးကုန္မ်ားကိုလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံကေနတဆင့္ အျခားအိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြကို သြားတာ ေတြ ရိွပါတယ္။”ဟု ေျပာသည္။
ျမ၀တီ-မဲေဆာက္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးတြင္ ႏွစ္ႏိုင္ငံတာ၀န္ရိွသူမ်ား၏ စီမံခန္႔ခြဲမႈ အားနည္းခ်က္မ်ားေၾကာင့္ လက္ရိွ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးတြင္ တရား၀င္ ကုန္သြယ္မႈႏွင့္ တရားမ၀င္ ကုန္သြယ္မႈက ဆတူနီးပါးရိွေနျခင္းမွာ တင္းၾကပ္သည့္ ကုန္သြယ္မႈ စည္းမ်ဥ္းအခ်ဳိ႕ေၾကာင့္ျဖစ္ရာ သက္ဆိုင္ရာမွ ၎စည္းမ်ဥ္းမ်ားကို ေလွ်ာ့ေပါ့ေပးရန္ လိုအပ္သည္ဟု ဦးေအာင္၀င္းက ျဖည့္စြက္ ေျပာၾကားသည္။
အထူးအုပ္ခ်ဳပ္ေရးေဒသႏွွင့္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္းကို လြန္ခဲ့သည့္ ၂၀၀၄ခုႏွစ္က ထိုင္း၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း ထာ့ခ္ဆင္ရွင္ န၀ပ္လက္ထက္က မဲေဆာက္ေဒသတြင္ အေကာင္အထည္ေဖၚရန္ စတင္ခဲ့ေသာ္လည္း အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ရပ္ဆိုင္းခဲ့ ရၿပီး လက္ရိွ ထိုင္းအစိုးရက ထပ္မံ၍ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ ေဆာင္ရြက္ေနျခင္းျဖစ္သည္။
တာ့ခ္ခ႐ိုင္ ကုန္သည္ႀကီးမ်ားအသင္း၏ စာရင္းမ်ားအရ မဲေဆာက္-ျမ၀တီ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးမွတဆင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံထြက္ စား ေသာက္ကုန္၊ လူသံုးကုန္၊ ေဆာက္လုပ္ေရးပစၥည္းမ်ား၊ လယ္ယာသံုးပစၥည္းမ်ား၊ စာေရးကရိယာမ်ားကို ျမန္မာဘက္သို႔ တရား၀င္ တင္ပို႔မႈမွာ တလလွ်င္ ထိုင္းဘတ္ေငြသန္း ၃,၀၀၀ခန္႔ရိွသည္ဟု သိရသည္။
နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးမွတဆင့္ ျမန္မာဘက္မွ လယ္ယာထြက္ကုန္၊ ေရထြက္ကုန္၊ သစ္ေတာထြက္ကုန္ႏွင့္ စက္မႈခ်ည္ထည္ မ်ားကို ထိုင္းဘက္သို႔ တင္ပို႔မႈပမာဏမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ၂၀၁၀-၂၀၁၁ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ပို႔ကုန္တန္ဘိုး အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၅၁.၆၂၁သန္းျဖစ္ၿပီး ထိုင္းကုန္စည္မ်ား ျမန္မာဘက္ ျပန္လည္တင္သြင္းမႈမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၁၇၄.၃၆၀ ျဖစ္သည္ ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ စီးပြားေရးနွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၏ စာရင္းမ်ားအရ သိရသည္။
လက္ရိွ မဲေဆာက္-ျမ၀တီ ကုန္သြယ္ေရးတြင္ အဓိက အသံုးျပဳေနသည့္ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားကို ၁၉၉၇ခုနွစ္၊ ၾသဂုတ္လက စတင္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ရာတြင္ တန္ခ်ိန္ ၆၀အထက္ရိွ ကုန္တင္ယာဥ္မ်ား ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခုနီးပါး ျဖတ္သန္းသြားလာႏိုင္ခဲ့သည္။
သို႔ေသာ္ ၂၀၀၆ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လမွ စတင္ကာ နယ္ျခားေသာင္ရင္းျမစ္ ေရစီးအားေၾကာင့္ ထိုင္းဘက္ပိုင္ တိုင္အမွတ္ ၈ႏွင့္ ျမန္မာ ဘက္ပိုင္ တိုင္အမွတ္ ၆ တို႔ တိမ္းေစာင္းခဲ့သည့္အတြက္ တံတားႀကံ့ခိုင္မႈအားနည္းသြားၿပီး လက္ရိွတြင္ တံတားေပၚ၌ ၁၂တန္ ေအာက္ ကုန္တင္ယာဥ္မ်ားျဖင့္သာ ႏွစ္ႏိုင္ငံအၾကား ကုန္သြယ္မႈ ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာေနရသျဖင့္ ေနာက္ထပ္ တံတားအသစ္ တစင္း တည္္ေဆာက္ရန္ ထိုင္းအစိုးရထံ အေရးဆိုခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ထိုင္းကုန္သည္ႀကီးမ်ားက ေျပာသည္။
Source by :http://www.kicnews.org/
1 comments:
ေၾသာ္ ျမန္မာျပည္တိုးတက္ပါေစ း)
Post a Comment